Skocz do zawartości

gusto2000

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    WRC

Osiągnięcia gusto2000

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Alox - dzieki za posta. Przejrzalem bardzo duzo wiadomosci z forum dot. automatow, byc moze cos pominalem. W kazdym razie juz jest jasnosc co do tego jakim olejem faktycznie ASO zalewa swoje skrzynie. Coprawda w ASO twierdza, ze lepiej nie wymieniac oleju, bo tylko mozna sobie pogorszyc (stary olej ma artefakty, jak sie wleje nowy to je wyplucze i zaczna sie problemy), ale ja chyba mimo wszytsko wymienie w Dlugolece. Pozdrawiam!
  2. Bylem dzisiaj w ASO i przy okazji zapytalem jak to z tym olejem do skrzyni jest. Obejrzeli samochod i stwierdzili, ze mam skrzynie: ZF A5S 440Z (5HP-24). Oryginalny olej BMW (83 22 9 407 807) to jest Esso LT 71 141 (mam to na pismie). Odmowili mi wymiany oleju, gdyz maja (tez to mam na pismie) napisane, ze to jest olej lifetime i go nie rusza. Wiec koniec koncow - trzeba lac Esso. Zatem, jesli Marcin nadal chcesz wymieniac ilej u siebie, mozemy kupic te beczke 20l Esso i sie podzielic kosztami. Tylko kwestia, gdzie go kupic? Pozdrawiam
  3. To Ci nie pomoge. Moge tylko opisac jak wyjac na przykladzie mojego auta. Pozdrawiam,
  4. Witam! Tego czy sie rozni, nikt nie wie, tzn wie, ale chyba nie chce powiedziec. Czy znasz jeszcze kogos kto wyminial na Esso LT i jest zadowolony? Jak dlugo juz jezdzisz od czasu wymiany? Jak wymieniales - tradycyjnie, czy jakos bardziej zaawansowanie? Ile oleju Ci weszlo? Pozdrawiam,
  5. Witam! W kwestii kupienia 20l Esso i podzieleniem sie z Marcinem. Nie widze zadnego problemu, nawet logistycznego, ale mam watpliwosci co do zastosowania tego oleju. Duzo czytalem o tych olejach (sporo jest tez na tym forum) i zdecydowana wiekszosc komentarzy sugerowala uzycie oryginalnego oleju BMW. Czy jest ktos na grupie, kto wlal do podobnego typu automatu jak moj (i Marcina) Esso? Jesli tak to moze sie podzieli opinia jak to chodzi. Zdecydowanie bardziej wole wydac dwa razy mniej za cos tej samej jakosci:) No i drugie pytanie: Gdzie kupic Esso z pewnego zrodla w beczce 20l? Pozdrawiam,
  6. Jesli masz nawigacje to powinienes najpierw ja odkrecic: zdjec listwy ozdobne po obydwu stronach (sa na wcisk), odkrecic dwie male srubki po bokach, podwzayc srubokretem takei haczyki widoczne po bokachi wyjac caly panel radia i navi. Wtedy pojdzie juz latwo. Pozdrawiam,
  7. Wczoraj przedzwonilem do tego zakladu w Dlugolece. Za wymiane oleju (olej, filtr i uszczelka) z robocizna chce 380 do 460zl w zaleznosci od tego czy chce shell dextrona czy esso lt. Troche mnie to zdziwilo, bo wszyscy pisza, ze te oleje nie moga byc i trzeba lac oryginal. Zapytalem wiec czy jak przywioze swoj olej to czy tez wymieni - bez problemu. Wiec chyba kupie w ASO 5 litrow oleju i podjade na wymiane. Trwa to okolo 40min, ale silnik musi wczesniej wystygnac troche. Jak wymienie dam znac. Pozdrawiam,
  8. Jasne, dam znac. Ale jeszcze nie wiem kiedy to bedzie. Pewnie przyszly tydzien. Pozdrawiam,
  9. Dzieki za informacje. Masz moze jakis nr telefonu do nich? Chcialbym najpierw pogadac telefonicznie. Ewentualnie jakis inny namiar (nazwa)? Pozdrawiam,
  10. Tak jak opisales to zuzyje 2x wiecej oleju:) i bedzie kosztowac z 1500zl sam olej. Wiec chyba odpada. A jak moge sprawdzic ten łącznik czy jest ok czy popsuty? Pozdrawiam,
  11. Dziekuje wszystkim za tyle podbudowujacych (i czasem nie) odpowiedzi! Napisalem posta wczoraj, ale dopiero dzisiaj mam mozliwosc odpisania. Tak na poczatek, aby uzupelnic dane: bylem okolo miesiaca temu na przegladzie ,,komputerowym'' samochodu - sprawdzali bledy komputera, takze tego od skrzyni i nie wykazal zadnych bledow wiec to mnie pocieszylo. Z Waszych wypowiedzi wynika, ze przede wszystkim trzeba wymienic ten olej i zobaczyc co bedzie dalej, bo byc moze usterki ustapia. Druga diagnoza byla uszkodzona laczowka gumowa pomiedzy walem a skrzynia - ile to mniej wiecej kosztuje (chodzi mi o oryginal)? Co do wymiany oleju. Niedawno samemu wymienialem olej w automacie BMW mojego ojca (e36 320), bo pekla chlodniczka oleju. Kupilem oryginalny olej w ASO (cos okolo 90zl/litr - zielony korek) filtr i uszczelke. Poniewaz walnieta byla chlodniczka wiec wyciecklo okolo 5 litrow oleju (w serwisie mowili, ze wchodzi 3 litry i musialem dokupowac). I teraz pytanie: czy jesli sobie poradzilem (auto jezdzi do dzisiaj swietnie) to czy moge sie brac za wymiane tego oleju samodzielnie (moze moja skrzynia jest bardzij skomplikowana i bardziej wrazliwa na ew. partactwa), czy zlecic to komus? No wlasnie komu? Jestem z Wroclawia i jest tu kilka warsztatow + ASO Inchcape. W sumie nie widze problemu, aby robic to w ASO (moge zaplacic pare zlotych wiecej, ale jesli otrzymam pewnosc, ze zrobia to tak jak nalezy), czy lepiej w nieASO? Jakie macie doswiadczenia? Czy wogole ktos (ASO?) robi wymiane dynamiczna, czy tylko wylewaja te 60% oleju i tylko uzupelniaja nowym? Czy ASO czysci te magnesiki? Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!
  12. gusto2000

