Skocz do zawartości

e39 523 problem z temperatura (uzywalem wyszukiwarki)


SHADY_xxx_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z BMW 1997 523 (gaz), problem zaczal sie jak wracalem z bialegostoku i zaczela mi sie bujac wskazowka od temperatury, wychodzila na 3/4 skali, stala w miejscu, po chwili wracala, zdarzylo sie tak ze 4 razy. Wrocilem do domu samochod ostygl, rano patrze, malo plynu, no to dolewka, ruszszam z bramy, przejechalem z 7 km, temp bach na 3/4 skali ale nie wraca po kilku sekundach, wiec gasze samochod, czekam, odpalam i powrot do domu. Plyn jest. samochod do "mechanika", forum w ruch szukam, 1 sposob , drugi sposob , trzeci sposob, i dylemat odpowietrzac na cieplym czy zimnym.. drukara w ruch drukuje wioze, madre wypowiedzi,...a on do mnie z tekstem gdzie ja mam to "pompke"...a ze znam sie na mechanice jak na balecie, mowie "Panie nie wiem". Powrot na forum szukam szukam , znalazlem sposob, pisal gosc -auto z 1999r, odpowiedzi, "na zimnym" dolewac powoli przez korek od odpowietrzania, Wczesnie probowalem sposobem, korek odkrecic, nawiem na 32 stopnie, zaplon w pozycji "on" i czekac na jakis strumien zgodnie z instrukcja...no strumienia nie ma.. WIEC BEDE UPIERDLIWY I ZAPYTAM. JAK JA MAM TO ODPOWIETRZYC, PROSZE O LINK ALBO OPIS KROK PO KROKU. Mam samochod z 1997 roku model 523 i za cholere nie wiem gdzie jest jakas pompa i jak to zrobic... ewentualnie ma ktos moze namiar do uzytkownika "Dyziu" z Ostroleki z tego forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powrot na forum szukam szukam , znalazlem sposob, pisal gosc -auto z 1999r, odpowiedzi, "na zimnym" dolewac powoli przez korek od odpowietrzania, Wczesnie probowalem sposobem, korek odkrecic, nawiew na 32 stopnie, zaplon w pozycji "on" i czekac na jakis strumien zgodnie z instrukcja...no strumienia nie ma.. WIEC BEDE UPIERDLIWY I ZAPYTAM. JAK JA MAM TO ODPOWIETRZYC, PROSZE O LINK ALBO OPIS KROK PO KROKU. .

Kolego wszystko robisz na odpalonym silniku, a strumień przelewowy ma pojawić Się przy nieco większych obrotach, naprawdę na forum jest mnóstwo tematów z odpowietrzaniem i opisane bardzo dokładnie, że nie sposób Sobie nie poradzić. Ja robię to jeszcze inaczej: odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego, odkręcam odpowietrznik na wężu przed termostatem, następnie "dmucham" przez wyrównawczy aż przez odpowietrznik na wężu zacznie lecieć płyn, w czasie przedmuchiwania delikatnie zakręcam odpowietrznik żeby nie zassało powietrza do układu. Powtarzam tak ze 3 razy dla pewności, potem zostaje tylko sprawdzić strumień przelewowy i cieszyć Się z jazdy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Powrot na forum szukam szukam , znalazlem sposob, pisal gosc -auto z 1999r, odpowiedzi, "na zimnym" dolewac powoli przez korek od odpowietrzania, Wczesnie probowalem sposobem, korek odkrecic, nawiew na 32 stopnie, zaplon w pozycji "on" i czekac na jakis strumien zgodnie z instrukcja...no strumienia nie ma.. WIEC BEDE UPIERDLIWY I ZAPYTAM. JAK JA MAM TO ODPOWIETRZYC, PROSZE O LINK ALBO OPIS KROK PO KROKU. .

Kolego wszystko robisz na odpalonym silniku, a strumień przelewowy ma pojawić Się przy nieco większych obrotach, naprawdę na forum jest mnóstwo tematów z odpowietrzaniem i opisane bardzo dokładnie, że nie sposób Sobie nie poradzić. Ja robię to jeszcze inaczej: odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego, odkręcam odpowietrznik na wężu przed termostatem, następnie "dmucham" przez wyrównawczy aż przez odpowietrznik na wężu zacznie lecieć płyn, w czasie przedmuchiwania delikatnie zakręcam odpowietrznik żeby nie zassało powietrza do układu. Powtarzam tak ze 3 razy dla pewności, potem zostaje tylko sprawdzić strumień przelewowy i cieszyć Się z jazdy

Kolega bonzo używa tego samego sposobu co ja i naprawde skuteczny. Potem jak to zrobisz to zakręć wszystkie odpowietrzniki. Również korek zbiorniczka, poczekaj aż zrobi się ciśnienie ( nie takie że wąż będzie bardzo twardy a taki by się dał na 1/2 uginać. I wtedy odkręć odpowietrznik. Niech trochę wyrzuci płynu bo to nie zaszkodzi a pewność będzie, że nie ma powietrza. To samo zrób z drugim odpowietrznikiem. Niech się wyleje troche i zakręć. I będzie wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przyszło nikomu do głowy że mógł się obrócić wirnik na pompie wody i wałek się kręci a wirnik stoi :norty:

niestety, ale nie przyszło bo niby czemu :mad2: tym bardziej że kolega napisał że ktoś mu poradził aby robić to na zimnym silniku i na przekręconym zapłonie, nawet nie wspomniał ani nie zapytał czy silnik ma chodzić więc nie wybiegał bym za daleko z tym wirnikiem, zwłaszcza że śledząc forum już kilka lat i tematy z problematyką temperatury jakoś nie bardzo kojarzę taki przypadek

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Skoro nawet po 7-miu kilometrach,złapało 3/4 na wskazniku to bardzo szybko.I może być tak że rozpadł się plastikowy wirnik/łopatki od pompy.Wtedy przecież silnik będzie się grzał,strumyka nie będzie,bo brak jest obiegu płynu.

Wiem że to w ostateczności i najpierw niech kolega spróbuje dobrze odpowietrzyć,ale z reguły układ sam z siebie sie nie zapowietrza.

Problem z plastikowymi łopatkami pompy wody nie jest znany od dziś.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nawet po 7-miu kilometrach,złapało 3/4 na wskazniku to bardzo szybko.I może być tak że rozpadł się plastikowy wirnik/łopatki od pompy.Wtedy przecież silnik będzie się grzał,strumyka nie będzie,bo brak jest obiegu płynu.

Wiem że to w ostateczności i najpierw niech kolega spróbuje dobrze odpowietrzyć,ale z reguły układ sam z siebie sie nie zapowietrza.

Problem z plastikowymi łopatkami pompy wody nie jest znany od dziś.

 

Nie zapowietrza jeśli układ jest szczelny. Ale jak widać kolega ma chyba wyciek, bo musiał dolewać płynu, a on tak sam z siebie nie odpraował :) Ale tak pomyślałem i masz rację z tym wirnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nawet po 7-miu kilometrach,złapało 3/4 na wskazniku to bardzo szybko

Jeżeli kolega miał braki płynu w układzie chłodzenia(pisał wcześniej o dolewkach) to nie ma w tym nic dziwnego że po 7km miał wspomniane 3/4 na wskaźniku, w normalnych warunkach i przy pełnym układzie jadąc na takim dystansie mam pion na wskaźniku, więc o zgrzanie silnika przy zapowietrzonym układzie lub brakach w płynie jest bardzo łatwo. Teraz możemy jeszcze Sobie pogdybać, zobaczymy co odpisze autor tematu, jak znajdzie usterkę - pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.