Skocz do zawartości

Piweł

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Piweł

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Piweł

    bordcomputer 750iA

    Wartość w teście 20 to współczynnik korekcji. 1000 oznacza tak naprawdę 1, czyli brak korekcji wskazania spalania. Ten współczynnik daje się ustawić bodaj w zakresie od 750 (0.75) do 1250 (1.25), spowoduje to korekcję wskazywanego przez board komputer spalania odpowiednio do 25% w dół lub 25% w górę od wartości podawanych przez sterownik silnika. Więc jeśli wskazywane przez komputer spalanie jest niższe od rzeczywistego trzeba sobie wyliczyć odpowiedni współczynnik korekcji większy od 1 i wprowadzić do BC.
  2. Jak kierownica i fotele samoczynnie się regulują, to co się dzieje z oświetleniem wnętrza? Otwieranie daszków przeciwsłonecznych i osłon lusterek w nich powoduje też jakieś "śmieszne" efekty? (pytania wbrew pozorom są na poważnie :8) ) Jeżeli to się stało nagle, a nie jest np. efektem jakiejś przeszłej "zbrodniczej" działalności kogoś przy tym aucie, to stawiam na 99% na padający włącznik stacyjki. Objawy jak już pisałem w innym poście to właśnie głupiejące audio + cyrki z kontrolkami tudzież wszelkiej maści elektrycznymi gadżetami w środku auta.
  3. Witaj Możesz podać lokalizacje na http://bmwfans.info/original/ ?? to chodzi o cała stacyjkę czy tylko jej część ?? Pozdrawiam Ja korzystam raczej z RealOEM Jest to część nr 2 na powyższym schemacie, ta kostka "siedzi" po lewej stronie kolumny kierownicy, jest widoczna po zdjęciu plastików - obudów z kolumny. Fotorelacja z wymiany np. Tutaj
  4. Na 99% do wymiany włącznik stacyjki. Typowe objawy w E38/E39 to przerwy w działaniu lub w ogóle niedziałające radio/wyświetlacz od navi, zapalające się nieregularnie kontrolki poduszek itp., padnięta część lub wszystkie funkcje kierownicy, zapalające się w czasie jazdy oświetlenie wnętrza lub "samoregulująca" się :lol: elektryczna kolumna kierownicy. Kosztuje to jak pamiętam ok. 130 PLN w serwisie, wymiana ok. 1h bez zbytniego napinania się.
  5. poprosze artykul regulujacy ten przypadek lub interpretacje prawna mowiaca na ten temat Żeby coś było mandatem, wezwaniem, etc. powinno posiadać pewne cechy (kto wzywa/karze, kogo wzywa/karze, na jakiej podstawie, etc.) i tryb doręczenia. Kto poświadcza przyjęcie takiego mandatu/wezwania - lewa wycieraczka BMW ?? :wink: wymien jaki ma miec konkretnie atest i co to jest to "swiadectwo skutecznosci aparatu cyfrowego strazy miejskiej", oraz wyjasnij do czego komu potrzebna homologacja na godzine wyswietlana w aparacie. Aparat w tym momencie jest urządzeniem pomiarowym służącym do zarejestrowania wykroczenia, w związku z czym IMO jak wszystkie tego typu urządzenia powinien posiadać świadectwo homologacji i legalizacji. Po co homologacja na godzinę i datę - jest bardzo dużo miejsc gdzie nie wolno parkować tylko w określonych porach dnia i/lub tygodnia, więc moment zrobienia takiego zdjęcia jest raczej istotny. Oczywiście pisząc to mam świadomość, że koniec końców i tak z mafią z WRD/SM/jakiegokolwiek innego urzędu się nie wygra - kierowca w Polsce ma przy każdej nadarzającej się okazji płacić za "luksus" korzystania z tego niesamowicie nowoczesnego środka transportu i już! :D
  6. W oryginalnej instrukcji E38 jest napisane to samo, z tym że tankowanie 98 ma się przyczyniać do mniejszego zużycia paliwa i osiągania przez silnik wyższej mocy :8) Nigdy w to osobiście nie wierzyłem znając choćby przytaczane wyżej fakty odnośnie Pb95 vs. Pb98, ale jak już "podpieramy" się fabrycznymi dokumentami... :wink:
