Skocz do zawartości

320i – rozerwało zbiornik wyrównawczy


agora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Wczoraj po powrocie z krótkiej trasy zaparkowałem samochód i po zgaszeniu silnik kilkadziesiąt sekund później rozerwało mi zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Temperaturę miałem OK. Jak myślicie winowajca mógł być wadliwi korek zbiorniczka czy przyczyny szukać gdzieś indziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem faktycznie jest od strony korka, który nie zadziałał prawidłowo i rozerwało stary przegrzany zbiornik. Ufff to dobrze, bo myślałem, że przyczyną mogło być coś innego bardziej poważnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pęknięcie zbiornika powodował termostat, wskazówka też niby była w pionie. W BMW masz układ wysoko ciśnieniowy czyli czym wyższe ciśnienie tym większą temperaturę może znieść ale gdy wszystko gra w układzie popuszczenie ciśnienia przez korek też nie jest rozwiązaniem bo gdy spuści nadmiernie ciśnienie to układ się zagotuje.. Moja propozycja zamontuj oryginalny zbiornik i włącz test 7.0 i sprawdz do jakiej temperatury się nagrzewa czy węże są twardawe czy twarde jak kamień..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz przewody i przy tych wskazaniach (96C) górny przewód w miarę miętki i ciepły a dolny miętki i zimny.

Przy jakim wskazaniu powinien otworzyć się termostat i załączyć wentylator?

Wymieniałeś tylko zbiornik, korek i termostat czy coś więcej. Jak tam uszczelka pod głowicą? Nie padła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka nie padła wymieniłem termostat pompę wody ale to drugie zapobiegawczo bo domyślałem sie że nikt jej nie wymieniał co okazało się prawdą i korek używany. Otwarcie termostatu nie znaczy że ma się zał wentylator. Nie wiem czy gdzieś znajdziesz odp na to pytanie. U mnie pełne otwarcie termostatu to 105, a wcześniejsze nie wiem aż sprawdzę przy najbliższej okazji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysypały ci się jakieś błędy? Wymieniałeś termostat?

 

Wyczytałem, że termostat w silnikach benzynowych otwiera się dopiero przy 105C. Więc muszę przejechać się troszkę dłużej i sprawdzić czy po wskazaniu w teście nr 7 temperatury 105 otworzy się termostat i dolny wąż się nagrzeje. Na razie nie ruszam termostatu chodź błąd, który opisałem powyżej może wskazywać właśnie na jego uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, sytuacja jest dość dziwna, bo w książce "Sam naprawiam E46" na str. 239 jest napisane ...pokazano obudowę termostatu silnika M52TU, M54 i M47...Termostat nie może być sprawdzony w zwykły sposób przez ogrzanie w kąpieli wodnej, ponieważ temperatura otwarcia 105C jest większa od temperatury wrzenia wody...

 

Na aukcjach internetowych w opisach termostatów jest informacja, że termostat do mojego silnika otwiera się przy temp. 97C. Bądź tu mądry :roll:

 

Jutro podjadę autem do pracy. Załącze test nr 7 i sprawdzę jak zachowuje się układ chłodzenia przy wybranych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podjechałem samochodem do pracy (25km). Maksymalna temperaturą, jaką wskazywał test nr 7.0 na tablicy zegarów to 97C (temperatura otoczenia 0C, ogrzewanie w aucie ustawione na 32C przy średniej sile nadmuchu). Po przyjeździe sprawdziłem chłodnicę i dolny wąż układu chłodzenia, niestety oba podzespoły były zimne. Popołudniu biorę się za wymianę termostatu. Dam znać jak zachowuje się układ chłodzenia po wymianie termostatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , niestety mi tez 2 dni temu rozerwało zbiorniczek:/ ale najgorsze jest to ze nie wiem ile jeździłem , z rozerwanym 5 km czy 10:/, podjechałem na parking i nagle plama się zrobiła, jak myślicie mogło się coś stać z silnikiem? jeżeli temperatura była tak jak zawsze a żadne kontrolki się nie zaświeciły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie jestem po wymianie termostatu (Wahler), zbiornika wyrównawczego oraz korka (Meyle). Oryginalny zdemontowany termostat był firmy Behr i jego temp. otwarcia to 97C zamiennik z Wahler też ma taką samą temperaturę otwarcia. Różnią się trochę budową wkładu oraz ustawieniem gniazda podłączenia wtyczki czujnika temperatury, ale ogólnie wszystko pasuje. Oczywiście auto było dość mocno zapowietrzone i dopiero po drugiej próbie odpowietrzenia wszystko zaczęło działać tak jak należy. Dolny przewód zaczyna się nagrzewać w granicach około 90C. Wentylator załączył się w okolicy 97C. Pojeżdżę jeszcze trochę na teście nr 7 i sprawdzę w jakim teraz zakresie temperatur pracuje układ chłodzenia.

 

Po lewo oryginał Behr a po prawo zamiennik Wahler

 

08122011551.jpg?psid=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Czyli problem faktycznie jest od strony korka, który nie zadziałał prawidłowo i rozerwało stary przegrzany zbiornik. Ufff to dobrze, bo myślałem, że przyczyną mogło być coś innego bardziej poważnego.

 

Podobno korki warto zmieniac co kilka lat profilaktycznie na nowe, tak stwierdził mój mechanik. Może i ja więc zmienię. Ponoć wiele problemów z układami chłodzenia w BMW jest powodowane własnie przez niesprawne korki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.