Skocz do zawartości

Szponiasty2

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Szponiasty2

  • Urodziny 12.10.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: E34 M50B20, E36 1.6
    Jest: E34 M50B25, E38 M52B28
  • Lokalizacja
    Podlasie
  • Zawód
    Programista/rolnik weekendowy

Ostatnie wizyty

447 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Szponiasty2

  1. Problem rozwiązany. Jeden z kabli masowych pod maską...
  2. Problem pozostał. Wymieniłem i przetwornicę i starter Co jeszcze może być przyczyną?
  3. Znowu sam sobie odpowiadam. Nieprawidłowo zamontowany tłumik drgań skrętnych. Już zaczął nawet pękać... Kilka tys. jak krew w piach, przekładanie skrzyń biegów, przez tanią część, której montażu mechanik nawet nie sprawdził a można ją w 15 minut wymienić. Mam wrażenie, że trzeba wszystko samemu robić, bo już nikomu chyba zaufać nie można.
  4. Cześć. Jakiś czas temu pisałem o chochlikach grających na flecie (tu temat). I teraz jest temat, z którym borykam się od tamtego czasu, też upierdliwy. Mianowicie przy przyśpieszaniu, samochód wpada w wibracje, zwłaszcza w okolicach 60km/h i 80km/h. Do tego wyje przy wszystkich prędkościach, co jest uciążliwe, ale tylko przy przyśpieszaniu i utrzymywaniu prędkości np. tempomatem. Jak toczy się na biegu, to wycie ustaje. 1) Wymienione łożysko i uszczelniacz wału korbowego 2) Dwumasa ok 3) Nowe sprzęgło 4) Wymieniona skrzynia biegów 5) Wszystkie gumowe elementy nowe 6) Podpora wału wymieniona 7) Wał po regeneracji i wyważeniu Mechanik robi mnie w ch*ja? Co może być jeszcze nie tak? Ja się upieram, że być może ta podpora wału jest do dupy, bo wiadomo jakiej jakości ostatnio są części, ale twierdzi, że podpora jest ok. Help, bo 10 lat jeżdżę już tą E38 i zawsze to była czysta przyjemność, a teraz mnie to po prostu, delikatnie mówiąc denerwuje.
  5. Cześć. Dużo zależy od tego, w jakim stanie kupisz auto. Co do wentylatora, też miałem przeprawę, ale nie potrzebnie, bo tam zastyga i zasycha z czasem smar. Wymieniłem go niepotrzebnie (po wyciągnięciu i przesmarowaniu na nowo, mam cały wentylator jak by co na podmiankę). W cholerę dużo roboty i nigdy nie poskładasz tak jak było oryginalnie. Za drugim razem jak przestał mi działać kolejny (używany), to przez kanał dolotu powietrza od prawej strony pod maską, za pomocą kamerki endoskopu na sztywnym drucie władowałem się do środka i tycałem wentylator (ustawiony uprzednio na max), aż zaczął się kręcić i po dłuższej chwili zaczął się normalnie kręcić. Teraz codziennie rano przed odpaleniem włączam wentylator na MAX i czekam kilka sekund aż się pokręci na maksymalnych obrotach. Robię tak już 5 lat i nie ma problemu z wentylatorem, który się zastoi. Co do samej E38, to wchłania sporo kasy. Ja swoją jeżdżę jako daily, bez garażowania, więc już mam drzwi na dole rdzewiejące, tylne nadkola, które ogarniam po druciarsku na bieżąco. To robię sam. Może inaczej: na różne eksploatacyjne naprawy w zeszłym roku wydałem łącznie z robocizną ok 11tyś. A były to nowe sprzęgło, tarcze i klocki, okładziny ręcznego i nowa linka, piznęła stacyjka, zamówić pod klucz tylko w ASO można, czujnik położenia wałka i wału (tym razem oryginalne z ASO - ponad 1500zł)... Z elektryką też problem miałem, musiałem wymienić starter i przetwornicę - to na szczęście udało się dobrać z jakiegoś starszego Cayenne, bo taki sam idzie i o dziwo dostałem nowe, nieużywane leżaki. Miałem E34 (mam drugie), miałem E36, E34, jeździłem E39 i jednak E38 to mimo wszystko jest inna jazda. Jest po prostu wygodniej, ciszej i milej. Wiadomo, że nie będziesz się tym ścigał, ale polecam jeśli trafisz zdrową. PS. Musisz mieć umiejętność robić samemu podstawowe rzeczy, bo się możesz nie wypłacić. Mechanicy za samo E38 na starcie sporo liczą, choć za E39 o wiele mniej, a samochody są bardzo podobne.
