Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. :)

 

Po długich wahaniach zdecydowałem się na podmianę dyfra w swoim 335 auto na mechanizm o zwiększonym tarciu pochodzący z E90 M3. Wczoraj odebrałem auto po wymianie. Powiem jedno - jest to najlepszy tuning jaki możemy zaaplikować swoim autom. Samochód po wyłączeniu ESP jest nieporównywalnie bardziej przewidywalny, nie ma mowy o mieleniu jednym kołem a potem nagłą utratą przyczepności całej osi. Również z właczonym ESP układ ma o wiele mniej roboty, co pokazuje rzadziej migając żółtą lampeczką ;-) Miałem różne setupy tuningu silnika, niekiedy z mocą przekraczającą 400 KM i momentem 540 Nm. W tej chwili mając do wyboru serie ze szperą lub 400 KM na otwartym dyfrze, wybrałbym to pierwsze. Zwłaszcza w taką pogodę jak za oknem :wink:

 

Dla zainteresowanych taką podmianką:

 

Potrzebne części:

1. Dyfer M3

2. Półosie M3

3. Wał (lub przynajmniej jego końcówka od strony dyfra) M3

4. Śruby

 

ad.1 Dyferki od M3 występują w dwóch wersjach przełożeń w zależności od typu skrzyni. Manual miał 3,85, DCT 3,15. W związku z tym należy go dobrać taką sztukę, żeby uzyskać pożądany efekt w postaci przedłużenia lub skrócenia przełożenia całkowitego układu napędowego. U mnie jest automat, dyfer ori miał i=3,46, więc postanowiłem zamienić go na ten o i=3,85. Szczególnie, że fabryczne zestopniowanie przełożeń wydawało mi się ciut za długie. Dyfer pasuje w miejsce ori PnP

 

ad2. Półosie M3 pasują w miejsce ori PNP.

 

ad3. Wał napędowy to jedyna część która wymaga przeróbek - stworzenia hybrydy wału ori oraz tego z M3, pasującej zarówno do ori skrzyni, podpory oraz dyfra M3. Dla warsztatu specjalizującego się w wałach napędowych prosta robota.

 

Powtórzę się, radocha z jazdy jest po prostu bezcenna :cool2: Montaż szpery polecam wszystkim, dla których przyjemność z jazdy to nie tylko chłostanie na wprost :cool2:

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Świetnie, gratuluje:) Jak każdy będzie pisał o modach do swoich 335i to w ogole zgłupieje :) Taki fajny samochód - taki potencjał i możliwości...

Jakie koszty wymiany i gdzie to zrobiłes?

Opublikowano
Koszty zaleza od tego za ile wyrwiesz czesci. Za wszstkie graty zaplacilem 2800 ale sa tacy co krzycza 2500 za sam dyfer. Montaz zlecilem Adamowi ze Sportmile w Piasecznie. Za robote u niego musisz liczyc 1200. W sumie mi wyszlo 4k

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

To najs, jednak z tego co wyczytałem to masz skrzynie manual? Do autko też są możliwe takie rzeczy w tych cenach:P

od razu taki off top zrobie bo się zapytam czy silnik w miejsce silnika N54 można wstawić N55?

Opublikowano

Mam automat.

 

A podmiana na N55 nie mam pojęcia. Tzn silnik na pewno da sie przełozyć, nie wiem natomiast jak z elektronika. Po co taki manewr? Nie sądzę, żeby N55 był w czyms lepszy od N54.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Nagram, kiedy będę tak dobry jak Block ;-)

Pozdrawiam

Alek

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

W skrócie:

 

1. Produkt i producent sprawdzony w 100% przez setki użytkowników, szpera chyba z dożywotnią gwarancją.

2. Przełożenie główne zostaje takie samo.

3. Brak możliwości pełnego spięcia kół - oznacza to że jeśli podniesiesz jedno koło napędzane do góry auto nie ruszy.

 

To co proponuje Tomson to bardzo popularna opcja w krajach cywilizowanych. Niestety droga - 5,5 k bez montażu. Jeśli masz pecha i tzw. spawany dyfer zamiast skręcanego będzie jeszcze drożej. Jeśli Cie stać to bardzo dobre rozwiązanie - pod jednym warunkiem: warsztat który to zamontuje ma wiedzę, umiejętności, doświadczenie i narzędzia do poprawnego montażu i regulacji dyfra. To nie jest prosta sprawa. Chyba najbezpieczniej byłoby zlecić montaż Tomsonowi. Nie wiem czy są tacy dobrzy w dyfrach ale w razie skuchy wiadomo do kogo mieć pretensje.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

w 2010r rozmawiałem z nimi, namiar przesłał mi kolega Rufio, jakbym zostawił im swoje "bebechy" to całość wraz z montażem wycenili na 8 tys. zł,

 

technicznie jest to super sprawa :cool2: ale zrezygnowałem ponieważ odsprzedaż auta byłaby "utrudniona" (praktycznie zerowa), już jak ktoś słyszy "chip" to myśli, że auto było katowane a z szperą to musiał jeździć jakiś "wariat"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

No właśnie, 8k, IMO za słono. Dlatego uważam że dyferek z M3 to o wiele lepsza opcja. 1. Cena 2. Fabryczna regulacja.

