Skocz do zawartości

320d CDV-zawór opóźniający sprzegło.Usunąć czy nie??


moby85

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Poleciał zawór CDV ale dodatkowo został wymieniony cały płyn hamulcowy (hamulce i sprzęgło) i jest mega różnica w sprzęgle. Szczerze to kosmos, a pedał sprzęgła chodzi jak w nowym aucie, a nie jak w tarpanie :duh: Jednak na ostateczne rezultaty trzeba poczekać, bo wiadomo nasza psychika też czasami zwiększa te pozytywne efekty hehe. Jedno jest pewne płyn hamulcowy był brązowy i to dosyć brązowy jak czekolada... W zbiorniczku tak tego widać nie było. Wymiana płynu hamulcowego i usunięcie CDV zaliczone do udanych :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek różnice poczułeś po wymianie płynu hamulcowego a nie wywaleniu CDV ........... swoją drogą z jakiś powodów jest sugerowana wymiana co 2 lata albo 30 tyś km :) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, dlatego pisałem że w kwestii usunięcia CDV wypowiadać się nie mogę co do oceny pracy sprzęgła.

 

Wiem jedno, że każdemu polecam zmieniać płyn hamulcowy wbrew ogólnym opiniom, że po co, że nie trzeba. Niestety wiele takich opinii związanych jest chyba z motoryzacją z lat 90. Ja stosuje się do zaleceń producenta i jak na płynie hamulcowym napisane jest, że wymiana co 2 lata to tak robię, to samo w kwestii oleju silnikowego jeśli nie nabijemy wystarczającej ilości km w rok. Jednak dużo ludzi uważa sie za mądrzejszych od producenta, który powinien opierać swoje zalecenia na wieloletnich badaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e46 zmienilem plyn ale nie bylo roznicy (mimo ze widac bylo ze plyn swoje przeszedl) ale wiem o czym piszesz bo kiedys w e36 zmienilem plyn i nie moglem nadziwic sie co sie stało, zupelnie inne auto, sprzeglo chodzilo inaczej - lepiej

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nosze się z zamiarem wywalenie tego zaworu CDV ...ale tak się zastanawiam czy nie spróbować rozwiercić precyzyjnie tego otworu

 

http://static.pokazywarka.pl/i/2364226/387203.jpg?1381497953

 

..po prostu powiększyć go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam usunięcie tego. Dzisiaj trochę kilometrów już zrobiłem i normalnie inne auto... Żałuję, że nie wywaliłem tego CDV i nie zmieniłem płynu hamulcowego od razu po kupnie. Teraz nawet jazda w korku nie jest taką tragedią jak wcześniej. Wcześniej była gra nerwów czy ruszę jak świeżo upieczony kierowca, czy normalnie czyt. płynnie. Ostrzejsza jazda też jest przyjemna, bo sprzęgło chodzi tak jak ja chce, a nie jak jakaś zwężka narzuca.

 

Taki efekt też może dał nowy lepszy płyn hamulcowy. Kij wie co tam wcześniej pływało. Teraz zalałem ATE SL.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nosze się z zamiarem wywalenie tego zaworu CDV ...ale tak się zastanawiam czy nie spróbować rozwiercić precyzyjnie tego otworu

..po prostu powiększyć go

 

Nie trzeba tego rozwiercac. Jak wyjmiesz ten "zawor" na stol to wsadz od strony wezszej klucz imbus 5 i uderz w niego piescia.

W efekcie z drugiej strony wyleci ci ta zwezka wraz z pierscieniem dociskowym.

 

Tylko, ze to jest polecane na zagranicznych forach dla samochodow bedacych na gwarancji, tak aby "dealer" przy przegladzie nie zauwazyl, ze go zdemontowales.

Jesli jestes po gwarancji, to nie ma najmniejszego sensu zostawiac go w ukladzie, nawet po opisanej wyzej modyfikacji.

Jak go zdemontujesz, to uklad hydrauliczny zepniesz normalnie bez jakiegokolwiek kombinowania. Wszystko pasuje jak 1:1 bez tego elementu (w E90 i E91, w E92 podobno jest za krotki przewod cisnieniowy i nie ich zepniesz).

Wiem bo przerabialem.

 

Polecam modyfikacje, o ile ktos nie ma 18 lat i rusza "z pizdy" spod kazdych swiatel.

Bo tylko dla takich "koneserow jazdy" ta zwezka tam jest zainstalowana, aby nie obciazac ukladu przeniesienia napedu w EKSTREMALNYCH sytuacjach.

 

Bez tego "cudu niemieckiej techniki" sprzeglo zachowuje sie wreszcie jak w normalnym samochodzie...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

małe odświeżenie:

moje usuniecie zaworu CDV

objawy: szarpanie karoserią po zmianie biegów, czyli typówka.

dwumas w dobrym stanie, przebieg 200, tuleje dyfra nowe lemforder, lacznik wału dobry, olej w skrzyni ravenol w 2014, ale problem nie ustał. wymiana:

po zdjeciu osłony plastikowej i metalowej pompy paliwa widzimy nasz zawór

najpierw WD dla rozsmarowania gwintów, pozniej jak okolica była cała z plynu hamulcowego wszystko zmywaczem i powietrzem

0850fa3ce109.jpg

 

a tak po:

506b8fbe67f5.jpg

 

tak wygląda ten zawór:

d173fbde8a3d.jpg

 

odkreciło sie łatwo, troche plynu mi ucieklo zanim zakreciłem, nieduzo.

 

 

UWAGA ODPOWIETRZAŁEM SAM !! tajemnym sposobem :norty:

 

efekty:

-pedał chodzi troszeczke lżej, ledwo zauwazalna różnica

-po zmianie biegu nie kanguruje tak mocno ale jednak dalej :| poprawa moze jakies 20%

-i chyba np na niskich obrotach po lekkim dodaniu gazu (ponizej 1800obr nie deptam, albo zrzut biegu albo lekkie przyspieszenie) ładniej przyspiesza,

-branie sprzegła na niewielki +

 

ogolnie poprawa niewielka, sprobuje jeszcze przypalic tarcze sprzegła jak kolesie radzili

jak nie to beda wchodzic inne kwestie ;/

 

UWAGA u mnie w galerii ten post oraz inne w sprawach dot e46 320d zapraszam

viewtopic.php?f=159&t=309153&p=2286701#p2286701

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wywalić ten zawór. Wcale nie zniszczycie sprzęgła wcześniej niż mielibyście zamontowany zawór. U brata w samochodzie (silnik m47) właśnie ten zawór przypalił tarczę i dwumasę. Moc i moment była podniesiona (wg hamowni 145km i 350nm) i w przeciągu max pół roku sprzęgło zaczęło się ślizgać przy normalnym przyspieszaniu. Zawór wywalony tarcza i dwumasa zabielona i problemu nie ma. Poprzednim samochodem silnik też m47 jeździłem bez CDV wyjąłem od razu po zakupie. Obecnie w m47n też jeżdżę bez tego ustrojstwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dość że usunięcie tego to 5 minut to jeszcze w kolejne 5 minut można go załozyć z powrotem jeśli ci nie bedzie odpowiadać. Faktycznie trzeba nad tym myśleć dość długo :D każdy poleca i zadowolony.

 

Ja nawet z benzyny wyrzuciłem bo tak samo w benzynach to jest.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.