Skocz do zawartości

320d bicie podczas hamowania


eddy62

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Od nie dawna mam problem z biciem, wibracjami podczas hamowania. Otóż wymieniłem tarcze i klocki na nowe i wszystko było ok, auto hamowało świetnie, pod pedałem hamulca oraz w kierownicy nie czułem najmniejszego drgnięcia. Od jakiegoś czasu niestety zmieniło się to, a mianowicie hamując z prędkości powyżej 80km/h czuję bicie, wibracje. Możecie podpowiedziec jaka jest przyczyna?? Czyżby tarcze się lekko zwichrowały??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to musi sprawdzić czy to na pewno tarcze i pewnie coś można poprawić. No ale jak kupiłeś badziewie to nic to nie da bo znowu będzie to samo.

Powiem tak, nie robiłem tego sam z braku wolnej chwili. Auto oddałem do warsztatu i z tego co pamiętam to za wiele nie zapłaciłem za tarcze, tak więc mogą śmierdziec chińszczyzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik zegarowy mechanik zamontuje i przekreci kołem pare razy i powie z dokładnoscia do jednej setnej mm

 

jak dobry warsztat to założy badziewie na koło i tarcza zostanie wyrównana

 

ale do tego zabiegu jak dobrze pamietam musi zdjac osłonki i czujniki abs'u

 

albo oddać do zwykłego ale dobrego tokarza , minusem jest fakt iż pasuje odrazu wymienić , lub splanować klocki bo docieraja sie do tarczy.

 

z tego co uczyli ,,, ori tarcza od lipnej nie różni się koniecznie materiałem a sposobem wykonania , w konsekwencji nowe tarcze powinno się toczyć bo jak kupujemy najczęsciej są " zmatowione "

 

kiedyś sam zaniedbałem sprawe tarcz , troche biły , niby nie bardzo ... a w prawdzie na tyle ze używałem obu rąk do trzymania kierownicy podczas hamowania :norty:

 

w konsekwencji zniszczyłem zawieszenie i układ kierowniczy bo całe to bicie/szarpanie zrobiło mi dośc mocne luzy no i koszta się spiętrzyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik zegarowy mechanik zamontuje i przekreci kołem pare razy i powie z dokładnoscia do jednej setnej mm

 

jak dobry warsztat to założy badziewie na koło i tarcza zostanie wyrównana

 

ale do tego zabiegu jak dobrze pamietam musi zdjac osłonki i czujniki abs'u

 

albo oddać do zwykłego ale dobrego tokarza , minusem jest fakt iż pasuje odrazu wymienić , lub splanować klocki bo docieraja sie do tarczy.

 

z tego co uczyli ,,, ori tarcza od lipnej nie różni się koniecznie materiałem a sposobem wykonania , w konsekwencji nowe tarcze powinno się toczyć bo jak kupujemy najczęsciej są " zmatowione "

 

kiedyś sam zaniedbałem sprawe tarcz , troche biły , niby nie bardzo ... a w prawdzie na tyle ze używałem obu rąk do trzymania kierownicy podczas hamowania :norty:

 

w konsekwencji zniszczyłem zawieszenie i układ kierowniczy bo całe to bicie/szarpanie zrobiło mi dośc mocne luzy no i koszta się spiętrzyły.

 

~~przepraszam za podwujny post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że mechanik raczej dobrze zrobił robotę, ale nie jestem na 100% pewny. Kilka rzeczy już u niego robiłem, nie koniecznie betkę, ale nigdy nie było z niczym problemów. A co do luzów, bądź blokowania klocka z powodu opiłków to nie wydaje mi się żeby to miało miejsce, bo jak ostatnio zmieniałem kółka z lata na zimę to sprawdzałem i każda tarcza kręciła się tak jak powinna, bez żadnego przyblokowywania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.