
Piweł
Zarejestrowani-
Postów
25 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia Piweł
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Wartość w teście 20 to współczynnik korekcji. 1000 oznacza tak naprawdę 1, czyli brak korekcji wskazania spalania. Ten współczynnik daje się ustawić bodaj w zakresie od 750 (0.75) do 1250 (1.25), spowoduje to korekcję wskazywanego przez board komputer spalania odpowiednio do 25% w dół lub 25% w górę od wartości podawanych przez sterownik silnika. Więc jeśli wskazywane przez komputer spalanie jest niższe od rzeczywistego trzeba sobie wyliczyć odpowiedni współczynnik korekcji większy od 1 i wprowadzić do BC.
-
co ma wspólnego fotel kier., kierownica, lusterka z audio???
Piweł odpowiedział(a) na ROBERTOKRAK temat w E38
Jak kierownica i fotele samoczynnie się regulują, to co się dzieje z oświetleniem wnętrza? Otwieranie daszków przeciwsłonecznych i osłon lusterek w nich powoduje też jakieś "śmieszne" efekty? (pytania wbrew pozorom są na poważnie :8) ) Jeżeli to się stało nagle, a nie jest np. efektem jakiejś przeszłej "zbrodniczej" działalności kogoś przy tym aucie, to stawiam na 99% na padający włącznik stacyjki. Objawy jak już pisałem w innym poście to właśnie głupiejące audio + cyrki z kontrolkami tudzież wszelkiej maści elektrycznymi gadżetami w środku auta. -
Witaj Możesz podać lokalizacje na http://bmwfans.info/original/ ?? to chodzi o cała stacyjkę czy tylko jej część ?? Pozdrawiam Ja korzystam raczej z RealOEM Jest to część nr 2 na powyższym schemacie, ta kostka "siedzi" po lewej stronie kolumny kierownicy, jest widoczna po zdjęciu plastików - obudów z kolumny. Fotorelacja z wymiany np. Tutaj
-
Na 99% do wymiany włącznik stacyjki. Typowe objawy w E38/E39 to przerwy w działaniu lub w ogóle niedziałające radio/wyświetlacz od navi, zapalające się nieregularnie kontrolki poduszek itp., padnięta część lub wszystkie funkcje kierownicy, zapalające się w czasie jazdy oświetlenie wnętrza lub "samoregulująca" się :lol: elektryczna kolumna kierownicy. Kosztuje to jak pamiętam ok. 130 PLN w serwisie, wymiana ok. 1h bez zbytniego napinania się.
-
poprosze artykul regulujacy ten przypadek lub interpretacje prawna mowiaca na ten temat Żeby coś było mandatem, wezwaniem, etc. powinno posiadać pewne cechy (kto wzywa/karze, kogo wzywa/karze, na jakiej podstawie, etc.) i tryb doręczenia. Kto poświadcza przyjęcie takiego mandatu/wezwania - lewa wycieraczka BMW ?? :wink: wymien jaki ma miec konkretnie atest i co to jest to "swiadectwo skutecznosci aparatu cyfrowego strazy miejskiej", oraz wyjasnij do czego komu potrzebna homologacja na godzine wyswietlana w aparacie. Aparat w tym momencie jest urządzeniem pomiarowym służącym do zarejestrowania wykroczenia, w związku z czym IMO jak wszystkie tego typu urządzenia powinien posiadać świadectwo homologacji i legalizacji. Po co homologacja na godzinę i datę - jest bardzo dużo miejsc gdzie nie wolno parkować tylko w określonych porach dnia i/lub tygodnia, więc moment zrobienia takiego zdjęcia jest raczej istotny. Oczywiście pisząc to mam świadomość, że koniec końców i tak z mafią z WRD/SM/jakiegokolwiek innego urzędu się nie wygra - kierowca w Polsce ma przy każdej nadarzającej się okazji płacić za "luksus" korzystania z tego niesamowicie nowoczesnego środka transportu i już! :D
-
W oryginalnej instrukcji E38 jest napisane to samo, z tym że tankowanie 98 ma się przyczyniać do mniejszego zużycia paliwa i osiągania przez silnik wyższej mocy :8) Nigdy w to osobiście nie wierzyłem znając choćby przytaczane wyżej fakty odnośnie Pb95 vs. Pb98, ale jak już "podpieramy" się fabrycznymi dokumentami... :wink:
-
Witam, podepnę się pod temat, bo problem podobny, choć dotyczy E38 z kierownicą multifunkcyjną. Naciskanie przycisku I/O na kierownicy nie powoduje zapalenia kontrolki tempomatu w zegarach, wynikiem czego reszta guzików tempomatu nie działa. Nie mam osobnego włącznika na desce, więc przyjmuję że włączanie/wyłączanie odbywać się powinno tylko z kierownicy. Sterowanie radiem/CD oraz zamykanie obiegu powietrza w kierownicy są sprawne. Od czego zacząć "psucie" - ten "panel" z guzikami po prawej stronie kierownicy/sterownik tempomatu/aktuator pod maską?? Samochód mam od niedawna, więc zupełnie nie wiem, który element może nie działać. :worried:
-
28FR, przywracasz wiarę w to, że poza kapelusznikami na "wiecznym" lewym pasie i delikwentami z nieodłączną komórką przy uchu, są jednak ludzie myślący na drodze. Nawet jak stoją w korku, czy poruszają się przy względnie małym natężeniu ruchu. Brawo, keep up the good work!!