    powódz!!!

    Jesli po duzej ulewie masz mokra tapicerke podlogi za przednimi fotelami to przyczyna moze byc gdzie indziej... Mialem to samo u siebie. Woda zbierala sie przy duzej ulewie w przerwie pomiedzy progiem a tylnymi drzwiami (pomiedzy uszczelka wewnetrzna a zewnetrzna). Wiem, ze to brzmi smiesznie, ale tak bylo - w prawych i lewych drzwiach. Widocznie woda dostawala sie gdzies u gory przez zewnetrzna uszczelke drzwi i sciekala na dol - na prog. Gdy wody bylo duzo i nie zdarzala wypywac dostawala sie do srodka (tapicerka zasysa wode jak gabka). Pozdrawiam,
  13. Witam! Prosze o opinie wlascicieli BMW z automatyczna skrzynia lub ludzi, ktorzy wiedza conieco na ten temat. Przejrzalem szukajka chyba wszystkie tematy z historii grupy, ale nie znalazlem odpowiedzi. Chcialbym sie dowiedziec czy przypadlosc mojej skrzyni to: 1. norma, 2. cos sie zepsulo i trzeba naprawiac, 3. wymienic olej :) OBJAWY: Skrzynia pracuje normalnie - zmienia biegi w gore bez zadnych problemow, w dol zdarza sie, ze szarpnie przy redukcji np z 3 na 2 lub 2 na 1 (dojezdzanie do swiatel na luzie/hamulcu, przy predkosci rownej prawie 0 czuc szarpniecie). Dodatkowo gdy jade np stala predkoscia 50kmh i odpuszcze gaz tak, ze obroty spadna na jalowe i potem dodam gaz to auto nie przyspiesza plynnie i gladko, ale czuc takie ,,zatrybienie'' i slychac lekkie ,,tyk''. Gdy tak dodaje gaz i puszczam to za kazdym raz czuc ten efekt. Poza tym skrzynia dziala poprawnie (przy gaz w deche i zmianach przy odcieciu skrzynia plynnie i bez szarpniec zmienia wszystkie 5 biegow az do 250kmh). W skrzyni NIE wymienialem oleju od czasu gdy kupilem to auto (160tys, teraz ma prawie 200) i raczej nie podejrzewam, ze ktos to robil przede mna. Zapewne szykuje sie wymiana oleju. Jednak chyba nie ma sensu tego robic, skoro skrzynia jest uszkodzona i trzeba cos wymienic (bo olej i tak podczas naprawy zostanie wylany). Zatem mam dylemat: wymienic olej na slepo i liczyc, ze bedzie ok, czy raczej pojechac gdzies na naprawe skrzyni. Licze na Wasza pomoc, gdyz istnieje duzo ryzyko, ze ktos bedzie chcial mnie naciac na naprawe w sytuacji gdy wystarczy wymienic olej. Pozdrawiam,
  14. gusto2000

    Wymiana lancucha rozrzadu

    Czy wymienial ktos lancuch rozrzadu w E39, najlpiej V8 4.4? Interesuje mnie jak wykrys, ze lancuch jest do wymiany, co sie wymienia przy okazji oporocz lancucha, oraz ile to kosztuje :) Dzieki za info!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.