Skocz do zawartości

320dA problemy z zimnym silnikiem (filmik)


marcusbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik zimny- zmiana biegow nastepnie na P i lekko dodany gaz i popuszczenie obroty spadaja jakby silnik mial zgasnac,

Niekiedy rowniez sie tak dzieje przy skrecaniu.

http://www.youtube.com/watch?v=byFsD89JlJ4&feature=context&context=C31c9559ADOEgsToPDskI-LkjO4TGSwcY-Agjdac6E

Silnik zimny -tak spiewa turbinka.

Blad jednej swiecy,pozatym dymi na czarno(WEZE SZCZELNE ale male niedoladowanie)), pali 10 l przy normalnej jezdzie - komp pokazuje 6l, kilometry na liczniku ktore mozemy jeszcze przejechac na paliwie w baku ubywaja niekiedy 30 km/ na 2 km.

Problemow jest zreszta duzo wiecej :mad2:

Czy macie jakies pomysly?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Komp - swieca zarowa na czwartym cylindrze .

Pozatym jadac na tempomacie po wlaczeniu climatronika (nie klimy) zuzycie paliwa NA EKONOMIZERZE wzrasta o ok 2 l-czy to normalne ?

Rece opadaja.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tym opadaniem obrotów po lekkim dodaniu gazu miałem kiedyś dokładnie tak samo,nigdzie też nie mogłem wyszukać co jest przyczyną,a strasznie mnie to denerwowało,zwłaszcza zimą. Na kompie też spalona jedna świeca,po wymianie kompletu zero błędów,a obroty dalej opadają. Pewnego dnia postanowiłem wyczyścić EGR po tej operacji odpalam i ku mojemu zaskoczeniu opadanie obrotów było o wiele mniejsze,dosłownie takie tylko delikatne. Idąc dalej tym tropem kupiłem nowy elektrozaworek podciśnienia do EGR i wymieniłem. Od tamtej pory zjawisko opadania obrotów wogóle nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (tez automat) spadaniu obrotow na zimnym silniku (czy to przy przelaczaniu biegow czy po lekkim dodaniu gazu i naglym puszczeniu) pomogla wymiana kola pasowego wraz z rolkami,napinaczami i paskiem wielorowkowym. teraz jest juz super po wymianie wiazki elektr.wtryskow(177pln).

pur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (tez automat) spadaniu obrotow na zimnym silniku (czy to przy przelaczaniu biegow czy po lekkim dodaniu gazu i naglym puszczeniu) pomogla wymiana kola pasowego wraz z rolkami,napinaczami i paskiem wielorowkowym. teraz jest juz super po wymianie wiazki elektr.wtryskow(177pln).

pur

 

To co pomoglo ? Wymiana kola pasowego czy wymiana wiazki el.napisz cos wiecej.

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Patrzac na obroty i zuzycie paliwa z wlaczonym klimatronikiem mozna wnioskowac ze kompresor jest wlaczony caly czas.

Czy po wlaczeniu klimatronika zalacza sie klima niezaleznie od tem.?

Te spadki(Falowanie) obrotow wystepuja jak.:

Wlaczam klimatronik (na 16 st.nic sie niedzieje),skrecam kolami na postoju (obroty schodza prawie do 400 juz prawie gasnie i auto zakopci mocno na czarno),zmiana biegow, chamowanie z czesciowym skrecaniu.

Wszystko praktycznie co leci na pasku wieloklinowym ma wplyw na obroty ,czy silnik moze byc tak slaby zeby niemogl uciagnac tego?

Bardzo zainteresowalem sie rada kolegi ,,pur,,wymiana kola pasowego ale logicznie niemoge tego ogarnac jaki wplyw ma to na obroty i falowanie.

Dotego jadac dokladnie 60 kmh rzuca buda na boki .

