Skocz do zawartości

Stukanie przy ruszaniu kierownica


zetti

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam sie z prosba o prosty sprawdzian :duh:

Zauwazylem, ze jezeli silnik nie pracuje (kluczyk w stacyjce, otwarte drzwi) i zaczynam energicznie ruszac kierownica lewo/prawo to z okolic spod silnika dobiegaja stuki.

Po uniesieniu auta z prawej strony i ruszaniu za kolo na boki tego luzu nie ma, natomiast z lewej strony luz juz jest slyszalny.

Podjechalem na stacje kontroli pojazdow i diagnosta stwierdzil, ze to nie jest normalne szczegolnie w samochodzie z przebiegiem 15.000km - wg niego jest luz albo na maglu albo na drazku

ASO twierdzi, ze tak ma byc, bo maglownica, drazek i to co je laczy jest spasowane na luzno :mad2: ...mimo ze stuk/luz jest tylko z lewej strony

Moglibyscie sprawdzic jak jest u Was? Oczywiscie chodzi mi o prosty test bez podnoszenia auta - czy stuka przy ruszaniu kierownica na postoju :?:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten typ tak ma :?:

Dziwna sprawa :shock:

Dzis zrobilem sobie porownanie aut z segmentu D: Avensisa, nowego Passata, Mondeo, i40 i 508. Wszystko co prawda przedni naped ale w zadnym aucie nie stuka.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechalem na stacje kontroli pojazdow i diagnosta stwierdzil, ze to nie jest normalne szczegolnie w samochodzie z przebiegiem 15.000km - wg niego jest luz albo na maglu albo na drazku

ASO twierdzi, ze tak ma byc, bo maglownica, drazek i to co je laczy jest spasowane na luzno :mad2: ...mimo ze stuk/luz jest tylko z lewej strony

 

kurczę, nie jestem mechanikiem ale jako absolwent politechniki jakieś tam pojęcie w sprawach technicznych mam i ciężko mi jest znaleźć jakieś sensowne uzasadnienie dla tłumaczenia ASO... luz na kierownicy to norma?!?! Moim zdaniem to bzdura i rację ma prędzej diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten, albo podobny objaw u siebie, wymieniłem drążki kierownicze plus końcówki i przestało stukać. :wink:

 

a miałeś jakieś stuki słyszalne również podczas jazdy na drobnych nierównościach?

 

Tak np. na płytach betonowych przy małej prędkości, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną z szarpakami i powinni Ci powiedzieć czy to drążki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten, albo podobny objaw u siebie, wymieniłem drążki kierownicze plus końcówki i przestało stukać. :wink:

 

a miałeś jakieś stuki słyszalne również podczas jazdy na drobnych nierównościach?

 

Tak np. na płytach betonowych przy małej prędkości, najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną z szarpakami i powinni Ci powiedzieć czy to drążki.

 

byłem byłem..powiedział że lewy drążek ma lekki luz albo to jest luz na przekładni..problem w tym, że u mnie coś stuka ale tylko po np całonocnym postoju, czasem zależne od temp..a jak już stuka to przejadę około 4 km i przestaje :/ Stuki podobne do wybitej gumy na drążku stabilizatora (gumy wymienione), tak jak wspominałem najbardziej słyszalne na drobnych nierównościach poprzecznych przy mniejszej prędkości wtedy duża częstotliwość pukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nie wierze, ze to normalne :(

Podobno ostatnio Niemcy strasznie walcza ostro z kosztami gwarancyjnymi.

W Fusie mnie olali dlatego trzeba teraz sprawdzic pozostalych 2 dilerow.

Najgorsze jest to, ze czlowiek wydaje majatek na auto, ma gwarancje i nie moze wyegzekwowac podstawowych napraw :mad2: ktore mu sie naleza jak psu buda...Nawet nie daja wejsc na serwis, zeby pokazac im co, gdzie stuka :?

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo, jeździłem do do dwóch serwisów w wawie nie chcieli wymienić nic, mówili że tak ma być. Wyszło dopiero po gwarancji że magiel ma luz. Eh na razie jeżdżę, chcą 5tys za naprawę i nie ma żadnej rozmowy że usterkę już zgłaszałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak samo, jeździłem do do dwóch serwisów w wawie nie chcieli wymienić nic, mówili że tak ma być. Wyszło dopiero po gwarancji że magiel ma luz. Eh na razie jeżdżę, chcą 5tys za naprawę i nie ma żadnej rozmowy że usterkę już zgłaszałem.

