Skocz do zawartości

UKŁAD CHLODZENIA


winstrol100

Rekomendowane odpowiedzi

Pare dni temu wieczorem wlaczyl mi sie wiatrak , pomyslalem sobie temperatury bliskie zera a tu sie wiatrak wlacza hmmm.....Ale wracalem do domu , bylo ciemno wiec juz zostawilem nic nie ruszalem. Rano podnosze mache ,sprawdzam plyn a tu sucho ....dolalem 3l petryga :shock:

Minely dwa dni sprawdzam ponownie i dzis znowu dolalem 1,5l :shock:

 

Czy ktos mial cos podobnego ?

Uszczelka walnieta moze wciagac tyle wody :?:

Jak nalalem to odpalilem auto i pod samochodem sucho. Myslalem ze moze jakis węzyk dumowy.

 

 

A druga sprawa jest to ze od paru dni nie rowno chodzi silnik tz.czuc w srodku ze chodzi nie rowno ale na obrotomierzu obroty stoja rowno :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi nierówno, to może być uszczelka niestety. Może to być zbieg okoliczności. Jeżeli nie ma wycieku płynu pod auto oraz do środka(nagrzewnica) to zostaje uszczelka. Wyciek 1.5 litra na dwa dni to jest gigantyczny wyciek niestety.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sprawdzalem to poziom plynu stał w miejscu , chyba ze ubylo go minimalnie bo nie zauwazylem roznicy.

Bede sprawdzal codziennie.

Dziwna sprawa.

 

Jakie 1.5l :?: Ja dolalem pierwszym razem 3l , bylem pewny ze gdzies jest walniety waz i zacznie zaraz skas leciec a tu nic. pojezdzilem dzien i na drugi ranek dolalem znowu 1.5l , czyli dwa dni 4.5l plynu :D Zadna kontrolka ,blad nic nie wyskoczylo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Żadnego wycieku nic nie było widać, a borygo wpierdalało jak głupie. Okazało się że padły takie trójniczki doprowadzajace chłodziwo do silnika. U mnie za silnikiem od strony kabiny, tak jak leca przewody z chłodnicy na głowice.

Sprawdź może to to, mimo że ja mam benzyniaka a ty diesla :D

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli do silnika dostawałoby się 4.5l w ciągu dwóch dni (zależy ile godzin jeździłeś) to byś go dawno zatarł już. Masz gdzieś wyciek, jeżeli nie pod auto, to musi być do kabiny, sprawdź pod dywanikami. U mnie jak pękł waż od elektrozaworów, to sączyło się trochę, a ubywało mniej więcej połowę tego co u Ciebie. Nie mogłem tego znaleźć, dopiero jak pękł na dobre to te kilka litrów wyszło w przeciągu sekund, zanim się zatrzymałem.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda ktorej nie ma :D

Jutro rano sprawdze stan znowu. zobaczymy

Dzieki za zainteresowanie tematem :D

 

 

A mial ktos z was cos takiego ze skazowka od wody nie szla na polowe tylko pokazywalo nie dogrzanie ciagle , po wymianie termostatu sytuacja byla taka sama :!: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam . Odnośnie układu chłodzenia również mam pytanie cały czas pokazuje mi komunikat żebym sprawdził poziom płynu więc sprawdzam na zimnym silniku wskazówka nie wystaje nad wlew płynu czyli teoretycznie ok ale komunikat non stop się wyświetla zaraz po uruchomieniu silnika a dodam jeszcze ,że bardzo słabo grzeje na postoju ,czy może być zapowietrzony układ? i jak go najlepjej odpowietrzyć? Albo jakaś inna przyczyna? dzięki pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu:

Z tego co wychodzi to chyba miałeś zapowietrzony układ i Ci się odpowietrzał po trochu.

 

Do Filip30:

Możesz mieć odpiętą wtyczkę lub zepsuty czujnik. Może być zapowietrzony. Poszukaj o odpowietrzaniu w google pod hasłem robertbmw układ chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam fanów BMW. Jestem nowy na forum i od nie dawna mam własne BMW bo przedtem brat miał BMW.

 

Mam pytanie odnośnie poziomu płynu chłodniczego w e38 730 bo nie wiem jak jest w innych al możliwe że podobnie. Więc tak, przy wlewu płynu jest wskazówka kiedy jest minimum i max z tego co zrozumiałem i nie wiem jak powinno być na zimnym silniku. Coś tam takiego białego okrągłego jest w tym zbiorniku ale nie wiem co do czego i nie chce wlewać na darmo nie wiedząc czy mogę dolać czy nie żeby biedy nie narobić.

