Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zamierzam w najbliższm czasie kupić swój pierwszy własny samochód i jednocześnie swoje pierwsze BMW. Moim odwiecznym marzeniem, jeszcze z czasów szkolnych, jest E-34. Niestety na razie nie potrzebuję tak dużego samochodu i myślę nad E-36, najchętniej jako Coupe.

 

I tu mam pytanie. Czy kupując E-36 z roku '91-'92 mam szansę znaleźć coś sensownego, co nie będzie jeżdżącym (albo i stojącym) złomem? Ceny tych roczników na Allegro wahają się od 7,5 do 18 tys. zł. Ja chciałbym na samochód przeznaczyć jakieś 9-10 tys. + 1,5 tys. zł na OC, wymianę płynów i doprowadzenie auta do używalności po poprzednim właścicielu. Czy to realny plan? Czy betki z tego rocznika spełniają jeszcze jakieś kryterium przyzwoitości?

 

Druga rzecz - potrzebuję auta ekonomicznego pod względem eksploatacji, zużycia paliwa i ubezpieczenia. Wybrałem silnik 2.0 i może kiedyś, jak stwierdzę że nie wyrabiam na paliwo, zagazuję. Może być? A czy coupetki były w dieslu? Chyba nie, na litość boską! Choć ja bym chyba chciał taką. :)

 

A może dać sobie spokój i pomyśleć np. nad Astrą lub Golfem III za te pieniądze? Wiem, że nikt mi tu raczej nie będzie doradzał "szrotów", ale kryterium ekonomiczności i używalności samochodu jest dla mnie dość istotne i jeśli trzeba będzie, to na razie zrezygnuję z betki. A może w kosztach użytkowania i ubezpieczenia nie ma dużych różnic? Wcześniej czytałem wątek, w którym było porównanie z Seicento/Cinquecento i wyszło, że w sumie to podobne koszty.

 

Wiem, że tematy te były poruszane, ale też zmieniły się trochę ceny w porównaniu z początkiem roku i chciałbym poznać Waszą opinię. Zachęćcie mnie trochę. Albo zniechęćcie. :)

Opublikowano

Powiem ci ze z Coupe moze byc ze w tej cenie ciezko bedzie ci znalezc cos dobrego i do tego w nadwoziu Coupe - jest ich mniej i sa ciut drozsze

 

Jesli chodzi o silnik to jak ci nie zalezy na osiagach kup 1.8 jest ich duzo na rynku , oszczedny silnik , mozna przezyc

 

Jezeli chcesz pozerac wszystkich na drodze kup 325i osiagi swietne , pali tyle co 320i , jednak w tej cenie bedzie ciezko cos znalezc konkretnego

 

Najlepiej kup E34 :P I nie narzekaj ze jest duzy , sa wieksze autka np siudemka :) Pozatym duzy masz duzy wybor , dobre ceny a silniki zaczynaja sie od 2.0 :) 525i najlepsza opcja + gaz

Opublikowano
copetki wyszly od rocznikow 92 wiec ekonomiczny bedzie dla ciebei 1.8is za 10 tys zl kupisz ale bez oplat.lepiej zebys poczekal i dolozył kaske na porzadny i dobrze wyposazony powodzonka

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano
Powiem ci ze z Coupe moze byc ze w tej cenie ciezko bedzie ci znalezc cos dobrego i do tego w nadwoziu Coupe - jest ich mniej i sa ciut drozsze (...)

 

Tu jest '92 za 8.900 zł + opłaty

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79217540

Mam przy okazji pytanie - na lewym kielichu (patrząc na zdjęcie) jest mała żółta naklejka. Czy wszystkie E-36 mają tam naklejkę? Czy na niebitej betce powinny być jakieś naklejki na przednim pasie?

 

Tu kolejna, tym razem 2.0. 10.000 zł zarejestrowana.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79178000

 

Czy za tę cenę mam podejrzewać, że coś z nimi jest nie tak?

Opublikowano

Co do tych co proponujesz to czerwona wygląda szrotowato i praktycznie jest goła, zielona to automat ,a to juz odradzam tymbardziej ze to już wiekowe auto i dodatkowo coupe.Naprawa automatu od 1500zł w górę.

 

Jesli chcesz kupić e-36 to w tych pieniądzach to polecam sedana ,

coupe jest około 15-20% droższe od sedanów

Opublikowano
porównujecie e36 i e34 .. a jak z osiągami który bardziej "pożera" samochody na drodze? wydaje mi się że e34 ma łądniejszy dźwięk silnika .. zresztą oba modele mają po 6 cylinderków .... ja się juz gubie ! w tym wszystkim ...! mnie zalezy na dośc dobrych osiągach, pięknym dźwieku budzącym RESPECT ... co doradzicie?
Opublikowano
? a więc które ? bardziej nadaje się do straszenia ludzi dźwiękiem silnika (oczywiście w pozytywnym słowa tego znaczeniu) :)
Opublikowano
? a więc które ? bardziej nadaje się do straszenia ludzi dźwiękiem silnika (oczywiście w pozytywnym słowa tego znaczeniu) :)

 

No cóż jeśli zależy ci na osiągach to miniumum to coupe 325(192KM) a najlepiej 328 (193 KM ).Chyba że zainteresujesz się 323Ti compact (170KM) do setki 7,8s :cool2:

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

elo konkretnie e36 320 czy e34 525 ? co wzbudza większy respect, dźwięk silnika

ps. podobno 525 nazwana jest krową .. tochyba nie powodu osiągów?

