Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia po raz kolejny


Mariusz 735i

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z układem chłodzenia był juz poruszany wielokrotnie ale nie dał mi konkretnej odpowiedzi na mój problem. Po rozgrzaniu silnika w mojej 735 twardnieje wąż między silnikiem a chłodnicą i to tak bardzo że latem rozsadziło mi go. Ten u góry. Układ był juz odpowietrzany wiec raczej nie jest zapowietrzony. Płyn jest raczej marnej jakości. Nie wiem czy może to byc przyczyną problemu. Teraz zimą rozgrzewa mi sie bardzo wolno. Nawet po przejechaniu 15 km wskazówka nie jest na połowie. Chyba ze się zatrzymam. To wskazywałoby chyba na termostat. Zastanawiam sie też nad wisko, które pracuje caly czas. Nawet na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu pracuje dosć intensywnie. Prubowałem je nawet zatrzymać ale nic z tego. Zresztą raczej cięzko jest to zrobić. Dziś rano po przejechaniu ponad 15 km sprawdziłem węże. Ten górny nie był jeszcze twardy ale był ciepły. Dolny był zimny. Wskazówka była na połowie miedzy polem niebieskim/zimnym a połową wskaźnika/czyli stanem odpowiednim po rozgrzaniu. Co można o tym sądzić? Proszę o opinię po tych informacjach

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak weze sa takie twarde to moze byc zapowiet.uklad lub uszcz.glowicy leci.Kompresja w ukladzie.Jak odpowietrzales?Termostat tez pasowalo by zmienic.Visco jak nie przegrzewa silnika to jest dobre chaba ze masz z piete caly czas.Tak nie moze byc bo nie zlapie temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zacznij od najprostszyćh spraw:

- koniecznie wymiana płynu

- wymiana termostatu

- porządne odpowietrzenie

 

Wisko zaraz po uruchomieniu zimnego silnika trzyma przez chwile- to norma.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie....

 

wymiana termostatu powinna byc traktowana w bmw jak wymiana płynu hamulcowego, czyli co dwa lata (takie jest moje zdanie). Zastosuj termostat tylko dobrej firmy, płyn nie ma wiekszego znaczenia, ale wypadałoby miec dobry w BMW, nastepnie dobrze odpowietrz tak jak napisał kolega powyzej. Jesli Visco chodzi cały czas to tez mozna powieziec ze nalazałoby je wymienic, albo przynajkmniej sprawdzic. Gdy ono chodzi cały czas to niemozliwe jest odpowiednie dogrzewanie silnika, tym bardziej ze jest zima...

 

To ze puchna węże jest najczesciej przyczyną zapowietrzonego, bądź zapowietrzającego sie układu chłodzenia, tez nalezy okreslic, co to znaczy 'puchną', weze w układzie cisnieniowym czesto lubią byc powiedzmy twarde..

 

 

Postąp zgodnie z zaleceniami kolegi marcosz + wymiana visco, jesli problem nie ustanie to napisz co sie dalej dzieje

 

pozdrawiam

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Walczyłem z tymi objawami we wrześniu identyczne rozwaliło wąż.

Co było:

Dokładnie te same objawy łącznie z wskazaniem zbyt niskiej temp. zamiast płyn przy czujniku zbierało się powietrze. Rozwiązanie kosztowało mnie grosze:

 

1. Wisko kręciło się ale było do bani

- dzięki pomocy kolegów z forum wymieniłem wisco prawie w locie w wawie i kulam do poznania

2. %$$^&**^# auto co jakiś czas się zapowietrza otwieram korek i wulkan

- myslę zatkane odpowietrzanie w korku

- zdjąłem oringi i kulam dalej nic nie pomaga auto po 20-30 km wywala płyn

 

3. walka trwała tydzień Akt desperacji jadę do długiej gośliny do pana Marchlewskiego

 

Rozwiązanie było proste:

 

- Zdejmują zbiorniczek wyrównawczy i delikatnie rozwiercają zapchaną dziurkę wprowadzającą wąż przelewu z chłodnicy taki cieńki biegnący po lewym nadkolu wchodzi po środku korka

- Przedmuchują wężyk bo może coś w nim siedzi

 

30 minut zabawy w powolnym tempie i auto wraca do życia a już brałem się za pompę i kilka innych elementów.

 

Jak byś miał klopoty z lokalizacją wymienionych elementów (mogłem je nazawać niefachowo) to dzwoń bez krempacji do 17 jestem pod telefonem jutro jak się obudzę ;))

 

Tomek

502652926

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli po odkręceniu korka na dopiero rozgrzewającym sie silniku zobaczyś wydobywające się w znacznej ilośco bąbelki powietrza oraz

przy zakręconyk korku z wydechu leci biały dym

a przy odkręconym przestaje to na 90% masz walniętą uszczelke pod głowicą

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.