-
Te samochody możecie sobie darowac!!!
Piweł odpowiedział(a) na BaX temat w Inne zagadnienia wokół BMW
:lol: :lol: Mariusz_G - jesteś mistrzem, złotą czcionkę za tego posta!! :D Niestety panowie (i panie) jest też druga strona medalu - takie praktyki "handlarzy" stymulowane są skutecznie przez (jak to się szumnie obecnie ujmuje) "stronę popytową rynku". Po prostu, jeśli jest tyle ludzi chcących wierzyć w to, że 15-letnie samochody mogą mieć przebiegi po 1XX tys. km i jest to koronny argument za ich kupieniem, to sprzedający się do tego dostosowali. A to że coś tam niedomaga, czegoś brakuje (np. oryginalnej ćwiartki :wink: ) albo jest gdzieniegdzie trochę za dużo (np. farby, szpachli) to pikuś - najważniejsze żeby była "gleba i duża felga" no i oczywiście "wszystko jak w oryginale" :P -
człowieku co ty piszesz;/ po pierwsze bmw 530 ma silnik rzędowy i to rzędowa 6 a nie 8 i nie widlasta chbya ze sam robiłes ten silnik;/ Już zabłysnąłeś. A teraz: klik , wpisać BMW M60B30 i na końcu "Enter". Miłej lektury. Co do sedna tematu, to faktycznie 20l/100km w 3.0i V8 to trochę sporo, nawet biorąc pod uwagę miasto które masz w profilu :wink: Chyba że chodziło o LPG i NAPRAWDĘ lubisz przycisnąć (czyli 80% czasu na pełnym otwarciu przepustnicy)...
-
Spójrzcie na komentarze pod "artykułem" - "A gdzie w Polsce leży miejscowość Macedonia?" - w tych strasznych czasach narodowi nie brakuje poczucia humoru :wink: :lol:
-
Jezu, dzięki Ci za to że są ludzie, ktorzy myślą podobnie do mnie :clap: A tych cholernych debili, którzy ruszają z każdych świateł przez 10 sek. mogłbym dusić gołymi rękoma. Wiem, że to ostre słowa, ale ktoś kto nie rozumie, że z takiej właśnie bezmyślności bierze się pewnie połowa korków w dużych miastach i zwykła frustracja części mniej cierpliwych ludzi, po prostu jest dla mnie imbecylem. Jeszcze co do zajeżdżania drogi i "wychowywania hamulcami" niepokornych i zawalidróg - mam świadomość, że jest to chamstwo i de facto jest nielogiczne (w końcu nie po to się wyprzedza kogoś, żeby potem jechać wolniej), niestety w tym kraju kulturalne i spokojne reakcje na takie zachowania zdają się utwierdzać tylko w słuszności postępowania tych "jeżdżących inaczej" (bo w Polsce nikt nie może się przyznać do błędu, trzeba zacisnąć zęby i udawać że nic się nie stało, a najlepiej jeszcze takiego co zwraca uwagę zbluzgać albo mu dokopać :mad2: ). A przyspieszanie przez wyprzedzany samochód, ciągła jazda 50km/h lewym pasem, czy ruszanie ze świateł z pół-godzinnym opóźnieniem uważam za taki sam brak kultury motoryzacyjnej jak zajeżdżanie drogi. Pozdrawiam Piweł
-
ANTYRADAR Który da znać że nagrywają mnie z tyłu?
