Skocz do zawartości

Karonball

Zarejestrowani
  • Postów

    170
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Karonball

  • Urodziny 16.03.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2013-2020: E90 330i / 2006 rok / N52 w automacie / Wersja US
    2020: G20 330i
  • Lokalizacja
    Trójmiasto
  • Zawód
    Spedytor

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Karonball

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Hey! Nie wiem jak w reszcie krajów EU, ale wiem że w DE polityka zakazana. Rozumem klasyfikacje SAE, ale co do zasady oleje 0W mają niższy Index lepkości a co za tym idzie niższą lepkość kinematyczna w 100° - popraw mnie jeśli źle myślę. Nie mogę się zgodzić z stwierdzeniem, że warunki użytkowania jednostki napędowej nie mają wpływu na dobór oleju.
  2. Jak na moje to masz złą technikę doboru oleju. Pierwszym czynnikiem to jest sprawdzenie jakie lepkości wchodzą do tej jednostki. Tutaj ciekawostka bo BMW, teraz dobrze nie pamiętam, ale chyba w 2022 roku zmieniła lepkości dla B48B20. W mojej instrukcji obsługi z 2020 roku jest 0W20, 5W20, 0W30, 5W30, 0W40 oraz 5W40 (a wiem że w nowszych rocznikach 5W40 wyleciał ). Musisz też pamiętać że olej powinien spełniać normy BMW LL04, 12 FR albo 17 FE+. Jeżeli chcesz dobry olej to szukaj pełnego syntetyka, a nie hydrocracku brandowanego jako full syntetyk ( w Niemczech zakazana prawnie metoda, w Polandii ma się dobrze ). Ja na pomorzu mieszkając nie mam od paru lat zim mocnych i stosuje olej 5W (0W jak dla mnie ma zbyt niskie parametry lepkości w 100 stopniach ). Mam raczej mieszany cykl jazdy gdzie dziennie pokonuje 40-50km z czego około 6km to miasto a reszta obwodnica Trójmiasta. Jeżdżę wyłącznie w sporcie ale po rozgrzaniu oliwy nie koniecznie pałuje silnik w górnych partiach obrotów dlatego W30 a nie W40. Jeżeli jesteś użytkownikiem auta w mieście, który jeździ w comforcie i przykładowo używa start/stop to szukał bym oliwy 0W30 ( 0W20 to dosłownie woda po parówkach ) Zwróciłbym uwagę by olej był API SP a nie SN. Niestety spier***** nastawy shiftpointów w skrzyni biegów faworyzują szybkie zmiany biegów i jazdę na niskich obrotach a to idealne warunki dla LSPI ( stąd zaleca się oleje API SP, bo mają dodatki wapnia i molibdenu ) Oczywiście też kwestia ile chcesz na olej wydawać, jedni leją najtańszy syf i zmieniają jak producent nakazuje. Inny bardziej świadomy użytkownik zrobi rozeznanie i zapewne zakupi coś lepszego. Ale co do zasady najważniejsze to by olej wymieniać częściej aniżeli nakazuje interwał producenta, bo te 20 czy 25tysi jak tam BMW sobie sugeruje to jakaś abstrakcja.
  3. Mogę na dzień dobry 2 powody podać. Dojeżdżam do poprzedzającego auta w korku na lekko popuszczonym hamulcu roboczym. Z autoholdem nie jest to takie płynne. Może się to nie wszystkim wydać oczywiste, ale przekładając nogę z hamulca na gaz, to auto już powoli się kula i skrzynia dostaje mniej w "ciry" na tarczkach ciernych 2 biegu, bo nie dodajemy gazu na postoju.
  4. Karonball

