Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

znalazłem na znanym portalu aukcyjnym instalacje HHO, która rzekomo pozwala na oszczędność paliwa ponad 20% ;)

wiem, że nie ma nic za darmo, więc mam pytanie do znawców tematu, czy to rzeczywiście działa i jakie ma skutki uboczne na silnik.

w dobie zaawansowanych silników i ich sterowania, pewnie nie jest to łatwe do ogarnięcia ?

Zastanawiam się czy ma sens stosowanie tej instalacji w silniku M57D30 na sterowniku DDE 4.0

Opublikowano
wiele rzeczy działa a BMW nie stosuje ich seryjnie ;) z takich "lotnych" wynalazków np. N20 i LPG. pytam sie z czystej ciekawosci jaki to ma rzeczywisty wplyw na silnik,ale widze ze nie ma tu osob znajacych ten temat
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

To nie działa

Potrzebuje dramatycznie więcej energii (prądu - który bierze z alternatora) na robienie wodoru i tlenu z wody

niż potem oddaje spalając ten wodór i tlen do wody.

 

 

generalnie taka zabawka da spadek mocy strzelam... -0.5KM, to coś jakby jeździć kilkoma fotelami na raz

cały czas ;)

Opublikowano
To nie działa

Potrzebuje dramatycznie więcej energii (prądu - który bierze z alternatora) na robienie wodoru i tlenu z wody

niż potem oddaje spalając ten wodór i tlen do wody.

 

 

generalnie taka zabawka da spadek mocy strzelam... -0.5KM, to coś jakby jeździć kilkoma fotelami na raz

cały czas ;)

Może doprecyzuję: Sama zamiana wody na tlen i wodór, a potem ponowne spalenie tych gazów, to taka sama ilość energii - co do dżula. Inną rzeczą jest, że energia spalania wodoru w tlenie, zamieniana jest na mechaniczną w silniku cieplnym o sprawności mechanicznej rzędu 33-38%. Stąd dokładnie bierze się teza, że 1kW mocy zużyty na elektrolizę, da w efekcie około 0,35kW mocy oddanej na wał korbowy silnika. Czyli stratę 0,65kW.

 

Cały czas ktoś daje się jeszcze narżnąć na dywagacje o perpetuum mobile...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cały czas ktoś daje się jeszcze narżnąć na dywagacje o perpetuum mobile...

Takie zagrania są wszędzie, w końcu nie trudno spotkać ulotki reklamujące kotły C.O. o sprawności 110%.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cały czas ktoś daje się jeszcze narżnąć na dywagacje o perpetuum mobile...

Takie zagrania są wszędzie, w końcu nie trudno spotkać ulotki reklamujące kotły C.O. o sprawności 110%.

Kotlet ale cóż...

Sprawność kotłów co faktycznie sięga 109%. Problem polega na tym ze sposób obliczeń jest stary jak świat, jeszcze sprzed technologi kondensacyjnej i nie uwzglednial energii uzyskiwanej ze skraplania pary w spalinach. A sposób obliczeń pozostawiono aby Kotly kondensacyjne mogły uczciwie konkurować z mniej efektywnymi niekondensacyjnymi.

Oczywiście ze osiągnięcie sprawności powyżej 100% jest niemożliwe ( przynajmniej na razie ) jednak porównanie kotła 95% i 109% daje możliwość porównania ich w tym samym obiektywnych teście. Więc nie jest to o końca tylko chwyt marketingowy. Raczej informacja ze masz o 1/8 mniejsze zużycie przy tych samych efektach.

W silniku pewnie byś sie skusil na silnik który pali 8,5 zamiast 10 w podobnej cenie i tej samej mocy, momencie, krzywej wykresow.

 

PS: zajmuje sie tym zawodowo i z wykształcenia :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Oczywiście ze osiągnięcie sprawności powyżej 100% jest niemożliwe ( przynajmniej na razie )

 

I nigdy możliwe nie będzie! Przecież kocioł nie zacznie produkować paliwa!

 

A co do instalacji HHO to jestem bardzo sceptyczny. Rok temu założyłem LPG do Renault Magnum (oczywiście diesel). Miała być oszczędność na poziomie 25% - na mocy mi nie zależało. Realia bardzo mizerne. Zwrot instalacji bardzo długi. W efekcie całkowicie nieopłacalne.

 

Dlatego można się zrzucić na jakiegoś hebla za 1000 zł i sprawdzić jak to działa. Ja bym na sobie już nie testował.

Opublikowano

wiesz z tym ze nigdy nie bedzie ... na dzisiejszym poziomie wiedzy i trzymaniu sie obowiazujacych zasad fizyki to oczywiscie nie ...

ale juz nie raz sie zdziwilem i dlatego w nawiasie dodałem ale że NIGDY .... to pod tym sie nie podpisze choć sam nie wierze w to aby sie to kiedys udało :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.