Opublikowano

więc jednak e34 525 hmm ..... kurcze mam dylemat :duh:

hmm :mad2:

Ps. co do tego słabego e36 to chyba człowiek który wcześniej jeździł matizem tego nieodczuje co nie? :lol:

Opublikowano

Ps. co do tego słabego e36 to chyba człowiek który wcześniej jeździł matizem tego nieodczuje co nie? :lol:

 

 

No napewno :D nawet 318 wydałaby ci sie super szybka, a tym bardziej 320,ale myśle że w dłuższym okresie czasu bardziej bedziesz zadowolony z 525 E34.Po prostu człowiek szybko się przyzwyczaja do przyśpiesznia.Pamiętam jak ja przesiadłem sie ze Skody Felicji 1.3 (65KM ) do mojego 323 to była naprwade kolosalna róznica w prowadzeniu i w przyśpieszeniu ,jak sobie dzisiaj porównuje te dwa samochody.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano (edytowane)
Ps. co do tego słabego e36 to chyba człowiek który wcześniej jeździł matizem tego nieodczuje co nie? :lol:

 

Ja jeździłem wcześniej Puntem 1.1, które w porównianiu do matiza 'szło odczuwalnie lepiej'. Jak przesiadłem sie na 1.8 115 KM to był to dla mnie kosmos nie do okiełznania.

W tej chwili mogę powiedzieć tylko jedno: "jakoś to jeździ ale, szkoda że nie kupiłem 2.5".

Apetyt rośnie w miarę jedzenia :cool2:

 

Jakbym teraz coś kupował to 325 e36 coupe.

Edytowane przez Kyokushin
Opublikowano
Ps. co do tego słabego e36 to chyba człowiek który wcześniej jeździł matizem tego nieodczuje co nie? :lol:

 

Ja jeździłem wcześniej Puntem 1.1, które w porównianiu do matiza 'szło odczuwalnie lepiej'.

 

No tak bo matiz ma 0.8l więc niema się co oszukiwać .. jednak sądze że to dość zrywne autko :mrgreen: jego plusem jest niska waga.

PS. zastanawiam się czy ktoś z was na początku użytkowania swojej bmki miał jakieś drobne ryski przy przemieszczaniu sie między samochodami, spowodowane wielkością saochodu np. e34 .. ?

Opublikowano

Matiz jak na swój silnik ma nawet dobre osiągi.

 

Ja co prawda nie jeżdże e34 ale e36.. problemów nie mam absolutnie żadnych. Jeździ mi się tym nawet lepiej. Ma lepszy skręt, lepsze lusterka. Dużo łatwiejsze w prowadzeniu. Jeżeli chodzi o gabaryty nigdy nie miałem problemu że gdzieś nie wjadę.. a to moje pierwsze autko 'z większych'.

Opublikowano
poszukaj sobie albo E36 318is lub 320i/325i z 1992 roku, albo E34.

 

albo albo :lol: ale chodzi właśnie o to który ! :mrgreen: z tych dwóch ?

ciekawe jak z parkowaniem u posiadaczy e34 :shock:

Opublikowano
decyzja nalezy do ciebie , ja bym bral 525 or 530 rocznikowo 90-92 , jest ich duzo na naszym rynku , kieruj sie stanem technicznym auta a nie np rocznikiem , moze byc np ten sam model 525 za 10 tys z rocznika 90 i 92 , ale egzemplarz z 1990 moze byc w lepszym stanie technicznym tylko ty to musisz odkryc sam albo wez kogos kto sie na tym zna i ci pomoze
Opublikowano
poszukaj sobie albo E36 318is lub 320i/325i z 1992 roku, albo E34.

 

albo albo :lol: ale chodzi właśnie o to który ! :mrgreen: z tych dwóch ?

ciekawe jak z parkowaniem u posiadaczy e34 :shock:

 

Ktory chcesz, ktory Ci sie bardziej podoba. A parkowania dowolnym samochodem osobowym jestes sie w stanie nauczyc po tygodniu jezdzenia.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
stary jak dla ciebie problemem w kupnie samochodu jest parkowanie to wez rower sobie kup albo buty nowe...

 

nie :duh: zapewniam cię że nie jest to dla mnie problemem :mrgreen:

To poprostu moja ciekawość, jakie były pierwsze dni chłopaków z BMW ... :arrow:

Opublikowano

To ja tez wtrące swoje 0.03zł do dyskusji.Pytasz sie który wybrać e36 czy e34 miałem podobny problem i przybliże Ci argumenty za i przeciw które u mnie zadecydowały o wyborze E36:

Jeżeli zależy ci an komforcie jazdy to bierz E34 jest nieporównywalnie wyzszy niz w "trójce", ale też koszty utrzymania wyzsze(spalanie, OC itp).Ja jezdzę głównie sam i po mieście więć 'patka" to byłby przerost formy nad treścią (w długie trasy wybrałbym e34).U mnie wazna role odegrał wygłąd obu aut na moim zdaniem E36 jest duzo ładniejsze (zarówno bryła nadwozia jak i wnetrze), ale to kwestia gustu.Co do osiagów to powiem tak 318IS objezdza 520, ale 320 nie ma szans z 525(jezdziłem wszystkimi).Piszesz że zalezy ci na kosztach utrzymania wiec ja radze tak:nie wkładasz gazu bierz 318IS (taki był mój wybór) wkładasz LPG kupuj sześciocylindrówke.Pozdrawiam.

Pozdrawiam Grzesiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.