Skocz do zawartości

ASC - problem - samo się wyłącza po kilku kilometrach


Kanap

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam mały problem z ASC w 750 , tzn. samo się wyłącza po kilku kilometrach .Wymieniłem pompe od wspomagania układu kier. po sugesti mechanika że to właśnie tu tkwi problem z ASC . Po wymianie nic się nie zmieniło , wspomaganie i niwo działają bez problemów a ASC nie . Pompka jest nowa więc pewnie dobra.

Może ma ktoś schematy elektryczne właśnie z ASC i może dojde po nitce do kłębka. Serwis niestwierdził błędów i niemają pojęcia jaka jest przyczyna .Pozdrawiam Kanap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmmm, moze to glupie, ale pierwsze co mi przyszlo do glowy, tzn ostatnio jak szukalem rury dolotu (miedzy przeplywke a przepustnice) to pytali czy z asc czy bez wiec pewnie jest jakos za to odpowiedzialna skoro jest inna, sprawdz czy aby napewno jest szczelna...

czysty strzal z ta odpowiedzia, ale co mam sie powstrzymywac skoro mi przyszlo do glowy :D

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie jest jeszcze filtr układu asc wymien go może coś pomoże :D

 

oki gdzie mam go szukać , pompa podobno to ta sama co od wspomagania lecz ma ona podwójną sekcje jedną do wspomagania a druga do ASC, a może wiecie które to przekazniki bo niemoge znaleść ich po opisach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie jest jeszcze filtr układu asc wymien go może coś pomoże :D

 

oki gdzie mam go szukać , masz na myśli ten na dnie zbiornika z olejem do wspomagania, pompa podobno to ta sama co od wspomagania lecz ma ona podwójną sekcje jedną do wspomagania a druga do ASC, a może wiecie które to przekazniki bo niemoge znaleść ich po opisach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz coś więcej.

 

Rozumiem, że po pewnym czasie od uruchomienia

włącza się lampka ASC na desce?

Czy ABS też się zapala?

 

Poniżej link do pliku ze schematami elektrycznymi e32 (dobre).

Jest to PDF. Na czas zrzutu na serwer zmieniłem jego rozszerzenie na

AVI. Ściągnij go, zamień na PDF'a.

 

Muszę przyznać, że dobre opracowanie.

 

http://www.sendmefile.com/00197834

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ASC się sypie - ABS i inne podzespoły działają bez problemu. Jeśli wyłącze silnik i zapale ponownie ASC działa ale przez moment.Czasami robie trase np.Wawa i z powrotem i ASC działa ale są to sporadyczne przypadki - że działa. Tak jak pisałem pompa jest nowa , paski i napinacze wymienione, olej nowy .zostały tylko filtry i układ elektryczny do sprawdzenia.Zrobiłem eksperyment i założyłem na tył większe koła wtedy ASC cały czas migało i automat nie zmieniał biegu - komputer czytał że tylne koła są w poślizgu - odcinał gaz , po wymianie opon wszystko wróciło do normy-czyli ASC niedziała.

To tyle tej powieści za wszelkie sugestie Bóg zapłać i nech moc - pod maską -będzie z WAMI .

Kanap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namierzenie tego problemu nie będzie takie proste.

 

1. Zacznij od wyłącznika ASC.

Może on pod wpływem drgań adłącza system lub czasami załącza.

 

2. Wypiąć i wpiąć moduł ABS-ASC+T (prawy zasobnik w komorze silnika)

moduł najbliższy przodu autka (4 moduły).

W kolejności od przodu:

 

ABS-ASC+T

Sterownik silnika

EML

Sterownik Silnika

 

Później zostaje cała elektryka, niestyki itd... po wymianę

modułu ABS+ASC+T.

 

Lwia część systemu musi być sprawna. Inaczej ABS by nie działał.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem schemaciki i można powiedzieć,

że wszystkie moduły 2xDME + EML są podpięte

pod ASC.

 

Wyciągając ABS/ASC to wyciągnij też resztę. Oczywiście faza wyłączona.

Kup jakiś odrdzewiacz do styków elektrycznych i psiknij w złącza.

 

Czy podczas działania ASC (nie świecenia lampki) ten system

rzeczywiście działa?

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompe od wspomagania układu kier. po sugesti mechanika że to właśnie tu tkwi problem z ASC . Po wymianie nic się nie zmieniło , wspomaganie i niwo działają bez problemów a ASC nie .

 

Dopiero teraz dokładnie przeczytałem tego posta.

 

Co ma pompa do systemu ASC???

 

Przecież on (ASC) opiera się na systemie ABS (który to posiada własną pompę..). Oraz na sterowaniu przepustnicą...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Filtry wymienione , moduł wpięty , efekt- po paru kilometrach ASC nie działa.gdzie w takim razie znajduje się pompa ad ABS-u i czemu filtryten w zbiorniczku i na rozdazielaczu oleju od wspomagania są opisane w etk jako ASC+T

Mam dość sprzedaje to pudło na części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. ABS ma swoją pompę i jest elektryczna. Znajduje się

w module ABS (lewy przód, koło lampy).

 

Powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Czy po tym jak zapali się

lampka ASC to jak wyłączysz zapłon i włączysz to znowu działa

przez kilka km?

 

Ściągnąłeś te schematy elektryczne?

Tam są pokazane wtyczki, które należy porozłączać i oczyścić...

Na schemacie widać jakie elementy należą do podsystemu ASC.

 

Skoro ABS działa poprawnie to 99,9% ta pompa jest sprawna.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Filtry wymienione , moduł wpięty , efekt- po paru kilometrach ASC nie działa.gdzie w takim razie znajduje się pompa ad ABS-u i czemu filtryten w zbiorniczku i na rozdazielaczu oleju od wspomagania są opisane w etk jako ASC+T

Mam dość sprzedaje to pudło na części.

 

nie wiem czemu tak jest... jeszcze wielu rzeczy nie wiem o tym aucie

 

wiem, że pompa wspomagania zasila:

 

1. wspomaganie kierownicy

2. NIVO (jeżeli jest)

3. wspomaga układ hamulcowy (nie masz podciśnienia)

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zgasze silnik i zapale ponownie to ASC działa przez chwile. jak działa to działa bo jak zerwe koła to pomiga kontrolka odetnie paliwo i jest oki. ale po sekundzie zapala się i [BAD].pompa od wspomagania wspomaga pompe od ABS i ASC żeby ta elektryczna nie cierpiała tak .

Jeszcze jedno ja mam niwo - działa ale ASC mam bez T no chyba że jest to razem" nierozłonczne"

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.