 

Jak coś proszę o podpowiedzi albo instrukcje :)

Pozdrawiam Max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam fanów BMW. Jestem nowy na forum i od nie dawna mam własne BMW bo przedtem brat miał BMW.

 

Mam pytanie odnośnie poziomu płynu chłodniczego w e38 730 bo nie wiem jak jest w innych al możliwe że podobnie. Więc tak, przy wlewu płynu jest wskazówka kiedy jest minimum i max z tego co zrozumiałem i nie wiem jak powinno być na zimnym silniku. Coś tam takiego białego okrągłego jest w tym zbiorniku ale nie wiem co do czego i nie chce wlewać na darmo nie wiedząc czy mogę dolać czy nie żeby biedy nie narobić.

 

Jak coś proszę o podpowiedzi albo instrukcje :)

Pozdrawiam Max

WITAM TO MASZ TAKIE SAMO BMW JAK JA Z SILNIKIEM M60B30 WIEC CO DO ODKRECENIA KORKA TO JEST TAM TAKI "SPLAWIK" TO PEWNIE TO COS BIALEGO O CZYM PISZESZ ZROB TAK : POSTAW AUTO NA PROSTYM PODŁOŻU I NA ZIMNYM SILNIKU ODKREC KOREK Z CHLODNICY CZUBEK TEGO SPLAWIKA POWINIEN BYC NA RÓWNO Z KRAWEDZIA GWINTU TEGOZ KORKA ,WTEDY NIC NIE DOLEWAJ A JESLI JEST NIŻEJ TO DOLEJ DO TEGO MOMENTU ZEBY ZRÓWNAŁ SIE Z GWINTEM OT I CALA FILOZOFIA (NIE RÓB TEGO NA GORACYM SILNIKU) A MAM PYTANIE CZY POSIADASZ GAZ W SWOJEJ BUMCE??? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam fanów BMW. Jestem nowy na forum i od nie dawna mam własne BMW bo przedtem brat miał BMW.

 

Mam pytanie odnośnie poziomu płynu chłodniczego w e38 730 bo nie wiem jak jest w innych al możliwe że podobnie. Więc tak, przy wlewu płynu jest wskazówka kiedy jest minimum i max z tego co zrozumiałem i nie wiem jak powinno być na zimnym silniku. Coś tam takiego białego okrągłego jest w tym zbiorniku ale nie wiem co do czego i nie chce wlewać na darmo nie wiedząc czy mogę dolać czy nie żeby biedy nie narobić.

 

Jak coś proszę o podpowiedzi albo instrukcje :)

Pozdrawiam Max

Na zimnym może być minimum, ponieważ po rozgrzaniu jak się nie mylę płyn chłodzący typu borygo, itp. ma właściwości zwiększania swojej objętości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WITAM TO MASZ TAKIE SAMO BMW JAK JA Z SILNIKIEM M60B30 WIEC CO DO ODKRECENIA KORKA TO JEST TAM TAKI "SPLAWIK" TO PEWNIE TO COS BIALEGO O CZYM PISZESZ ZROB TAK : POSTAW AUTO NA PROSTYM PODŁOŻU I NA ZIMNYM SILNIKU ODKREC KOREK Z CHLODNICY CZUBEK TEGO SPLAWIKA POWINIEN BYC NA RÓWNO Z KRAWEDZIA GWINTU TEGOZ KORKA ,WTEDY NIC NIE DOLEWAJ A JESLI JEST NIŻEJ TO DOLEJ DO TEGO MOMENTU ZEBY ZRÓWNAŁ SIE Z GWINTEM OT I CALA FILOZOFIA (NIE RÓB TEGO NA GORACYM SILNIKU) A MAM PYTANIE CZY POSIADASZ GAZ W SWOJEJ BUMCE??? :cool2:

 

 

 

Witam. OK dzięki wielkie, ten biały pływak na zimnym silniku jest coś 10 cm od korka w dół. Nie od dołu do gwintu tylko od samej góry do pływaka.

A co do gazu to nie mam, sama benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim tempie wskazowka temperatuly wody sie zazwyczaj podnosi do polowy zegara ? Bo u mnie ok 5 - 6 minut...no moze ciutke dluzej, ale mam wrazenie, ze troche szybciej niz w poprzednich "zwyklych" samochodach. A tak, to w ogole jest ok, tylko sie zastanawiam, czy te pojemnosci maja to do siebie, ze tak szybko nagrzewaja obieg. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.