Piweł odpowiedział(a) na maciekszz temat w elektryka/elektronika ogólnie
A ja mam takie pytanie do zorientowanych w temacie, czy w homologacji/św. legalizacji ręcznej suszarki są przewidziane warunki dokonywania nią pomiaru? Np. otwarty teren, taki-a-taki kąt w stosunku do drogi lub tego co mierzymy, itd. Pytam, bo strasznie mnie zaczynają wku...ć panowie wylatujący ludziom pod maskę w ostatniej chwili zza krzaków/latarni/dowolnych innych przeszkód terenowych pod pozorem dbania o bezpieczeństwo na drodze, przestrzeganie przepisów, itp. :evil: Teoretycznie mógłbym dowiedzieć się od ojca, który pracuje w Głównym Urzędzie Miar (oni wydają te wszystkie legalizacje), ale jak spytałem go o to, to stwierdził że jeżdżę jak wariat, więc należy mi się :mad2: Pozdr Piweł -
Wydaje mi się że cały konieczny tok rozumowania jest przytoczony w drugiej części zeskanowanego artykułu z postu 130Rapid. Skoro oba pojazdy opuszczają skrzyżowanie na drodze, na której jest czerwone światło, to pierwszeństwo pomiędzy nimi regulują znaki lub w przypadku ich braku ogólne zasady (prawa strona, itp.). Czyli w przypadku z rysunku, pierwszeństwo powinien mieć niebieski (ten na górze, ten poruszający się zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, ten który skręca w lewo - to tak dla uściślenia układu odniesienia :wink: ). A przynajmniej tak to tłumaczy p. Drexler, "wieloletni specjalista KGP od ruchu drogowego" :wink: :D 1. Stosując zasady przytoczone przeze mnie powyżej, w pierwszym zdaniu ewidentnie się mylisz. 2. Przepis o wjeździe na pas obowiązuje tylko w przypadku jednoczesnego rozpoczęcia tego manewru przez obu kierowców. Interpretując to tak jak w Twojej wypowiedzi (co niestety wielu ludzi np. w Wawie robi :duh: ) można dojść do wniosku, że kierowca poruszający się obok, prawym pasem (teoretycznie - wolniej) może nam w dowolnej chwili zajechać drogę - w końcu ma pierwszeństwo :mad2: To chyba nie jest bardzo logiczne. Chociaż może się mylę, to proszę o sprostowanie :roll: Zawsze mi się wydawało (i na pewno tak mnie uczyli kilka lat temu), że czerwony właśnie ma taki obowiązek. Czyli: a) jak skręcasz w prawo, to tylko z prawego pasa i "kończysz" tylko na skrajnym prawym (no chyba że znaki poziome czy pionowe zezwalają np. na skręt z dwóch skrajnych prawych); b) jak skręcasz w lewo, to kończysz manewr na dowolnym pasie, o ile nie zajeżdżasz w ten sposób komuś drogi (więc jak się skręca np. ze skrajnie lewego przy osi jezdni, to najbezpieczniej jest wylądować również na skrajnym lewym, ale można też na dowolnym, o ile nie wymusimy w ten sposób pierwszeństwa). Czy to się zmieniło?? Jeśli tak to proszę mnie poprawić. Moje pytania to nie ataki na kogoś, tylko rzeczywiście pytania, więc prosiłbym o odpowiedzi "bez nerwów", moralizatorstwa, itd. W ogóle mam wrażenie, że u nas wszyscy podchodzą do tego typu dyskusji za bardzo uczuciowo, co widać nawet po wypowiedziach ludzi w tym temacie (było trudno ale przebrnąłem od początku :wink: ) - wszyscy którzy mają odmienną interpretację to "głupki", Policja to debile i nieuki. Może tak więcej luzu i szacunku do siebie nawzajem panowie :D Pozdrawiam Piweł
-
Spoko, u mnie wszystko jak do tej pory działało (teraz nie widziałem samochodu przez tydzień więc kto wie :wink: ), bardziej pytam z ciekawości. Poza tym może ktoś kiedyś użyje magicznej funkcji z górnego menu forum :D i dowie się od razu czegoś więcej. P.