  7. Witam, podepnę się pod temat, bo problem podobny, choć dotyczy E38 z kierownicą multifunkcyjną. Naciskanie przycisku I/O na kierownicy nie powoduje zapalenia kontrolki tempomatu w zegarach, wynikiem czego reszta guzików tempomatu nie działa. Nie mam osobnego włącznika na desce, więc przyjmuję że włączanie/wyłączanie odbywać się powinno tylko z kierownicy. Sterowanie radiem/CD oraz zamykanie obiegu powietrza w kierownicy są sprawne. Od czego zacząć "psucie" - ten "panel" z guzikami po prawej stronie kierownicy/sterownik tempomatu/aktuator pod maską?? Samochód mam od niedawna, więc zupełnie nie wiem, który element może nie działać. :worried:
  8. 28FR, przywracasz wiarę w to, że poza kapelusznikami na "wiecznym" lewym pasie i delikwentami z nieodłączną komórką przy uchu, są jednak ludzie myślący na drodze. Nawet jak stoją w korku, czy poruszają się przy względnie małym natężeniu ruchu. Brawo, keep up the good work!!
  9. :lol: :lol: Mariusz_G - jesteś mistrzem, złotą czcionkę za tego posta!! :D Niestety panowie (i panie) jest też druga strona medalu - takie praktyki "handlarzy" stymulowane są skutecznie przez (jak to się szumnie obecnie ujmuje) "stronę popytową rynku". Po prostu, jeśli jest tyle ludzi chcących wierzyć w to, że 15-letnie samochody mogą mieć przebiegi po 1XX tys. km i jest to koronny argument za ich kupieniem, to sprzedający się do tego dostosowali. A to że coś tam niedomaga, czegoś brakuje (np. oryginalnej ćwiartki :wink: ) albo jest gdzieniegdzie trochę za dużo (np. farby, szpachli) to pikuś - najważniejsze żeby była "gleba i duża felga" no i oczywiście "wszystko jak w oryginale" :P
  10. człowieku co ty piszesz;/ po pierwsze bmw 530 ma silnik rzędowy i to rzędowa 6 a nie 8 i nie widlasta chbya ze sam robiłes ten silnik;/ Już zabłysnąłeś. A teraz: klik , wpisać BMW M60B30 i na końcu "Enter". Miłej lektury. Co do sedna tematu, to faktycznie 20l/100km w 3.0i V8 to trochę sporo, nawet biorąc pod uwagę miasto które masz w profilu :wink: Chyba że chodziło o LPG i NAPRAWDĘ lubisz przycisnąć (czyli 80% czasu na pełnym otwarciu przepustnicy)...
  11. Spójrzcie na komentarze pod "artykułem" - "A gdzie w Polsce leży miejscowość Macedonia?" - w tych strasznych czasach narodowi nie brakuje poczucia humoru :wink: :lol:
  12. Jezu, dzięki Ci za to że są ludzie, ktorzy myślą podobnie do mnie :clap: A tych cholernych debili, którzy ruszają z każdych świateł przez 10 sek. mogłbym dusić gołymi rękoma. Wiem, że to ostre słowa, ale ktoś kto nie rozumie, że z takiej właśnie bezmyślności bierze się pewnie połowa korków w dużych miastach i zwykła frustracja części mniej cierpliwych ludzi, po prostu jest dla mnie imbecylem. Jeszcze co do zajeżdżania drogi i "wychowywania hamulcami" niepokornych i zawalidróg - mam świadomość, że jest to chamstwo i de facto jest nielogiczne (w końcu nie po to się wyprzedza kogoś, żeby potem jechać wolniej), niestety w tym kraju kulturalne i spokojne reakcje na takie zachowania zdają się utwierdzać tylko w słuszności postępowania tych "jeżdżących inaczej" (bo w Polsce nikt nie może się przyznać do błędu, trzeba zacisnąć zęby i udawać że nic się nie stało, a najlepiej jeszcze takiego co zwraca uwagę zbluzgać albo mu dokopać :mad2: ). A przyspieszanie przez wyprzedzany samochód, ciągła jazda 50km/h lewym pasem, czy ruszanie ze świateł z pół-godzinnym opóźnieniem uważam za taki sam brak kultury motoryzacyjnej jak zajeżdżanie drogi. Pozdrawiam Piweł