  6. Ok, dzięki. To zamawiam.
  7. Ok, mam jeszcze jedno pytanie: wymieniałeś oba elementy? Do mojej pasują te: cewka: https://allegro.pl/oferta/oryginal-starter-cewka-xenon-2pin-d2s-d2r-oe-al-1307329052-1307329047-10241146071 przetwornica: https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xenon-1307329023-bmw-serii-7-e38-d2s-16123871898 Które u siebie wymieniałeś? Czy może oba?
  8. Dzięki, też tak podejrzewałem. Btw. nigdy chińskich żarników nie używałem - na zmianę Bosch i Philips. Możesz podać nazwę i model przetwornicy na jaką wymieniłeś?
  9. Cześć. Co raz częściej mam problem: gaśnie żarnik po prawej stronie i oczywiście komunikat, że nie działa. Zgaszę i włączę światła i jest ok. Chwile później jest komunikat, że żarówka się przepaliła w światłach stopu ale i tak już po włączeniu i wyłączeniu świateł nawet podczas jazdy, wszystko działa ok. Żarniki xenonowone, oprawki żarówek, żarówki wymienione. Na poprzednich żarnikach xenon działo się rzadziej, ale jednak się działo. I zawsze na prawym świetle. Ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić, albo lepiej gdzie najpierw szujać? Coś z instalacją? Przeglądałem przy lampie i wszystkie kable i wtyczki wyglądają ok. Nic nie przypalone, nic nie zaśniedziałe. Ktoś miał podobną sytuację?
  10. Nie mam V8, mam rzędową M52. U mnie wypadały zapłony na wszystkich 6, przyczyną okazała się nieszczelność kolektora dolotowego. Z tego co czytam, nie sprawdzaliście chyba tego. Spróbujcie podłączyć dymiarkę i zobaczyć, czy gdzieś nie dymi z dolotu.
  11. Może padł. Sama wymiana czujników nie wpływa na to czy rozrusznik zadziała. Może ich nawet kompletnie nie być. Ostatnio też regenerowałem. Myślałem, że to akumulator, bo coraz słabiej i słabiej kręcił aż w końcu nic i trup. Domyślam się, że masz automat, to nie uda się samochodu "na pych". Możesz spróbować na krótko rozrusznik kablem podłączyć do aku, ale nie wiem czy bym to polecał, jeszcze coś w elektronice się popali i będzie kompletny klops... Ale najpierw sprawdź multimetrem przy rozruszniku, czy w ogóle dostaje prąd jak przekręcisz kluczyk. //EDIT: Posprawdzaj też kable masowe.
  12. Cześć. W M52 w E38 jest w okolicy wieńca w przedniej stronie silnika po prawej stronie. Z tego co czytam to w V12 jest między kołem zamachowym a skrzynią biegów. Numer części 13627839138. Najlepiej zadzwonić do ASO i dopytać i polecam zamawiać też w ASO, żadne zamienniki. Bo przejedziesz się, BMW strasznie nie lubią zamienników jeśli chodzi o te czujniki. Możesz też wejść na realoem.com, podaj ostatnie 7 znaków VIN i będziesz miał dokładnie numer części dla Twojej bawary (jeśli nie była kombinowana ;))
  13. Cześć. Patrzyłeś w realoem? Na 100% jest czujnik położenia wału, a u Ciebie powinny bać dwa czujniki położenia wałka. Czujnik położenia wału musi być, bo komputer na podstawie impulsów z tego czujnika i z czujników wałków jest w stanie zadawać odpowiednią dawkę. Nie mam pojęcia jak to w V12 wygląda, ale podejrzewam, że może być gdzieś w okolicach przodu silnika, po prawej stronie. Chat Geppeto tak mi napisał jak na obrazku. Wygląda na to, że jest dokładnie w tym samym miejscu, co w rzędowej 6-tce w E38.
  14. Oprócz krzyżaka zregenerowane też zostały przeguby. Były tak już wytarte przez kulki, że aż były rowy do białej stali. Więc jak komuś przytrafi się podobna sytuacja, to prawdopodobnie winny jest wał. Koszt regeneracji i wyważenia 1100zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.