Witam. Od 2 tygodni jestem posiadaczem BMW E39 528i czysta benzyna. Kupiłem auto za nie duże pieniądzę lecz z pewną usterką. BMW zostało podłączone pod komputer u znajomego mechanika, po podłączeniu wyszło że jest błąd ustawienia zapłonu na 1,2,3 cyl (coś w tym stylu). Jednak praca drugiego cylindra jest prawidłowa, pierwszy cylinder po odpięciu cewki zachowuje się tak samo jak ze sprawną cewką(czyli nie chodzi) zaś na trzecim wychodzi że silnik zmienia pracę gdy odepnę cewkę. CO było sprawdzone: Zacząłem od świec-zostały założone nowe świece NGK V-LINE, zostały wymienione wtyczki na świece, wszystkie cewki są sprawdzone i działają poprawnie, sygnał na cewki również wychodzi z wtyczek. Usterka dalej występuje. Następnie wpadłem na pomysł sprawdzenia cewek wtryskiwaczy na 1,2 i 3 cyl- wtryskiwacze działają, listwa wtryskowa nie jest nigdzie przy pchana a mimo to silnik dalej nie pracuje na pierwszym cylindrze... :( co jest grane?? może ktoś pomóc?????? Dodam że po odpaleniu jak jest silnik zimny to pracuje równo ale to może się wydawać bo jest wtedy na ssaniu, lecz gdy się zagrzeje trzyma obroty takie jak powinien mieć lecz cały silnik dostaje nie dużych drgań i jest to też odczuwalne na drążku zmiany biegów w aucie, po za tym silnik nie ma mocy którą powinien posiadać... wnioskuje to tym że pierwszy cylinder nie ma spalania i stawia opór na pozostałe 5 cylindrów... proszę o poważne odpowiedzi i pomoc. w środę jestem ustawiony na założenie instalacji gazowej i nie wiem co mam robić :roll: :roll: :roll: :roll: