Skocz do zawartości

fpopek

Zarejestrowani
  • Postów

    401
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana fpopek w dniu 11 Maja 2024

Użytkownicy przyznają fpopek punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G32 640i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fpopek

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

17

Reputacja

  1. Ale dalej w tis jest opis, aby odkręcić korek spustowy (1) i wlać przez niego olej. Więc można zrobić podobnie jak w G. @wojtekhz - Bawaria Warszawa (należy zawsze nalegać przed na wycenę z rabatem, a dla starszych niż 5 lat mają specjalne ceny)
  2. Ciekawe, ja w ASO za wymianę w VTG zapłaciłem ostatnio 700 zł (i nigdy nie słyszałem o wyjmowaniu skrzyni).
  3. Kombinacja model, silnik, skrzynia, zawieszenie (tak to widać w katalogach części).
  4. Ich zadanie to „rozłożyć” drgania o danej częstotliwości (rezonansowej) na dwa inne o trochę mniejszej amplitudzie, które nie wejdą w rezonans z elementami auta (ang. mass, dynamic damper).
  5. To jeszcze jedna rzecz wspominana przy okazji wibracji. Na tylnym stabilizatorze i czasem dyferencjale montowane są tłumiki drgań. Ze schematów wynika, że w twoim też powinny być (nr 12): https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g31-lci-touring/520dx-ece-neutralna/tylna-os/stabilizator-tylny-33_2768
  6. O kurcze, nie zazdroszczę. Może czas na pomiar drgań przy pomocy aplikacji - w dyskusji na forach pojawia się NVH - cholernie drogie, ale pomaga w diagnozie. W kwestii osadzenia felgi na piaście - pewnie to widziałeś -> https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2013/MC-10149433-9999.pdf Co prawda dla F30, ale można przyjąć tę samą tolerancję. Jedna uwaga, jaką przekazał mi technik z firmy oponiarskiej, jak zobaczył taśmę wokół piasty u mnie: nie może być za ciasno, bo materiał trochę pracuje termicznie.
  7. To może być ta pierwsza opcja (na przód):
  8. Zanim pojawią się obraźliwe określenia kolejnych nacji tu dwa wątki o tym problemie: US. https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1512720 DE https://www.motor-talk.de/forum/vibration-bei-130km-h-moegliche-loesung-t7293197.html Niestety mnie też to dopadło. Ostatecznie sprawa sprowadziła się do opon. I tu ważna jest dokładność pomiaru i tolerancja. Dla serwisanta bicie 70N-90N może być OK, w BMW widzę, że 40+ już czuć. U mnie tylko jedno koło z 120N powodowało wibracje auta. Aby skompletować 4 nowe dobre opony musiałem przerobić 8. Letnie, które były dobre przy zdejmowaniu zimą (pełne koła), przy ponownym zakładaniu (dwa) miały 110N. Nowe, które zakupiłem teraz przy zakładaniu miały <30N, ponownie zmierzone po 2 tygodniach 60N. I mówię o oponach premium z *, pełnych kołach, unikaniu dziur itp. Mam zatem doskonały miks: auto sztywne ale i wrażliwe na koła, równe felgi niedające skompensować bicia opony, spadająca jakość opon, brak miejsca na przechowywanie kół „pod nadzorem”, nierówne drogi uszkadzające w końcu idealne opony po krótkim czasie, na aucie o dużej wrażliwości na bicie itd.itd. Jeśli widziałeś wyniki pomiarów, są w okolicach 40N, opona nie ma odkształceń bocznych, to rzeczywiście możesz wykluczyć opony.
  9. fpopek

    Hamulce w 640i

    W tym wątku sporo szczegółów. Ja będę kupował OE.
  10. Tu masz kombinacje i kody opcji dla felg 662 https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g30-lci-limousine/520dx-b47-ece-neutralna/kola/bmw-st-lekki-kolo-szpr-podw-662m-18-36_2368 a tu opony: https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g30-lci-limousine/520dx-b47-ece-neutralna/kola/opona-letnia-36_2296
  11. To może być to: Cztery takie same:
  12. Na podstawie rozkodowanego VIN można sprawdzić wzór felg, do tego wersja wyposażenia i może coś da się wydedukować.
  13. Na schematach „roof function centre” przechodzi przez F27 i F32.
  14. tu więcej szczegółów: https://youtu.be/tt5QC701Pq0?si=n5_8liVqq9HgiP0g
  15. Była zima, więc ciepłe z tyłu nie przeszkadzało. Zauważyłem to ostatnio przy cieplejszych dniach, gdy klimatyzacja się włączyła. To mogło być od pewnego czasu. Dziś drugi dzień OK.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.