Jesli mial ktos cos podobnego i rozwiazal problem prosze pisac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej witam

Jestem posiadaczem BMW e46 150ps automat, od 6 miesięcy, mam dokładnie to samo, jak stoję na P i dodaje lekko gazu i puszcze to spadaja mi obroty tak jak by miał zgasnąć ale nigdy nie gaśnie, pozatym mocno mi trzesie autkiem przy otwartych drzwiach jest to odczuwalne dość mocno nawet na drzwiach czy kierownicy, pali mi dosc duzo bo teraz zimna okolo 12l , w zeszlym roku też dość sporo mi palil nawet jak bylo cieplo i bez klimy, okolo 9l ,a starałem sie jezdzic oszczednie, nie wiem jak niektorzy pisza na forum ze palą im 7 to cos moze mam nie tak, wymienalem ostatnio pompe progową, i mechanik powiedzial ze wg niego to jeden wtrysk jest do wymiany :) ale mowi ze na tyle sie nei zna:d i mowi zebym pojechał do speca od disli w BIałymsotku,

Piszesz że u ciebie tez duzo pali może to jednak coś z sterownikiem wtrysków , sam nie wiem prosze o pomoc 798 784 244 :( gg 341 82 76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze jak bylo zimno i robiles krotkie odcinki to spalanie w normie ja jak jezdze na silownie okolo 7km przez miasto to mi spali okolo9l ale jak juz sie pokrece po miescie i krotkie odcinki pokazuje 11l a mam w automacie tez tle ze przed liftem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze temat watku zmienil sie na zużycie paliwa. Moja 320d automat nawet latem nie schodzi ponzej 10l, teraz pali 11 do 12l (wskazania w/g dystrybutora na stacji paliw) Jeżdzac po miescie ,krotkie parokilometrowe odcinki nie mozna zejsc niżej, wiec sie nie przejmuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki bardzo to sie nie martwie jak latem bedzie mi jadl 9l na krotkich trasach:)

a wracajac do falowania obrotów, to np ostatnio zauważyłem że tylko na zimnych silniku, jak sie nagrzeje i lekko dodam gazu i puszcze to już nie zachowuje sie jakby mial zgasnąć , moze to odma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem ale moje pali mi we Wrocławiu 9 litrów, jadę codziennie do pracy 7 km w jedną stronę z tym ze ja auto w garażu trzymam. Latem spala mi koło 8,5 litra w mieście. Najniższy wynik jaki osiągnąłem to 6,1 litra na autostradzie ( około 120 km/h) za pomocą tempomatu.

Wszystko sprawdzane na dystrybutorze bo komputer mi zaniża o ponad litr

Oczywiście takie wyniki osiągam jeżdżąc spokojnie, jak bym cisnął to i pewnie z 12 mi wypije :-)

Jak ktoś ma podwyższone spalanie to warto sprawdzić termostaty, wtryski, podciśnienia do turbo i przepływomierz.

Przyjechał do mnie kiedyś człowiek który mówi ze mu pali 12 litrów. Pierwsza przejażdżka i już było wiadomo że przepływomierz do wymiany ponieważ źle odczytywał. Tak więc warto od czasu do czasu sprawdzić temperaturę silnika oraz wartości oczekiwane i zmierzone przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilo sie wiosennie temp.+8 do 14 st.c i falowania niema oczywiscie zmiana biegow i krecenie kiera wplywa nadal na lekkie zejscie obrotow ale nie tak ekstremalnie jak poczatkowo na filmiku.

Ciekawe co by bylo jakby zmrozic czujnik zewnetrzny tem. :roll:

Spalanie to 10l i wiecej autostrada 160 kmh 9l komp pokazuje 5.9 :duh:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to podjade w przyszłym tygodniu do elektryka pod Białymstokiem bo jest dobry i sprawdze to co napisał przedmowca, przy okazji sprawdze przebieg bo jezdze rok, wczesniej jezdzila siorka 3 lata, a mam 145 tys, oni go sprowadzili z De z komisu bmw za ponad 12 tys e, wiec powinien byc orginal przebieg ale różnie to bywa:) :? dam znac jakie błedy i co z tym falowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.