Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie,czy wasze X-sy (diesel)też się długo rozgrzewają do optymalnej temperatury. Mój potrzebuje blisko 15km żeby wskaźnik temp. osiągnął pion,jak zgaszę motor wskazówka po 15 min.trochę opadnie i to wszystko przy temp. zero stopni. Jak to jest Koledzy nasze X-sy tak mają czy mam coś nie tak :?:

 

Pozdrawiam :cool2: X5 :cool2:

Opublikowano
Panowie X tak maja ze wolno sie rozgrzewaja.Wina lezy w duzej hlodnicy i ilosci otworow do coolera i nerki itp.
Opublikowano

Wielkie dzięki Koledzy,a jak by tak przysłonił chłodnice (trochę) :think:

Webasto mam działa.

 

:cool2: X5 :cool2:

Opublikowano

Witam ja mam do pracy 2400m i wskazowka jest w pionie gdy jestem na miejscu.Lecz zawsze 5 minut czekam by silnik sobie spokojnie pracowal po odpaleniu :|

na wolnych obrotach.

Opublikowano
A czy kolega wie ze zadnego diesel sie nie grzeje choc to sa silniki cieplolubne ale ma sie nagrzac sam w czasie swej pracy pod obciazeniem.A tymbardziej w X.
Opublikowano
Witam ja mam do pracy 2400m i wskazowka jest w pionie gdy jestem na miejscu.Lecz zawsze 5 minut czekam by silnik sobie spokojnie pracowal po odpaleniu :|

na wolnych obrotach.

 

Ja tez mam do pracy okolo 3 km ale jeszcze nigdy nawet latem skazowka nie stanela mi na prost na tak krotkim odcinku.

A w zime z rana przy temp. okolo -2 lub -3 choc mam dogrzewanie silnika z Webasta ale go nie ustawiam by szybciej mi nagrzal auto to wychyli sie tak do 1/3 ---pionu.

Opublikowano
A czy kolega wie ze zadnego diesel sie nie grzeje choc to sa silniki cieplolubne ale ma sie nagrzac sam w czasie swej pracy pod obciazeniem.A tymbardziej w X.

Zgadza się...Aby tylko nie "żyłować" od razu ale spokojnie po odpaleniu jechać do 2 tys. obrotów. Zresztą nie widziałem samochodu który by się przy mrozie nagrzał optymalnie przez kilka kilometrów

Opublikowano
Większość diesli z bezpośrednim wtryskiem tak ma, że długo się nagrzewa. Mają bardo małe straty cieplne. Dlatego X ma najczęściej webasto. Samo podniesienie się poza niebieskie pole następuje u mnie dość szybko, do poinu to już mu trochę zajmuje. W Audi 2,5 tdi R5 jeżeli nie przekraczałem w czasie jazdy 2tyś obrotów to wskazówka zatrzymywała mi się na 1/3 nawet przez 15-20km (przy temperaturze ok. -5-7 stopni. Zauważyłem też, że mimo zgaszonej kontrolki świec, one jeszcze się włączały dogrzewając (np.przy dodaniu gazu) Może też tak jest Xach? Może niesprawne świece mają wpływ na szybkość nagrzewania się silnika.
Opublikowano
Swiece tu nic nie maja by dogrzewac silnik ,one sluza do ulatwienia i podgrzania powietrza w komoze spalania tylko.A zas sa juz bez urzyteczne,powodem nie dogrzania diesla sa otwory w przodzie auta jest i duzo i sa duze..
Opublikowano
Podobną sprawę zaobserwował mój kolega w Kii Sorento 2,5 diesel. Po wymianie świec spalanie spadło mu o ok. 1-1,5l na 100km.jazdy miejskiej. Nie wiem ale z tego co czytałem gdzieś, świece w nowych konstrukcjach nie tylko służą do uruchomienia.
Opublikowano
Spytaj sie kolegi z kii czy jak ma malo plynu w spryskiwaczach to czy mu szybciej auto nie jezdzi :D Pierwszy raz slysze takie pierdy ze swiece mają wplyw na spalanie.swiece mają wplyw tylko na zapalanie .
Opublikowano
świece żarowe grzeją tylko podczas pierwszego rozruchu i to nie zawsze odpowiedzialny za to jest sterownik i czujnik temperatury ,potem nie maja wpływu na nic ani na sprężanie ani na spalanie, co do grzania to w moim temperatura szła szybko do góry webasto robi swoje oraz sprawny termostat ,okładanie kartonami chłodnicy to bzdura ,tak sie robiło w starych trupach
Opublikowano
No dobra,pewnie w artykule się pomylili. O sprężaniu nic nie pisałem! A bezpośrednio na spalanie nie mają- czytajcie.
Opublikowano
mogą dogrzewać i dogrzewają to prawda ,ale trwa to dosłownie kilka sekund (3-7s) inaczej świeca by się sfajczyła ,wszystko zależy od temperatury zewnętrznej teraz nie dogrzewają mamy +5,nie widzę zbytnio związku z uzyskaniem takich oszczędności w spalaniu jak wspomniałeś o koledze.Można coś uzyskać ale nie 1.5l :shock:
Opublikowano