    Dźwięk B58

    To nie są wtryskiwacze takie głośne , tylko pompa wysokiego ciśnienia. Ona tak samo stuka w B58 jak i B48. Znajduje się dokładnie na silniku na wysokości + portu. Czasami zmienia barwę dźwięku i napierdala jeszcze głośniej. Ogólnie to lepiej nie słuchać tych motorów bo można zawału dostać od samych dźwięków jakie wydają pod maską
  5. Gdzie się kręcisz ? Jeżeli okolice Gdańska to może zaprezentować audio Harman Kardon w połączeniu z Audio System
  6. Bingo! U mnie to samo, duża różnica temperatury ( czyli po nocy ) , jak przejeżdżałem przez próg który miałem na wyjeździe z osiedla się odzywała.
  7. Cześć! Ja już to przerabiałem i nawet na forum wrzucałem filmik. Zarzucę jeszcze raz. Z ciekawych rzeczy. Wymienili mi magiel, nic się nie zmieniło. Pojechałem do innego serwisu. Wymienili mi amory. Przestało tłuc ( Na moje to ja miałem 2 różnej rodzaje dźwięków: stuk i chrobotanie ), ale chrobotanie nadal jest :). Swoją drogą pod shortem z YT co wrzuciłeś powyżej jest komentarz autora, że winnymi były wahacze dolne. Tutaj link do moich objawów. Tam 3 razy w prawo kręcę na początku i jest cisza.
  8. Hey, dowalą Ci VAT, a przy zamówieniu powyżej 1000€ musisz mieć brokera do oclenia. No chyba że ja to 'przerzucę z UK do PL' Ciekawe czy jest VAT 0 u nich jak się bierze f-vat na PL NIP.
  9. Troszke sprostowanie do tego co napisałem. Ja zakupiłem zestaw przód + tył. Ale do roboty miałem tylko tył :). Przód jeszcze pierwszy montaż.
  10. Powrócę do wątku. Tylne klocki zaświeciły się przy 60160km ( że niby zapas na 2000km) , zrobiłem już 2400km i widzę że jeszcze troszke mięsa na nich jest. Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.
  11. Oczywiście, a Polska granica od strony Białorusi jest szczelna i żaden migrant się nie dostał To mniej więcej Twoja logika. Jak dbasz tak masz. Ale też jeżeli ślubu nie bierzesz z autem i masz w tyłku, bo niech się następny martwi to może i masz racje.
  12. Wymiana jest bajecznie prosta. Pamiętaj by zlewać olej z otwartym korkiem i wyjętym wkładem filtra, by się lepiej odpowietrzało. Na sam koniec jak już prawie przestaje oliwa lecieć, to tak jeszcze sobie z 500mil właśnie powoli spływa. Uważaj jak wkładasz do podstawy wkład filtra oleju, tam jest taki zawór z Oringiem, który musi wejść w slot. Słyszałem nawet o przypadkach, że to się komuś ułamał i przytarł się silnik ( ale to jednostka N20 ) Jeżeli będziesz między interwały wrzucał też wymianę w własnym zakresie polecam płukankę taką delikatną co pracuje 15-20min przed zlaniem starej oliwy. Ale na wymianę po dotarciu oczywiście to bez sensu skoro z silnika można jeść
  13. Hey! U mnie też bardziej chrobotanie przy skręcaniu na postoju w lewo ( chociaż wydaje mi się że mikrofon telefonu też wyłapywał jak skręcałem w prawo ) oraz stuki jak wycofywałem na skręconych kołach w lewo. Przy jeździe na wprost bardzo bardzo rzadko przy przejeździe przez poprzeczną nierówność. Skończyło się wczoraj zatwierdzoną wymianą magla Ale w wersji 330i. Własnie czekam na info z BMW jak przyjdzie magiel. Jakby ktoś chciał się dowiedzieć jak to było słychać w kabinie to porzucam link do YT. Z ciekawy rzeczy. Jak się stało na zewnątrz auta to tego w ogóle nie było słychać tego dźwięku. Wyłącznie w kabinie można było się jarnąć, że coś jest nie tak z autem. Pozdrawiam
  14. To jest niesamowite ile to kosztuje Aż z ciekawości spojrzałem ile kosztowały mnie lejzory...8.953PLN przed rabatowaniem. Rozumiem, że coś tam odzyskasz z sprzedaży starych lamp, ale wstawione też pewno nie są nowe. Nie zmienia faktu że laserki są warte w sumie każdej złotówki.
  15. Lasery mam i sobie chwalę ( aczkolwiek jest jeden minus o nim dalej ). To prawda, że włączają się w określonych warunkach i czasami bywa jak jest duży ruch , że przez dłuższy czas jedzie się na samych ledach. Natomiast jak się włącza...o Panie Dla mnie nawet troszkę za mocno świecą do tego stopnia, że odblaski z przy drogowych tablic oślepia i mnie. Ale to ma miejsce raczej na drogach szybkiego ruchu. Pozdrawiam serdecznie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.