 

Dzis bylem w Inchcape.

Jezdzili, macali. Wg nich kazda e90 ma taki luz i stuka. :!:

Pokazuje typowi szarpiac za felge na boki ze stuka a on mowi, ze na postoju zawsze stuka bo jest wspomaganie hydraliczne.

Mowie no to Pan podniesie ja usiade w srodku, uruchomimy i zobaczymy. Mowi, ze tak ma byc, ten luz to nie luz, ze jest tyle elementow: magiel, tzw jablko, drazek i na tych wszystkich suma luzow daje wlasnie takie cos.

Nie mam do nich sily :mad2: Stracilem poltorej godziny na wizyte, lacznie z dojazdem razem trzy. Oczywiscie sprawdzali to 20 minut a reszte auto stalo na hali :norty:

W ASO to chyba kolo sie musi urwac, zeby cos wymienili :cry2:

Chyba zaloze jakies 16tki runflaty zeby felg nie uszkodzic i bede latal po kocich lbach, w ta i z powrotem zeby zaczelo lomotac...moze wtedy cos zrobia. :?:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzili, macali. Wg nich kazda e90 ma taki luz i stuka. :!:

moja nie ma :) No ale gościu powiedział, że "każda e90" a ja mam e 91 ;)

 

Pokazuje typowi szarpiac za felge na boki ze stuka a on mowi, ze na postoju zawsze stuka bo jest wspomaganie hydraliczne.

Mowie no to Pan podniesie ja usiade w srodku, uruchomimy i zobaczymy. Mowi, ze tak ma byc, ten luz to nie luz, ze jest tyle elementow: magiel, tzw jablko, drazek i na tych wszystkich suma luzow daje wlasnie takie cos.

 

U mnie dwa razy sprawdzałem - ruszam kierownicą i żadnych luzów nie ma, a tym bardziej stuków. Zaczynając kręcić kierownicą od razu wyczuwam opór. No właśnie - a jak jest u Ciebie? Czy możesz ruszać kierownicą swobodnie np: trochę w lewo; trochę w prawo i nie wyczuwasz żadnego oporu / przełożenia na ruch kół?? Wtedy masz luz w układzie kierowniczym. Ale jeśli cały czas czujesz opór a jednocześnie słyszysz stuki to luzu nie masz tylko coś Ci napie....ala :)

 

A może tylko w wersjach po lifcie stuki są normalne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie było tak samo, jeździłem do do dwóch serwisów w wawie nie chcieli wymienić nic, mówili że tak ma być. Wyszło dopiero po gwarancji że magiel ma luz. Eh na razie jeżdżę, chcą 5tys za naprawę i nie ma żadnej rozmowy że usterkę już zgłaszałem.

 

Dzis bylem w Inchcape.

Jezdzili, macali. Wg nich kazda e90 ma taki luz i stuka. :!:

Pokazuje typowi szarpiac za felge na boki ze stuka a on mowi, ze na postoju zawsze stuka bo jest wspomaganie hydraliczne.

Mowie no to Pan podniesie ja usiade w srodku, uruchomimy i zobaczymy. Mowi, ze tak ma byc, ten luz to nie luz, ze jest tyle elementow: magiel, tzw jablko, drazek i na tych wszystkich suma luzow daje wlasnie takie cos.

Nie mam do nich sily :mad2: Stracilem poltorej godziny na wizyte, lacznie z dojazdem razem trzy. Oczywiscie sprawdzali to 20 minut a reszte auto stalo na hali :norty:

W ASO to chyba kolo sie musi urwac, zeby cos wymienili :cry2:

Chyba zaloze jakies 16tki runflaty zeby felg nie uszkodzic i bede latal po kocich lbach, w ta i z powrotem zeby zaczelo lomotac...moze wtedy cos zrobia. :?:

nawet jak z luzem pojedziesz to Ci powiedza ze nie ma według nich a maglownice ogólnie w bmw to lipa straszna a teraz jeszcze w nowych stukaja niby ZF dla nich robi ale nie wiem o co chodzi z jakoscią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.