Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie !

No więc odebrałem właśnie auto. Okazało się że błędy komputera to było:

- błąd czujnik położenia wałka rozrządu ! (a nie jak pisałem wcześniej);

- błąd przepływomierza

 

Ciekawe, bo przecież w tym silniku wałki rozrządu są dwa. Czyli jak to się ma do wskazywanego wcześniej błędu. Ale już nie zdążyłem dopytać o to.

Co do przepływki, zapewnie nie przesmarowali klapy, a na pewno jej nie odpinali na pracującym silniku.

 

Poza tym przeczyścili świece (mają 5 tys km przejechane) i nadal coś małego w układzie wydechowym jest. Wydechu nie udało się zdjąć, ale zrobię to, żeby zobaczyć co tam goni.

 

Na razie jest ok, ale przejechałem dopiero 30 km. Aż się bałem depnąć więcej gazu, zwłaszcza na dwójce, żeby znowu jakieś przydławienia się nie pojawiły.

Wymienię jeszcze profilaktycznie filtr paliwa i powietrza (mają nieco ponad rok), zaleje b. dobre paliwo. No i zobaczymy

 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za rady.

Raf

Opublikowano
Jeśli masz błąd czujnika położenia wałka rozrządu to właśnie może być przyczyną strzelania. To jest tzw. czujnik fazy wtrysku i okręśla moment wtrysku
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
A masz is-a ? jak nie to masz jeden wałek,

I pewnie chodziło o czujnik wału a nie wałka?

Nie lekceważ czujnika położenia wału bo on m.in steruje otwieraniem i domykaniem zaworów na poszczególnych cylindrach.

W jaki sposób czujnik położenia wału steruje zaworami :shock:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Jeśli masz błąd czujnika położenia wałka rozrządu to właśnie może być przyczyną strzelania. To jest tzw. czujnik fazy wtrysku i okręśla moment wtrysku

 

No właśnie, pytałem dwa razy czy chodzi o czujnik położenia wałka. Dwa razy powiedzieli, tak. Wykasowali ten błąd. Zapisałem dokładnie datę i przebieg. Kontrolnie podjadę za jakiś czas (mam nadzieję że nic już nie będzie dławić autka).

Ze też nikt nie umiał mi precyzyjnie wyjaśnić skąd ten błąd.

 

A masz is-a ? jak nie to masz jeden wałek,

I pewnie chodziło o czujnik wału a nie wałka?

Nie lekceważ czujnika położenia wału bo on m.in steruje otwieraniem i domykaniem zaworów na poszczególnych cylindrach.

Tak, w tym modelu jest motor is'a.

I z tego co pytałem, właśnie chodziło o czujnik wałka rozrządu

 

Pozdrawiam

Raf

Opublikowano
Może rzeczywiście jest coś nie tak z tym czujnikiem (nie ma styku, jeśli jest błąd przerywany, trzeba to wykluczyć) ale problem może leżeć gdzie indziej a sterownik interpretuje to jako błąd czujnika. U mnie też był błąd RPM a chodziło m.in. o skład mieszanki. :mad2:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Może rzeczywiście jest coś nie tak z tym czujnikiem (nie ma styku, jeśli jest błąd przerywany, trzeba to wykluczyć)

trochę nie rozumiem co znaczy błąd przerywany?

 

ale problem może leżeć gdzie indziej a sterownik interpretuje to jako błąd czujnika. U mnie też był błąd RPM a chodziło m.in. o skład mieszanki. :mad2:

Skład mieszanki, czyli ślady prowadziły do przepływomierza. I jak sobie z tym poradziłeś? (napisz więcej jak wyglądał problem ze składem mieszanki u Ciebie)

Opublikowano
A masz is-a ? jak nie to masz jeden wałek,

I pewnie chodziło o czujnik wału a nie wałka?

Nie lekceważ czujnika położenia wału bo on m.in steruje otwieraniem i domykaniem zaworów na poszczególnych cylindrach.

W jaki sposób czujnik położenia wału steruje zaworami :shock:

 

Wał obracając się unosi tłoki w kolejności (nie pamiętam dokładnie 1,4,3,2 czy jakoś tak ) czujnik to wyłapuje i daje sygnał do sterownika który otwiera zawory w takiej kolejności jak podnoszą się tłoki (bierze także elektroimpuls z przewodu WN z ostatniego cylindra )

Opublikowano
W IS'ie rozrząd, zawory są sterowane elektromagnetycznie nie ma wałka rozrządu itd.? :doh:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Może rzeczywiście jest coś nie tak z tym czujnikiem (nie ma styku, jeśli jest błąd przerywany, trzeba to wykluczyć)

trochę nie rozumiem co znaczy błąd przerywany?

 

ale problem może leżeć gdzie indziej a sterownik interpretuje to jako błąd czujnika. U mnie też był błąd RPM a chodziło m.in. o skład mieszanki. :mad2:

Skład mieszanki, czyli ślady prowadziły do przepływomierza. I jak sobie z tym poradziłeś? (napisz więcej jak wyglądał problem ze składem mieszanki u Ciebie)

Błąd przerywany w wielkim - skrócie raz działa raz nie działa, jeśli usterka trwa dłużej niż 0,5sek. to jest zapamiętywana jako trwała jeżeli usterka zniknie jest zapamiętywana jako usterka chwilowa.

U mnie był problem (mieszanki) dostrojenia LPG

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Wiem w IS'ie są dwa wałki rozrządu napędzane łańcuchem i popychacze hydrauliczne.

