Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Wszystkich. Od nie dawna mam problem z biciem, wibracjami podczas hamowania. Otóż wymieniłem tarcze i klocki na nowe i wszystko było ok, auto hamowało świetnie, pod pedałem hamulca oraz w kierownicy nie czułem najmniejszego drgnięcia. Od jakiegoś czasu niestety zmieniło się to, a mianowicie hamując z prędkości powyżej 80km/h czuję bicie, wibracje. Możecie podpowiedziec jaka jest przyczyna?? Czyżby tarcze się lekko zwichrowały??
Opublikowano
Przetoczenie tarcz u tokarza załatwiło by sprawę? Bo nie ukrywam troszkę mnie denerwują te wibracje.
Opublikowano
najpierw to musi sprawdzić czy to na pewno tarcze i pewnie coś można poprawić. No ale jak kupiłeś badziewie to nic to nie da bo znowu będzie to samo.
szukam
Opublikowano
Miałem to samo, któregoś razu zacisk się zablokował i koło tak się nagrzało, że nie dało się go dotknąć. Wydaje mi się że przez to tarcza mogła się odkształcić. A jeżeli tarcze nowe to chyba można z nich trochę zebrać.
Opublikowano
najpierw to musi sprawdzić czy to na pewno tarcze i pewnie coś można poprawić. No ale jak kupiłeś badziewie to nic to nie da bo znowu będzie to samo.

Powiem tak, nie robiłem tego sam z braku wolnej chwili. Auto oddałem do warsztatu i z tego co pamiętam to za wiele nie zapłaciłem za tarcze, tak więc mogą śmierdziec chińszczyzną.

Opublikowano
musiales albo gwaltownie zahamowac w kaluzy i tarcze sie pokrzywily, tokarz jest w stanie to naprawic albo podczas wymiany mechanik sie nie postaral i nie poczyscil, nasmarowal elementow hamulcowych ( powinno sie to robic smarem miedziowym )
Opublikowano
a jaka marka tych bijących tarcz?

 

Tak szczerze mówiąc to nie wiem.

Opublikowano
ostatnio mialem podobny przypadek i winne okazaly sie blokujace klocki z powodu pylu.Wystarczylo przeczyscic i nasmarowac.Wiec sprawdz czy kolo sie nie blokuje i ewentualnie luzy
Opublikowano

czujnik zegarowy mechanik zamontuje i przekreci kołem pare razy i powie z dokładnoscia do jednej setnej mm

 

jak dobry warsztat to założy badziewie na koło i tarcza zostanie wyrównana

 

ale do tego zabiegu jak dobrze pamietam musi zdjac osłonki i czujniki abs'u

 

albo oddać do zwykłego ale dobrego tokarza , minusem jest fakt iż pasuje odrazu wymienić , lub splanować klocki bo docieraja sie do tarczy.

 

z tego co uczyli ,,, ori tarcza od lipnej nie różni się koniecznie materiałem a sposobem wykonania , w konsekwencji nowe tarcze powinno się toczyć bo jak kupujemy najczęsciej są " zmatowione "

 

kiedyś sam zaniedbałem sprawe tarcz , troche biły , niby nie bardzo ... a w prawdzie na tyle ze używałem obu rąk do trzymania kierownicy podczas hamowania :norty:

 

w konsekwencji zniszczyłem zawieszenie i układ kierowniczy bo całe to bicie/szarpanie zrobiło mi dośc mocne luzy no i koszta się spiętrzyły.

Opublikowano

czujnik zegarowy mechanik zamontuje i przekreci kołem pare razy i powie z dokładnoscia do jednej setnej mm

 

jak dobry warsztat to założy badziewie na koło i tarcza zostanie wyrównana

 

ale do tego zabiegu jak dobrze pamietam musi zdjac osłonki i czujniki abs'u

 

albo oddać do zwykłego ale dobrego tokarza , minusem jest fakt iż pasuje odrazu wymienić , lub splanować klocki bo docieraja sie do tarczy.

 

z tego co uczyli ,,, ori tarcza od lipnej nie różni się koniecznie materiałem a sposobem wykonania , w konsekwencji nowe tarcze powinno się toczyć bo jak kupujemy najczęsciej są " zmatowione "

 

kiedyś sam zaniedbałem sprawe tarcz , troche biły , niby nie bardzo ... a w prawdzie na tyle ze używałem obu rąk do trzymania kierownicy podczas hamowania :norty:

 

w konsekwencji zniszczyłem zawieszenie i układ kierowniczy bo całe to bicie/szarpanie zrobiło mi dośc mocne luzy no i koszta się spiętrzyły.

 

~~przepraszam za podwujny post

Opublikowano
Wydaje mi się, że mechanik raczej dobrze zrobił robotę, ale nie jestem na 100% pewny. Kilka rzeczy już u niego robiłem, nie koniecznie betkę, ale nigdy nie było z niczym problemów. A co do luzów, bądź blokowania klocka z powodu opiłków to nie wydaje mi się żeby to miało miejsce, bo jak ostatnio zmieniałem kółka z lata na zimę to sprawdzałem i każda tarcza kręciła się tak jak powinna, bez żadnego przyblokowywania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.