Skocz do zawartości

HCMaras

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 318i 143km 2002r.

Osiągnięcia HCMaras

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. @ znibi - wszystkie błędy jakie do tej pory mi wyskakiwały, wrzuciłem w tym temacie.
  2. Silniczek czego? Nie każdy tu jest mechanikiem. A druga sprawa, to nie mam na podmiankę :( I tu jest cały problem, bo może się okazać, że to nie silniczek.
  3. @ znibi - odłączyłem ten przewód, tak jak ten gość na zamieszczonym przez Ciebie filmiku i obroty nie falują, silnik pracuje równo, ale moc spadła (chyba, że mi się wydaje). Jakie wnioski? Co teraz?
  4. @ Melas - Jestem w trakcie testowania różnych wariantów. Niebawem zadzwonię do Ciebie. Pozdrawiam serdecznie.
  5. @up Skąd ta pewność, że to siłownik valvetronic? Nie chcę metodą prób i błędów eliminując wszystko po kolei, wydać parę stów i zostać w punkcie wyjście. Chyba sam rozumiesz.
  6. Skoro tak twierdzicie, to czemu gdy uruchomię silnik rano wszystko jest ok, do czasu gdy przejadę gdzieś około 3km. Ponad to, gdy obroty zaczynają falować, wystarczy, że włączę klimatyzację i obroty się stabilizują, a silnik równo pracuje. kolejna rzecz to, byłem któregoś razu u kolegi, mechanika. Podnieśliśmy maskę, odpiął cewki, ponownie je podłączył i problem ustał! Ponownie zaczął się ten problem (gdzieś około miesiąc później) gdy znów były rozłączane cewki. Niestety obroty ponownie zaczęły falować. Czasami jest tak, że silnik super pracuje (gdzieś w granicach 750-780obr/min) i nic nie faluje. Gdy auto jest na biegu jałowym i naciskam pedał gazu, valvetronic się załącza. Jednak gdy obroty się same podnoszą (teraz falują między 1000 a 1700 obr/min) valvetronic się nie załącza (kolega mechanik słuchawkami to sprawdzał). Gdy już obroty na chwilę przestają falować (spada na 650-700 obr/min.), silnik nie równo pracuje, trzęsie nim, ale nigdy mi nie gaśnie. Wnioski? Pomóżcie.
  7. A co to da kolego, gdy go odepnę? Przed tymi błędami co podałem w poprzednim post-cie, po przejechaniu 1200 km wyskoczyły mi takie błędy: 27CE Elektryczny czujnik obciążenia. Błąd przewodu lub sterownika. 272D Długotrwała regulacja składu mieszanki rząd 2 Układ za ubogi 272C Długotrwała regulacja składu mieszanki Układ za ubogi 2781 Czujnik położenia wałka rorządu, wałek rozrządu wlotu Sygnał niezrozumiały. 2783 Cienkowarstwowy przepływomierz masowy powietrza. Poniżej wartościprogowej min. 2793 Nastawnik przepusytnicy zakres regulacji Mech. przepust. zakleszcza krótko 2792 Czujnik położenia przepustnicy Odchylenie położenia Sprawdzane było KTS-em 540 Mechanik powiedział, żeby się zbytnio tymi błędami nie sugerować, bo za dużo ich na raz wyskoczyło, i mało prawdopodobne jest aby był to w 100% zgodne.
  8. Wymieniłem dziś przepustnicę. Przejechałem dziś na niej gdzieś ze 30km, problem pozostał. Nic się nie zmieniło. Obroty na biegu jałowym falują, są za niskie. Ludzie, pomóżcie! Daję słowo, że osoba, która trafnie określi przyczynę tego, dostaję ode mnie w podziękowaniu 100 zł. To nie jest żadna ściema! Pojawiły się dodatkowo nowe błedy P272D i P272C, ale błedami chyba bym za bardzo się nie sugerował, bo za każdym razem inne wyskakują.
  9. Wielki dzięki dla wszystkich za podpowiedzi :cool2: . Proszę, wpisujcie swoje spostrzeżenia, może w końcu uda mi się wyeliminować tą usterkę, a tym samy inni, którzy mają lub będą mieli kiedyś taki problem, będą mogli skorzystać z porad waszych.
  10. @znibi - Czy mógłbyś napisać kolejność wykonywanych czynności, żeby nie było później, że coś nie po kolei zrobiłem.
  11. ciśnienie na cylindrach było sprawdzane. @znibi z Olsztyna
  12. Może jednak znajdzie się ktoś na tym forum, który miał takie objawy i je rozwiązał.
  13. @deviltech U mnie w silniku nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy, to valvetronic!
  14. Witam wszystkich. Postanowiłem napisać ten temat, ponieważ jak do tej pory nikt nie jest mi w stanie pomóc, a szukam tej pomocy od ponad 4 miesięcy, na forach, jak i u mechaników. W ubiegłym roku zakupiłem w/w model auta. Na początku było wszystko okej. Po pewnym czasie zaczął się problem z gaśnięciem auta na sekundę w trakcie jazdy, po czym auto się włączało i tak co jakiś czas. Problem został rozwiązany "wymiana czujnika pozycji wału". Później pojawił się problem z cewkami. Kolega mechanik zaczął je mi wymieniać (Boscha cewki) i tu zaczął się problem z obrotami. Wygląda to tak: uruchamiam auto, na początku wszystko jest ok, po przejechaniu kilku kilometrów gdy się zatrzymuje i silnik pracuje na biegu jałowym obroty wariują, od 600 do 1700 i tak w kółko. Dodam, że odniosłem wrażenie, że spadła także moc auta. Na początku wyskakiwał błąd mieszanki paliwa, ale po wykasowaniu jego, już nic się nie pojawia, a problem pozostał, błąd był o nr. 27BB Function camshaft control, exhaust. Dziwna sprawa pojawiła się po pewnym czasie, gdy kolega zaczął ruszać cewki, już te wymienione, na których przejechałem sporo kilometrów, z tą w/w usterką, a mianowicie: problem jakby zniknął, silnik nie rzucało na wolnych obrotach, ani obroty same nie podnosiły się, ale były niskie koło 600obr/min. Moc jednak nie była ta, jaka powinna być(raczej jaka była na samym początku zakupu auta). Teraz wszystko jednak wróciło do punktu wyjścia i nikt nie jest mi w stanie pomóc. Obroty wariują, silnik nie równo pracuje. W stacji BMW też byłem, i skończyło się na zwykłej diagnostyce auta. Gość powiedział, że lewe powietrze się chyba gdzieś dostaje. Bzdura! Silnik szczelny jest. Elektryka też sprawdzona, rozrząd prawidłowo ustawiony. Dodam jeszcze może dość istotną rzecz. Kiedy te obroty tak falują i włączę klimatyzację, problem jakby ustaje, ale silnik równo nie pracuje, tylko obroty nie skaczą. Ustawiają się wtedy gdzieś w granicach 850. Ale to nie reguła, bo czasem i na klimie tak się dzieje. Proszę was o rzetelną pomoc, a nie na zasadzie, wymień to, wymień tamto, a problem będzie pozostawał, a kasa będzie znikała. Proszę pomóżcie! Nie wiem czy jasno określiłem swój problem, w razie co, jestem w stanie do każdego oferującego mi pomoc zadzwonić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.