Jak na moje to masz złą technikę doboru oleju.
Pierwszym czynnikiem to jest sprawdzenie jakie lepkości wchodzą do tej jednostki. Tutaj ciekawostka bo BMW, teraz dobrze nie pamiętam, ale chyba w 2022 roku zmieniła lepkości dla B48B20.
W mojej instrukcji obsługi z 2020 roku jest 0W20, 5W20, 0W30, 5W30, 0W40 oraz 5W40 (a wiem że w nowszych rocznikach 5W40 wyleciał ). Musisz też pamiętać że olej powinien spełniać normy BMW LL04, 12 FR albo 17 FE+.
Jeżeli chcesz dobry olej to szukaj pełnego syntetyka, a nie hydrocracku brandowanego jako full syntetyk ( w Niemczech zakazana prawnie metoda, w Polandii ma się dobrze ).
Ja na pomorzu mieszkając nie mam od paru lat zim mocnych i stosuje olej 5W (0W jak dla mnie ma zbyt niskie parametry lepkości w 100 stopniach ).
Mam raczej mieszany cykl jazdy gdzie dziennie pokonuje 40-50km z czego około 6km to miasto a reszta obwodnica Trójmiasta.
Jeżdżę wyłącznie w sporcie ale po rozgrzaniu oliwy nie koniecznie pałuje silnik w górnych partiach obrotów dlatego W30 a nie W40.
Jeżeli jesteś użytkownikiem auta w mieście, który jeździ w comforcie i przykładowo używa start/stop to szukał bym oliwy 0W30 ( 0W20 to dosłownie woda po parówkach )
Zwróciłbym uwagę by olej był API SP a nie SN.
Niestety spier***** nastawy shiftpointów w skrzyni biegów faworyzują szybkie zmiany biegów i jazdę na niskich obrotach a to idealne warunki dla LSPI ( stąd zaleca się oleje API SP, bo mają dodatki wapnia i molibdenu )
Oczywiście też kwestia ile chcesz na olej wydawać, jedni leją najtańszy syf i zmieniają jak producent nakazuje.
Inny bardziej świadomy użytkownik zrobi rozeznanie i zapewne zakupi coś lepszego.
Ale co do zasady najważniejsze to by olej wymieniać częściej aniżeli nakazuje interwał producenta, bo te 20 czy 25tysi jak tam BMW sobie sugeruje to jakaś abstrakcja.