Skocz do zawartości

Instalacja HHO do diesla


shade_

Rekomendowane odpowiedzi

znalazłem na znanym portalu aukcyjnym instalacje HHO, która rzekomo pozwala na oszczędność paliwa ponad 20% ;)

wiem, że nie ma nic za darmo, więc mam pytanie do znawców tematu, czy to rzeczywiście działa i jakie ma skutki uboczne na silnik.

w dobie zaawansowanych silników i ich sterowania, pewnie nie jest to łatwe do ogarnięcia ?

Zastanawiam się czy ma sens stosowanie tej instalacji w silniku M57D30 na sterowniku DDE 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To nie działa

Potrzebuje dramatycznie więcej energii (prądu - który bierze z alternatora) na robienie wodoru i tlenu z wody

niż potem oddaje spalając ten wodór i tlen do wody.

 

 

generalnie taka zabawka da spadek mocy strzelam... -0.5KM, to coś jakby jeździć kilkoma fotelami na raz

cały czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie działa

Potrzebuje dramatycznie więcej energii (prądu - który bierze z alternatora) na robienie wodoru i tlenu z wody

niż potem oddaje spalając ten wodór i tlen do wody.

 

 

generalnie taka zabawka da spadek mocy strzelam... -0.5KM, to coś jakby jeździć kilkoma fotelami na raz

cały czas ;)

Może doprecyzuję: Sama zamiana wody na tlen i wodór, a potem ponowne spalenie tych gazów, to taka sama ilość energii - co do dżula. Inną rzeczą jest, że energia spalania wodoru w tlenie, zamieniana jest na mechaniczną w silniku cieplnym o sprawności mechanicznej rzędu 33-38%. Stąd dokładnie bierze się teza, że 1kW mocy zużyty na elektrolizę, da w efekcie około 0,35kW mocy oddanej na wał korbowy silnika. Czyli stratę 0,65kW.

 

Cały czas ktoś daje się jeszcze narżnąć na dywagacje o perpetuum mobile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Cały czas ktoś daje się jeszcze narżnąć na dywagacje o perpetuum mobile...

Takie zagrania są wszędzie, w końcu nie trudno spotkać ulotki reklamujące kotły C.O. o sprawności 110%.

Kotlet ale cóż...

Sprawność kotłów co faktycznie sięga 109%. Problem polega na tym ze sposób obliczeń jest stary jak świat, jeszcze sprzed technologi kondensacyjnej i nie uwzglednial energii uzyskiwanej ze skraplania pary w spalinach. A sposób obliczeń pozostawiono aby Kotly kondensacyjne mogły uczciwie konkurować z mniej efektywnymi niekondensacyjnymi.

Oczywiście ze osiągnięcie sprawności powyżej 100% jest niemożliwe ( przynajmniej na razie ) jednak porównanie kotła 95% i 109% daje możliwość porównania ich w tym samym obiektywnych teście. Więc nie jest to o końca tylko chwyt marketingowy. Raczej informacja ze masz o 1/8 mniejsze zużycie przy tych samych efektach.

W silniku pewnie byś sie skusil na silnik który pali 8,5 zamiast 10 w podobnej cenie i tej samej mocy, momencie, krzywej wykresow.

 

PS: zajmuje sie tym zawodowo i z wykształcenia :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze osiągnięcie sprawności powyżej 100% jest niemożliwe ( przynajmniej na razie )

 

I nigdy możliwe nie będzie! Przecież kocioł nie zacznie produkować paliwa!

 

A co do instalacji HHO to jestem bardzo sceptyczny. Rok temu założyłem LPG do Renault Magnum (oczywiście diesel). Miała być oszczędność na poziomie 25% - na mocy mi nie zależało. Realia bardzo mizerne. Zwrot instalacji bardzo długi. W efekcie całkowicie nieopłacalne.

 

Dlatego można się zrzucić na jakiegoś hebla za 1000 zł i sprawdzić jak to działa. Ja bym na sobie już nie testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz z tym ze nigdy nie bedzie ... na dzisiejszym poziomie wiedzy i trzymaniu sie obowiazujacych zasad fizyki to oczywiscie nie ...

ale juz nie raz sie zdziwilem i dlatego w nawiasie dodałem ale że NIGDY .... to pod tym sie nie podpisze choć sam nie wierze w to aby sie to kiedys udało :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.