Skocz do zawartości

BMW E90 320d 2006 uszkodzony wtrysk


digger123

Rekomendowane odpowiedzi

na 90 % reaguje ale muszę to jeszcze raz sprawdzić, zastanawia mnie fakt że czy jest wpięta czy wypięta odczyty się nie zmieniają poza tym chyba przy wypiętej raczej nie powinien reagować na gaz bo ECU nie wie ile powietrza dostaje

 

U mnie z wypiętą wtyczką jeździł..tylko zaczynał ciągnąć od 2500 obr no i od dołu lekko słabszy. Natomiast kiedy wpiąłem mu przepływke z pękniętą płytka pomiarową wtedy na zimnym gasł a jak już chodził to w momencie ruszenia gazu dusiło go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalny problem jest taki że auto nie pali z wpiętym czujnikiem ciśnienia doładowania,jak go wypnę to sztanga przy turbinie podnosi się o jakieś 10mm i auto odpala, jak pracuje jak mu tylko wepnę wtykę słychać jak turbo się "zamyka" i silnik nie ma gdzie odprowadzić spalin i zdycha. Czujnik sprawdziłem po wypięciu podaje 880 mbar a po w pięciu pokazuje ciśnienie atmosferyczne także chyba nie on jest temu winny. Dziwne jest to że oczekiwania silnika (1870.64) i podawane przez przepływkę ( 1834.26) są podobne i różnica nie przekracza 10% co sugeruje raczej że przepływka jest dobra, tylko dlaczego przy wpiętej i wypiętej przepływce wyniki pomiaru są takie same ?? jakie są prawidłowe odczyty inpa w waszych samochodach ( wielkości mg/stroke) bo skalą INPA raczej bym się nie sugerował i to że pokazuje akurat przy nich "!", jaki sygnał steruje tą sztangą od turbo i na podstawie jakich czujników jest wyliczany to może prędzej dojdę.

Czy nie szczelność kolektora dolotowego mogła by takie coś robic że auto nie odpala - może jak montowałem kolektor po wymianie wtrysku, gdzieś się uszczelka podwinęła.

 

drugi jest taki że auto strasznie kopci na biało ( fakt że był płukany katalizator), albo porostu silnik dostaje jakieś wielkie ilości paliwa ze względu na błąd czujników powietrza które dostaje się do silnika.

 

Panowie pomocy, bo od czasu jak padł mi ten wtrysk jeżdżę 63konną fabią jeszcze tydzień i się tym zabije bo auto to jeździ jakby miało zapiętą 60 tonową przyczepę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kodowałem wtryski tak powinny być ( cyl 1 jest 1 od chłodnicy tak dla jasności ) dawki korekt wahają się na zimnym silniku +/-0.3 także chyba nie jest tak źle - fakt że zajęło to silnikowi chwilkę aż się wszystko ustabilizowało ( gdyż pozamieniałem przez przypadek wtryski miejscami ), przy odpalonym silniku i zdjętej przepływce silnik reaguje na gaz - odczyt z inpa jest stały 1599.89 jednostek, jak podepnę przepływke pokazuje 2100 jednostek i jest to mniej więcej kolo wartości którą oczekuje silnik ( nadal nie wiem czy nie jest to za dużo ) i silnik nadal reaguje na gaz. Auto odpala z wypiętym czujnikiem doładowania na początku nie kopci w ogóle ale z czasem nagrzewania zaczyna dawać jak dobra lokomotywa do momentu aż prawie nic nie widać. Przy odpalonym silniku jak tylko próbuje podłączyć czujnik doładowania słychać jak turbina zmienia geometrie łopatek i silnik się dusi i gaśnie, świece żarowe sprawdzone ( jedna wymieniona na tym cylindrze na którym padł wtrysk - świeca też była w marnym stanie - tak jak ten wtrysk), jutro jeszcze dla pewności spróbuje spuścić paliwo wymienić filtr i zalać go ropą ( gdyż nie mam pewności czy czasami w baku nie ma benzyny. Zdemontowałem też separator było w nim trochę wody tak powiedzmy łyżeczka od herbaty może półtorej, czy to normalne, auto chwile stało ze zdjętym dolotem w padające dni ( separator jest już plastikowy) wszystko wyczyściłem. Silnik nie zasysa bo przy odpalonym silniku mogę swobodnie odkęcic korek oleju - i nie gaśnie. Panowie co dalej z tym fantem ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że forum rozgadane ;) nie można się odnaleźć w odpowiedziach :) a tak na serio nikt nie potrafi podsunąć jakiegoś sensownej podpowiedzi w którą stronę mam iść dalej ?? - oczywiście odpowiedź typu jedź do ASO znam i ba, nawet znam odpowiedź jedź do najbliższego mechanika :)

 

ze względu że w około mnie nie ma nikogo sensownego, a nie będę tyrał auta 100km lawetą, jestem naprawdę w stanie zapłacić za informacje ( ja już zrobię czarną robotę ) oczywiście do dogadania na PW

 

p.s.

nie chodzi o to że jestem skąpcem i nie zawiozę auta do mechanika aby mu nie dać zarobić, skoro było mnie stać na e90, stać mnie też na mechanika, chodzi o to że w okolicy ludzie zatrzymali się raczej na gaźnikach itd i boję się że się jeszcze bardziej spier....li , a nie chce mi się tracić czasu na wywożenie auta 100km dalej, druga strona jest taka że mam czym jeździć, także się nie pali mi za bardzo ( tylko ze jest to 1.0 fabia benzyna - przesiadka była straszna :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że off, ale naprawdę gdybym mógł to chętnie bym Ci pomógł, niestety nie siedze za bardzo w dieslach i moje doświadczenie jest małe :cry: ....

Przedstawiałeś sprawę na innych forach, albo próbowałeś wklejać screeny na zagraniczne z pytaniem czy parametry dla tego silnika są prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Jeżeli kopci ci białym dymem o zapachu ropy to nie przepala paliwa czyli prawdopodobnie zbyt małe sprężanie w cylindrze lub cylindrach .Sprawdz ciśnienie w cylindrach a propo klapek pod żadnym pozorem ich nie usuwaj są niezbędne do prawidłowej pracy silnika .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedz nie dotyczyła wycieku pod wtryskiem , ale mogę doradzić w tej kwestii , osusz benzyną ekstakcyjną wtrysk odpal i obserwuj gdzie się poci myślę że to z przelewu albo z wtrysku nie dokręcony po złożeniu.wykluczam wyciek pod wtryskiem , uszkodzona uszczelka pod wtryskiem nie powoduje wycieku ropy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedz nie dotyczyła wycieku pod wtryskiem , ale mogę doradzić w tej kwestii , osusz benzyną ekstakcyjną wtrysk odpal i obserwuj gdzie się poci myślę że to z przelewu albo z wtrysku nie dokręcony po złożeniu.wykluczam wyciek pod wtryskiem , uszkodzona uszczelka pod wtryskiem nie powoduje wycieku ropy.

 

Dzisiaj sprawdziłem. Na chusteczce która wycierałem jest ślad oleju. Więc to może być z pokrywy zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.