  13. A ja mam takie pytanie do zorientowanych w temacie, czy w homologacji/św. legalizacji ręcznej suszarki są przewidziane warunki dokonywania nią pomiaru? Np. otwarty teren, taki-a-taki kąt w stosunku do drogi lub tego co mierzymy, itd. Pytam, bo strasznie mnie zaczynają wku...ć panowie wylatujący ludziom pod maskę w ostatniej chwili zza krzaków/latarni/dowolnych innych przeszkód terenowych pod pozorem dbania o bezpieczeństwo na drodze, przestrzeganie przepisów, itp. :evil: Teoretycznie mógłbym dowiedzieć się od ojca, który pracuje w Głównym Urzędzie Miar (oni wydają te wszystkie legalizacje), ale jak spytałem go o to, to stwierdził że jeżdżę jak wariat, więc należy mi się :mad2: Pozdr Piweł
  14. Wydaje mi się że cały konieczny tok rozumowania jest przytoczony w drugiej części zeskanowanego artykułu z postu 130Rapid. Skoro oba pojazdy opuszczają skrzyżowanie na drodze, na której jest czerwone światło, to pierwszeństwo pomiędzy nimi regulują znaki lub w przypadku ich braku ogólne zasady (prawa strona, itp.). Czyli w przypadku z rysunku, pierwszeństwo powinien mieć niebieski (ten na górze, ten poruszający się zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, ten który skręca w lewo - to tak dla uściślenia układu odniesienia :wink: ). A przynajmniej tak to tłumaczy p. Drexler, "wieloletni specjalista KGP od ruchu drogowego" :wink: :D 1. Stosując zasady przytoczone przeze mnie powyżej, w pierwszym zdaniu ewidentnie się mylisz. 2. Przepis o wjeździe na pas obowiązuje tylko w przypadku jednoczesnego rozpoczęcia tego manewru przez obu kierowców. Interpretując to tak jak w Twojej wypowiedzi (co niestety wielu ludzi np. w Wawie robi :duh: ) można dojść do wniosku, że kierowca poruszający się obok, prawym pasem (teoretycznie - wolniej) może nam w dowolnej chwili zajechać drogę - w końcu ma pierwszeństwo :mad2: To chyba nie jest bardzo logiczne. Chociaż może się mylę, to proszę o sprostowanie :roll: Zawsze mi się wydawało (i na pewno tak mnie uczyli kilka lat temu), że czerwony właśnie ma taki obowiązek. Czyli: a) jak skręcasz w prawo, to tylko z prawego pasa i "kończysz" tylko na skrajnym prawym (no chyba że znaki poziome czy pionowe zezwalają np. na skręt z dwóch skrajnych prawych); b) jak skręcasz w lewo, to kończysz manewr na dowolnym pasie, o ile nie zajeżdżasz w ten sposób komuś drogi (więc jak się skręca np. ze skrajnie lewego przy osi jezdni, to najbezpieczniej jest wylądować również na skrajnym lewym, ale można też na dowolnym, o ile nie wymusimy w ten sposób pierwszeństwa). Czy to się zmieniło?? Jeśli tak to proszę mnie poprawić. Moje pytania to nie ataki na kogoś, tylko rzeczywiście pytania, więc prosiłbym o odpowiedzi "bez nerwów", moralizatorstwa, itd. W ogóle mam wrażenie, że u nas wszyscy podchodzą do tego typu dyskusji za bardzo uczuciowo, co widać nawet po wypowiedziach ludzi w tym temacie (było trudno ale przebrnąłem od początku :wink: ) - wszyscy którzy mają odmienną interpretację to "głupki", Policja to debile i nieuki. Może tak więcej luzu i szacunku do siebie nawzajem panowie :D Pozdrawiam Piweł
  15. Piweł

    prosze o pomoc z nawiewem

    Spoko, u mnie wszystko jak do tej pory działało (teraz nie widziałem samochodu przez tydzień więc kto wie :wink: ), bardziej pytam z ciekawości. Poza tym może ktoś kiedyś użyje magicznej funkcji z górnego menu forum :D i dowie się od razu czegoś więcej. P.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.