Skocz do zawartości

szapanie podczas zmiany biegow: manual


bugi81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i mam pytanie jak zmieniam biegi to muszę puszczać powoli sprzęgło bo jak za szybko to szarpie na samym początku jest jedno szarpniecie jakby coś było luzne czy to już dwu masa do wymiany czy gumy się kłaniają na tylnej belce a może ktoś już tak miał ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 2.0i nie ma dwumasy ,raczej konczy Ci sie sprzeglo...Dobrym sposobem na sprawdzenie sprzegla jest wbicie 1 i delikatne puszczenie sprzegla ...Jezeli auto ma dobre sprzeglo to ruszy po 2mm puszczeniu sprzegla...jak jest zajechane to zlapie dopiero pod koniec puszczania sprzegla....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to dobre nie wiedzialem ze niema dwu masy tyle dobrego ale jestes pewien ze niema i czemuu szarpie

 

Dwumasy nie ma na 100% bo mialem kiedys 2.0i ...a dlaczego szarpie, nie wiem...Sprawdz sprzeglo czy dobrze lapie, od razu po puszczeniu czy dopiero pod koniec....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy, podepnę się pod temat, bo też mam podobne objawy. Pisałem o tym już dawno, ale nikt mi nie podpowidział co to może być. Otóż, ostatnio zauważyłem szarpanie przy zmianie biegów, szczególnie z 3-go na 4-ty, i z 4-go na 5-ty. Mój model to E39 523i, manual, z końca 1999 r. Dzieje się to tak: po załączeniu biegu i odpuszczeniu sprzęgła, gdzieś po 1 sekundzie, jest małe szarpnięcie, tak jak by skrzynia dołączała jeszcze ten bieg. Wydaje się, jak by coś gdzieś było luźnego. Może to się ślizga sprzęgło? Samochód ma przebiegu 240 tys. km. Proszę uprzejmię o jakąś podpowiedź, gdzie mógł by być problem? Z góry uprzejmie dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 2.0i nie ma dwumasy.

 

chłopie przestań takie bzdury wypisywać silniki M52 wyposażone były w dwumasówki, wystarczyło sprawdzić http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=11_1151&hg=11&fg=20 a u Ciebie nie było dwumasy bo pewnie poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić i założył zwykłe

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić to co wskazuje kolega tomii9

Miałem takie same objawy i przyczyna leżała właśnie w przegubie elastycznym (przebieg prawie 300tys). Diagnoza w warsztacie polegała na podniesieniu auta i sprawdzeniu luzów ruszając tylnymi kołami.

Polecam sprawdzenie cen części przed naprawą :reading: To niby oczywiste, w moim przypadku wpadłem na diagnozę do mechanika a on mnie zaskoczył, że może wymienić przegub od ręki. Chyba trochę przepłaciłem, no ale miałem auto spowrotem po 40min, więc trochę mniej bolało :sad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę w odpowiedziach, koledzy, to problemu trzeba szukać w tarczy przegobowej na wale napędu. Sprawdziłem na RealOEM.com według VIN-u mego modelu i zauważyłem, że średnica tej tarczy różni się w stosunku do modelu samochodu. To trzeba mieć na uwadze przy ewentualnej wymianie tej części. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w 2 litrówce jest koło dwumasowe!

Po drugie bujanie (bez stuku) przy zmianie biegów to raczej nie gumowy przegub na wale, ale wyrobiony docisk sprzęgła.

Sprężynki są już wyrobione dlatego jak odpuszczamy sprzęgło uginają się "po załapaniu" i stąd efekt żabki.

 

Z reguły okolice 200k - przy takim przebiegu +/- 30k padają oryginalne sprzęgła w BMW zauważyłem (przynajmniej w manualach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moja ma już 270 k km i już by trzeba myśleć o wymianie kpl. sprzęgła i jak mam otwarte okno od strony pasażer i stojąc kolo ściany tego okna puszczając pedał sprzęgła raptownie i wciskając go z powrotem do końca słychać stuk w okolicy skrzyni czy to już koniec dwu masy ?? bo tak myślę :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.