Skocz do zawartości

PTE

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PTE

  • Urodziny 28.05.1976

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116 2005
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia PTE

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. No popatrz, a mi się ta sztuka udała. Nie miałem nawet drugiej osoby do pomocy - na odpowietrznik nałożyłem prosty zawór jednokierunkowy wykonany z kawałka zaślepionej na jednym końcu i rozciętej z boku neoprenowej rurki. Natomiast do skrzyni lałem Pentosin MTF2 75W80 - jedyny albo jeden z nielicznych zamienników oleju z ASO.
  2. Jak wymieniałem pierwszy raz, to zamontowałem Denso K20TXR. Gdy nastał czas kolejnej wymiany, to nie moglem ich dostać; kupiłem więc Champion RC89C. Nie narzekałem na te pierwsze, nie narzekam i na drugie.
  3. Czujnik Textar kosztuje 36 zł.
  4. PTE

    Pomorskie

    Coś takiego jest w stanie zrobić większość mechaników. Jeśli chcesz to zrobić w warsztacie specjalizującym się w naprawie zawieszeń, to mogę Ci polecić Nagengasta na Malczewskiego w Gdańsku-Siedlcach. Kilka razy korzystałem z ich usług (nie chodziło o BMW) i nigdy nie miałem zastrzeżeń.
  5. Na zimnym silniku ten terkot też jest słyszalny?
  6. PTE

    Zmiana kierownicy

    Szkoda tylko, że się nie podzieliłeś rozwiązaniem...
  7. Nie wiem czy w 120 klucz jest taki sam jak w 116, ale do N45 nasadkę do świec kupiłem za kilkanaście zł w Leroy Merlin - bodajże Neo Tools. Do tego dałem przedłużkę (z ostrożności solidnie połączyłem ją z nasadką taśmą izolacyjną) i klucz dynamometryczny. Cały zestaw działa bez zarzutu. Nasadka jest cienkościenna, dedykowana do świec zapłonowych.
  8. Mi przez 3 lata po przejechaniu 16 tys. km wyświetlana wartość spadła z 1500 do 900 km (dot. przednich hamulców). Klocki mają ok. 8 mm grubości...
  9. PTE

    zarówki e87

    Odpowiednio H7 i W5W.
  10. Nie ma co się tak zaraz unosić, kolego. Nie każdy zagląda na forum codziennie. Ja np. mam czas uczynić to jedynie w piątkowy wieczór. :D A co do meritum: mam E87 116 od 3 lat i nie narzekam. Dynamika jak dla mnie jest zadowalająca, może pojazd z silnikiem N45 nie jest rakietą, ale do normalnej jazdy wystarcza. Zaraz po zakupie wymieniłem świece, filtry i wszelkie płyny eksploatacyjne a pół roku później profilaktycznie zleciłem wymianę rozrządu (łańcuch, napinacz, prowadnica, dolne koło zębate) i póki co od tej pory (2,5 roku) z silnikiem nie miałem żadnych problemów.
  11. W korku zbiorniczka wyrównawczego znajduje się zapewne (podobnie jak i w innych samochodach) zawór ciśnieniowy, przez który wyciekł Ci nadmiar płynu.
  12. Ja też kupiłem "jedynkę" 3 lata temu, tyle że z przebiegiem 107 tys. km (czy prawdziwym, to kwestia odrębna). Dziś mam 125 tys. km. I Ty śmiesz twierdzić, że niewiele jeździsz? :wink: Też uważam, że raczej nie sprzedaje się sprawnego samochodu tuż po tym, jak zainstalowało się w nim instalację gazową.
  13. To zależy ile czasu zamierzasz jeszcze użytkować ten samochód. W 2009 r. zamontowałem fabrycznie nowy zestaw klimatyzacji manualnej do Rovera 25, którym jeździłem potem jeszcze przez 3 lata i do dziś uważam, że było to bardzo rozsądnie wydane 1500zł. Samochód miałem wcześniej już od 3 lat i dobrze go znałem, więc porady w stylu "sprzedaj go i kup egzemplarz z klimą" od razu sobie odpuściłem. :)
  14. Nie wiem jaki wpływ na ciśnienie oleju może mieć ten filtr. W przypadku gdyby był on, jak w innych samochodach, umieszczony w puszce, możnaby gdybać nt. wadliwego działania zaworu zwrotnego bądź przelewowego. Ale w sytuacji gdy wymianie podlega jedynie sam papierowy wkład - nie mam pojęcia, co miał na myśli Twój mechanik.
  15. Przy włączonych pozycyjnych powinny palić się cztery żarówki - 1, 2, 3 i 4. Tak przynajmniej jest u mnie i w innych E87, które do tej pory zauważyłem na naszych drogach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.