Nie chce zaraz okładać chłodnicy kartonami tylko tak jak (kolega olorob pisał że wina leży w dużej chłodnicy i otworach) może gdyby przysłonił te kratki w zderzaku,może łatwiej by osiągał temp. z powodu pracy co 2godz. jeżdżę autkiem i wkurza mnie jego długie rozgrzewanie i jazda do 2000 obrotów. W E46 była żaluzja która bardzo rzadko się otwierała, jak nie działał termostat to nigdy nie osiągała optymalnej temp. a mój X osiąga. Koledzy każda rada mile widziana :D

Pozdrawiam

Opublikowano
aqurel sam wiesz,że na taką nowoczesną świecę idą różne wartości napięcia,dlatego sterownik swiec jest elektroniczny i wcale nie musi to doprowadzać do spalenia świec (chyba, że jest wadliwy). Panowie ja nie twierdzę, że dogrzewanie jest w Xach.Podałem przykładowo.
Opublikowano
napięcie jest jedno żeby świecę nagrzać potrzebne jest 12 v i to wsio ,reszta to kiedy i na jak długo ma się ona nagrzewać odpowiada sterownik i czujnik temp.zew. :)
Opublikowano

Jeżeli już to max 11V. NIe chcę się kłócić ale: to z opisu na allegro kolegi z naszej społeczności który zajmuje się naprawą. Wszystkie silniki Common rail w BMW od 2002r z pominięciem DDE4. Mają sterownik elektroniczny zasilający świece impulsowo.

 

W zależności od warunków otoczenia i temperatury cieczy chłodzącej, podaje on napięcie na poszczególne świece w zakresie od 5,3V do 7,8V.

 

Czas świecenia „ lampki świec” w zestawie wskaźników (licznik) nie jest odzwierciedleniem czasu podgrzewania świec. Mignięcie 2 sekundowe jest tylko informacją że ECU wydało polecenie sterownikowi świec - „ Grzej świece”

 

Świece grzeją podczas rozruchu silnika ,jak również po uruchomieniu go.

 

Ma to wpływ na kulturę pracy gdy "motor" zimny. Nierównomierna praca ,drżenie , jak również na uzyskiwanie normy emisji spalin.

 

 

 

Sterownik świec żarowych ,komunikuje się z komputerem głównym , podaje informacje o swoim stanie pracy.

 

Potrafi się sam diagnozować i rozpoznawać usterki w swoim obwodzie , fakt zaistnienia awarii zostaje zapisany w jednostce nadrzędnej DDE jako błąd.

 

 

Przy skanowaniu diagnostycznym przy połączeniu z sterownikiem silnika , możemy spotkać błąd zapisany , wygląda to mniej więcej tak:

 

Dotyczy zawsze :

 

4203, Glowplug control unit,

 

lub

 

Fault code 3505 "Preheating system"

 

lub

 

glov dewice

 

http://moto.allegro.pl/sterownik-przekaznik-swiec-zarowych-bmw-naprawa-i1936906744.html

Opublikowano

co do rozgrzewania się silnika

to jest w moim x5 jeden z dodatków który cieszy :):):)

niewiele ich mam ( dość ubogie wyposażenie w porównaniu do tego co czytam na forum) ale ten akurat trafiony

mam jakieś webasto pod maską które wspomaga szybkie osiągnięcie temperatury.

Auto stoi pod zadaszoną wiatą i po ruszeniu dobry kilometr i jest ciepło

 

X5/3,0d/2002

Opublikowano
Nie chce zaczynać nowego wątku, więc piszę tu. Koledzy mam problem z utrzymaniem temperatury w swojej x5. Tzn auto na postoju w miarę osiąga temperaturę, ale w jeżdzie jest lipa temperatura spada do około 60 stopni ( test 7). Objaw jest spowodowany najprawdopodobniej nie działającym webasto. Rano jak auto odpalam to nie załącza mi się webasto wogóle. Z wydechu nic nie leci webasto nie pracuje. Mam webasto Termo Top Z. W kości główny plus i masa jest. Na cienkich przewodach z tego co wiem na przewodzie czarnym z czerwonym paskiem po odpaleniu silnika powinien być plus. U mnie go nie ma. Podając plusa na ten przewód webasto też nie odpala. Pomóżcie bo przyjdzie mi zamarznąć. Czy winne jest samo webasto czy cos ze sterowaniem jest nie tak? Według mnie nie mam sterowania. Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie sa ok. Pomocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.