Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Jakiś czas temu zakupiłem E39 530d z 1998 roku. Problem jest taki, że samochód, gdy dłużej postoi na dworze (przynajmniej dobę) i jest w okolicach zera stopni, to za żadne skarby nie chce odpalić. Rozrusznik kręci a autko nawet na chwilę nie załapuje. Kilka razy rozładowałem w ten sposób akumulator, po naładowaniu jakoś do tej pory w ciągu dnia odpalał. Teraz, gdy mróz trzyma nawet w ciągu dnia, to auto stoi już od piątku. W garażu jak stała, raz nawet na tydzień ją zostawiłem, to odpala od strzała, w garażu było około 3 stopni. Podczas jazdy nie zauważyłem niczego szczególnego, nie kopci ( jak już odpala to także), mocy nie brakuje. Posprawdzałem bezpieczniki, wymieniłem świece, przekaźnik świec oraz instalacja sprawdzone, oleju nie bierze. Aha problem występuje niezależnie czy jest rezerwa czy pełny bak, paliwo leję dobre, filtr zmieniony. Urwany jest czujnik temp. zewnętrznej i pokazuje na desce -40 ale to chyba nie ma wpływu na rozruch. Jakiś czas temu byłem na diagnostyce i nic nie wykazało. Poprosiłem o sprawdzenie pompki progowej, a mechanik powiedział, że w tym modelu nie ma czegoś takiego, tak więc chyba więcej do niego już nie podjadę.

Może ktoś z forum ma jakiegoś dobrego mechanika lub się zna na tym żebym podjechał i zrobił porządną diagnozę. Okolice Piotrkowa Trybunalskiego.

 

Z wszelkie pomysły i pomoc z góry dziękuję

Opublikowano

Urwany czujnik temperatury zewnętrznej nie ma wpływu na problem z odpalaniem. Sam miałem urwany przez jakieś 2-3 tygodnie i nigdy przez ten okres nie miałem problemów z odpaleniem.

Co do samego problemu to raczej musisz podpiąć auto pod kompa - sprawdzić błędy w systemie i przyjrzeć się samym parametrom pracy. Może wtedy będzie widać gdzie tkwi problem.

Pzdr.

P.S. Mechanik, który mówi, że w tym modelu nie ma pompy progowej. :duh: Z drugiej strony - dobrze mieć takiego "speca" pod ręką bo jak się ma zły humor to zawsze można podjechać i się potarzać ze śmiechu słuchając takich głupot. :norty:

Opublikowano
czujnik położenia wału korbowego lub wałka rozrządu. Kolego arrus ja mam INPE, mógłbym się pobawić, ale nie jestem w tym tak biegły, bo zawsze robił mi to syn.
Opublikowano
Kolego uciekaj od tego mechanika! Ja to nie rozumiem jak taki człowiek został mechanikiem. Musisz autko podpiąć pod kompa jak piszę kolega Manolito77 . Poszukaj na forum. Tematy już były i rozwiązania jakie były to progowa pompa, pompa w zbiorniku itd. Powodzenia :D
Opublikowano
Przesyłam skan z diagnostyki: http://imageshack.us/photo/my-images/140/skanowanie0004hl.jpg/ , co o tym sądzicie? Próbowaliśmy ją dzisiaj odpalić no i zero reakcji. Wepchnę ją do garażu niech się zagrzeje, jak odpali to poszukam jakiegoś speca. Jaki polecacie interfejs abym mógł sobie samemu przebadać auto np. inpą? Wcześniej czytałem, że dobrze jak kabelek ma wykrywanie zapłonu, czy oferty z alledrogo są coś warte? Dziwi mnie to, że jak jest 0 stopni to nie pali, a jak +5 to normalnie gada. Koleżka mi coś wspominał, że może któryś wtrysk leje i i jakiś czujnik odcina zapłon.
Opublikowano

Moze to glupie, ale moze gdzies woda z paliwa podmarza w przewodach paliwowych :roll:

To spotkalo mnie wczoraj, jak probowalem uruchomic odsniezarke.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Świece wymienione na Beru przekaźnik oraz instalacja sprawdzone. Pompka progowa chodzi. Zakupiłem interfejs i przetrzepałem samochód INPĄ, ciśnienie z pompki progowej 4.03bar, korekty na wtryskach w normie. Ciśnienie na szynie CR na wolnych obrotach na zimnym silniku wyszło około 310bar, proszę o odpowiedź kogoś obeznanego, czy jest to prawidłowa wartość. Teraz duże mrozy i nie stawiałem samochodu na dłużej na dworze. W garażu -4 stopnie i odpala od strzała nawet bez grzania świec. Zostawię pod chmurką na noc i dam znać. Czy macie jakiegoś sprawdzonego mechanika, który regeneruje pompy CR? Najlepiej z łódzkiego. Wcześniej był taki problem, że jak auto dłużej postało na dworze (24h) i było w okolicach 0 stopni, to nie chciała zapalić, nawet lekko nie załapywała. Dodam, że było to rano, gdy samochód był cały mokry od rosy czy tam pary, potem w ciągu dnia odpalała. Jak przyszły większe mrozy to w ogóle zdechła, dopiero po wepchaniu do garażu i ogrzaniu samochód ożył. Teraz trzymam ją w garażu i tak sobie jeżdżę, żeby dłużej nie stała na mrozie.

Osobiście obstawiam:

- za małe ciśnienie na szynie CR albo na granicy prawidłowej wartości,

- czujniki wałka rozrządu lub wału korbowego.

 

Zrobię testy na przelewach bo może wtryskami ucieka ciśnienie. Co to są za wartości w zakładce analog values 3 w INPA? Coś nie mogę tego rozkminić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

- czujniki wałka rozrządu lub wału korbowego.

bylo auto podpinane pod porzadny komp? nie jakies tam smieszne inpy itp tylko porzadny komp? U przecietnego mechanika na kompie, a tym bardziej na smiesznych inpach moze nie wyjsc blad czujnika polozenia walu. Jedz na konkretny komp, ktory jesli sa bledy to pokazuje przy jakim przebiegu bledy sie pjawialy i bedziesz mial jasnosc. Ja stawiam na 99% na czujnik walu. Koszt czujnika ori 350-400zl.

Opublikowano
bylo auto podpinane pod porzadny komp? nie jakies tam smieszne inpy itp tylko porzadny komp? U przecietnego mechanika na kompie, a tym bardziej na smiesznych inpach moze nie wyjsc blad czujnika polozenia walu.

 

Sugerujesz, że niektóre podzespoły zwracają błędy tylko dla VIPowskich urządzeń? :lol:

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Problem rozwiązany, przyczyną był lejący jeden wtrysk. Wcześniej silnik niby równo chodził ale jednak był to wtrysk. Do każdego przelewu założyłem strzykawki, i po odpaleniu po około minucie jedna była prawie pełna 100ml. Wtrysk wykręciłem i dałem do regeneracji, mechanik mówił, że porządnie lał oraz przelewał. Obecnie samochód stojąc po całej nocy bardzo szybko odpala, praktycznie na strzał. Podłączyłem INPĘ, wcześniej na zimnym silniku na wolnych obrotach na szynie było około 300bar, teraz jest 340bar. Był to trzeci cylinder, co dziwne korekta na wtrysku wcześniej było +0,8, obecnie -0,8. Temat chyba ogarnięty bo już od dwóch tygodni nie mam problemu z rozruchem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.