Pamiętasz numery błędów?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Wiem w IS'ie są dwa wałki rozrządu napędzane łańcuchem i popychacze hydrauliczne.

Pamiętasz numery błędów?

Niestety, numerów błędów nie spisałem od nich (nie wiedziałem że przy błędzie wyskakuje numer). Pozostaje mi więc opierać się na wiedzy człowieka, który pod komputer (tak twierdzi, bo nie stałem nad nim) auto podpiął.

Opublikowano
Trudno coś doradzić, posprawdzaj połączenia, przeczyść krokowca, sprawdź kable, cewki świece. Jak będziesz sprawdzał ponownie błędy do spisz ewentualne nr najlepiej stój przy mechaniorze :D
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Trudno coś doradzić, posprawdzaj połączenia, przeczyść krokowca, sprawdź kable, cewki świece.

świece i połączenia sprawdzone.

Silnik krokowy - w zasadzie mogli go sprawdzić, chociaż obroty nie szaleją (poza tym incydentem jednorazowym)

kable, cewki - myślę, że to sprawdzili

 

Jak będziesz sprawdzał ponownie błędy do spisz ewentualne nr najlepiej stój przy mechaniorze :D

Niestety, ale tak trzeba robić. Zwykle jak nie powiesz mechanikowi konkretnie co należy sprawdzić, to zazwyczaj robią od tak sobie. Znowu najgorsi są ci, co odczytują propozycje jako sugestia, że nie mają wiedzy (ja nigdy nie udaję, że się znam, ale od tego jest forum i dociekliwość, żeby myśleć "równolegle z warsztatem")

 

No nic, zobaczymy jak będzie. Ale przypadłość jest (oby była!) wredna, zwłaszcza przy konieczności szybkiego ruszenia/zmiany pasa/przyspieszeń

Opublikowano
A masz is-a ? jak nie to masz jeden wałek,

I pewnie chodziło o czujnik wału a nie wałka?

Nie lekceważ czujnika położenia wału bo on m.in steruje otwieraniem i domykaniem zaworów na poszczególnych cylindrach.

W jaki sposób czujnik położenia wału steruje zaworami :shock:

 

Wał obracając się unosi tłoki w kolejności (nie pamiętam dokładnie 1,4,3,2 czy jakoś tak ) czujnik to wyłapuje i daje sygnał do sterownika który otwiera zawory w takiej kolejności jak podnoszą się tłoki (bierze także elektroimpuls z przewodu WN z ostatniego cylindra )

 

że jak? :shock:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie

Jako, że opisywałem szeroko problem strzelania w rurę wydechową i dławienia ciepłego silnika, i czasem gaśnięcia ciepłego silnika, czasami falowania obrotów do tego. I kończę mój fragment w tym temacie.

Winny takiego stanu rzeczy był czujnik położenia wałka rozrządu.

Okazało się, że mój czujnik był całkowicie zużyty. I auto dostawało jakieś gługpie komunikaty.

Przy okazji sprawdzonych zostało dużo rzeczy (przepływomierz, sonda lambda, silnik krokowy wyczyszczony).

Po wymianie już prawie 3 tygodnie temu i przejechaniu ponad 1 tys. km sprawa ucichła.

Pozostał problem lekkiego falowania obrotów na ciepłym silniku, ale to inny temat

 

Oby nikomu się nie przydarzyła taka awaria. Wredne objawy strasznie

 

Pozdrawiam

Raf

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

 

tez mam chyba problem tego czujnika, auto jest jakby troche przydlawione i slabiej sie wkreca na obroty z dołu. Podlaczylem pod komputer i pokazal mi ze wlasnie czujnik polozenia walka rozrzadu.

Napiszcie jakie sa dokladne objawy przy takim uszkodzeniu i dokladnie jaki ma wpyw ten czujnik

Opublikowano
auto jest jakby troche przydlawione i slabiej sie wkreca na obroty z dołu. Podlaczylem pod komputer i pokazal mi ze wlasnie czujnik polozenia walka rozrzadu.

Napiszcie jakie sa dokladne objawy przy takim uszkodzeniu i dokladnie jaki ma wpyw ten czujnik

 

Jednym z typowych objawow jest dlawienie auta ale to wystepuje od czasu do czasu. Moze byc slychac tez charakterystyczne pykniecie z wydechu - zwlaszcza gdy jedziesz ze stala predkoscia na niskich obrotach.

Druga sprawa, probie odpalenia rozgrzanego silnika, moze towarzyszyc falowanie obrotow i po chwili auto nawet moze zgasnac.

Co do tego dlawienia, czesto wystepuje w momencie jak jedziesz ze stala predkoscia, delikatenie odejmiesz gazu, obroty lekka spadna a potem chcesz przyspieszyc. I to nie musi byc gwaltowne przyspieszenie.

U mnie jak napisalem, byly w ostatniej fazie eksploatacji czujnika - strzaly z rury tak mocne, ze rozwalilo mi na spawie ostatni tlumik.

Jaki ma wplyw ten czujnik, rozumiem, chodzi o to za co odpowiada - tego nie umiem powiedziec. Jego zuzycie latwo poznac mierzac czujnik przyrzadem. W moim przypadku czujnik byl zupelnie martwy.

 

Powodzenia w naprawie. Do E36 modeli (nie wiem czy wszystkich) czujnik nie wystepuje w zammienniku!

 

Pozdrawiam

Raf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.