 

Natomiast obaw o odsprzedaż nie miał bym żadnych. W przypadku Quaife nie musisz nic mówić, ze tam jest. Z zewnątrz nie widać.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

cena za całość nie była z kosmosu, dobra, markowa rzecz, montaż wg specyfikacji... oczywiście można taniej ...

 

że nie widać :8) , niby tak ale to sprzeczne z moim charakterem, jak sprzedaję/oddaję w rozliczeniu to mówię wszystko...nie powiesz a wyjdzie to mega wstyd a jak powiesz, że zapomniałeś to chyba jeszcze gorzej :duh: bo jak możesz zapomnieć o takim modzie...

 

zostaje więc szczerość i szukanie zapaleńca, który to zrozumie a szansa na zapaleńca w dieslu w automacie jest malutka :mrgreen:

 

u Cibebie to normalne, auto z tym silnikiem jest z założenia kupowane do modyfikacji i następni właściciele też tacy są :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kilka dni temu wstawilem u siebie szpere Quiafe (335i N55). Nie jest to szpera plytkowa tylko Torsen.

 

Szczerze polecam. Do tej pory na II biegu wlaczala sie kontrola trakcji. Szczgolnie na nierownej drodze. Przy wyjsciu z zakretow praktycznie zawsze na II i III biegu. Bez DSC wiadomo- jedno kolo dym i malo trakcji.

Ze szpera kontrola trakcji ingeruje mniej. Nie ma buksowania jednego kola, w poslizgach auto jest bardziej przewidywalne. Przy gwaltownym ruszaniu na asfalcie zostaja dwa piekne paski :) Przy bucie na wprost na II biegu DSC juz nie ingeruje wcale.

 

Jedyny problem to jest instalacja szpery w dyfrze. Do 2007r w autach kolo koronowe bylo przykrecane do dyfru. Potem BMW (a dokladniej ZF) zaczelo to kolo spawac. Trzeba je na tokarce wpierw odseparowac. Samemu odradzam sie zabierac za montaz szpery. Po zlozeniu na 99% beda problemy. Jest to bardzo precyzyjny element i tylko wyspecjalizowane warsztaty z doswiadczeniem sa w stanie zlozyc to "do kupy".

 

Osobiscie polecam BirdsAuto.com. Sa trzy mozliwosci:

1) wykrecasz dyfer i wysylasz na montaz

2) zamawiasz u nich juz zlozony i odsylasz potem swoj (dostajesz z powrotem kaucje)

3) znajdujesz dyfer z rozbitka do wysylki, a swoj kladziesz na polke

 

Koszt operacji z wysyka z UK 1600 funtow +VAT (do tego koszt podmiany gruszki- mozna to zrobic we wlasnym zakresie posiadajac Bentley Service Manual).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeje troche kotleta.

Olo@G3 mowiac przerobka wału miales na mysli rozłaczenie wału na krzyzaku z 335i i polaczeniu go z tylna czescia z m3 ? Po takiej operacji długość wału sie zgadzała czy trzeba go było jeszcze skracać ? Pytanie jeszcze odnośnie półosiek , czy pasowały do piast z 335i czy piasty tyl tez zmieniałeś z m3 ?

Zrobilem wyliczenie predkosci i wydaje mi sie ze 3.15 + zrobienie Chipa lepiej by zagrało.

 

Przełozenie 3.46 3.15 3.86

Max Speed in 1st Gear 57 62 51

Max Speed in 2nd Gear 102 112 91

Max Speed in 3rd Gear 160 174 142

Max Speed in 4th Gear 211 232 188

Max Speed in 5th Gear 276 304 248

Max Speed in 6th Gear

  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie a czy przerabial ktos temat szpery w 335d? Pewni wszystko bedzie tak samo "proste" jak tu tylko martwi mnie przełożenie bo 335d ma 2,81 wiec jak wstawie od M3 3,15 nie wiem czy biegi nie beda za krótkie :cry: kolego @nonam3k jak sie oblicza predkosc na danym biegu ;)?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.