Skocz do zawartości

Daniel Car

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X7?

Osiągnięcia Daniel Car

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Daniel Car

    q7 czy g05?

    Nie, bo od tego jest x7. X7 to dla mnie za wielkie auto, a co gorsza, na kanapie jest mniej miejsca niż w X5 (kwestia wyprofilowania siedzisk). No i cena. Myślę że X5 ma potencjał na podebranie Q7 pewniej specyficznej grupy klientów. Przeczytaj cytat jeszcze raz ;) Zawieszenie mam pneumatyczne zwykłe (nie to sportowe). Kupowałem używkę i miałem już i tak bardzo ograniczony wybór przy moich wymaganiach. Chętnie bym się przejechał pneumatycznym sportowym i porównał.
  2. Daniel Car

    q7 czy g05?

    Pisałem ostatnio na temat swojego wyboru. Szukałem auta rodzinnego 2+3+gość. Oglądałem X5, Q7, GLE, XC90. Wybrałem Q7 ze względu na 3 fotele w drugim rzędzie oraz trzeci rząd gdzie okazjonalnie nawet dorosły się zmieści (tego o X5 - o ile się znajdzie wersję 7 os. - nie można powiedzieć). To był priorytet i drugi raz kupiłbym też Q7. Z lagiem da się żyć, natomiast zawieszenie mnie rozczarowało, chociaż nie wiem jak się jeździ X5 z pneumatyką. Cytat z innego wątku: Osobiście liczę / łudzę się że kolejne X5 zdecyduje się konkurować "rodzinnie" z Q7 i dopracują ilość miejsca w drugim i trzecim rzędzie.
  3. Kupiłem Audi Q7 z 2018 z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią tylną. Przed zakupem jeździłem tą kupioną sztuką i jeszcze jedną, ale były to krótkie testowe jazdy. Na ekspresówkach i ogólnie na dobrych nawierzchniach. Po zakupie przyszła jednak okazja pojeździć po gorszych nawierzchniach i tutaj to Q7 z pneumatyką mnie rozczarowało. Auto pływa na nierównościach i ogólnie buja. Ogólnie i tak innego auta bym nie kupił, bo potrzebowałem 3 osobnych siedzeń w drugim rzędzie plus trzeciego rzędu. Może mogłem szukać wersji sportowej pneumatyki (jest chyba obniżona o 15 mm) ale wybór i tak był bardzo ograniczony. Podsumowując, moja rada: przed zakupem X5 z penumatyką zróbcie sobie jazdę testową nie tylko po autostradzie czy równiutkiej drodze.
  4. Potwierdzam te wahania, rok temu rabat na G05 "skakał" między 10%, 12% i 17%: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=224&t=359887&p=2875132#p2875132
  5. Daniel Car

    Rabaty na g05

    Masz rację, nie doprecyzowałem. Ilekroć pisałem o otrzymywanych ofertach leasingu, dotyczyło to 45% wpłaty, 3 lat, 1% wykupu.
  6. Daniel Car

    Rabaty na g05

    W tym chyba wyspecjalizowało się Audi. Wciskają leasing VWFS, przedstawiają 3 różne oferty, a jak człowiek policzy, to wszystkie wychodzą dokładnie tak samo i to tak samo niekorzystnie. Leasing VWFS wychodził mi 112% przy konkurencji z rynku 108%.
  7. Daniel Car

    Rabaty na g05

    Rynkowy leasing to obecnie 108% - 110%. W tym tygodniu podpisałem po otrzymaniu 5+ ofert. Zgadzam się, że nikt nie da niezależnie leasingu na 102%. Co innego jednak leasing wiązany z zakupem auta. Z jakiegoś względu firmy wolą zaoferować niski leasing zamiast rabatu na cenę katalogową. Odbijają sobie taki niekorzystny leasing w cenie auta. Nie wiem skąd taka polityka. VOLVO chwali się leasingiem 105%. Skoda daje na Kamiq 102%. Stronę wcześniej kolega pisał o 102% od BMW (nie wiem czy przed czy po lift)
  8. Daniel Car

    Rabaty na g05

    Polityka rabatowa BMW jest dla mnie niedorzeczna. Wydajesz kilkaset tysięty, a negocjacje jak na targu. Weźcie pod uwagę, że: 1. Sytuacja może zmienić się znacząco w ciągu miesiąca. Pod koniec minionych wakacji na X5 z ulicy można było dostać 12%. Klient flotowy w tym czasie miał 17%. Miesiąc później rabat flotowy spadł na 10%. 2. Warto porównywać oferty uwzględniając rabat oraz leasing Kilka lat temu dostałem 17% rabatu i leasing 101%. Inny dealer dawał 19% ale już bez promocyjnego leasingu. Zakładam, że znajomy dostał w takim razie leasing 105% - 107%. Pytanie więc co jest bardziej opłacalne: 13% rabatu i leasing 106% czy 9% rabatu i leasing 102%
  9. Doświadczanie, w X7 jest mniej miejsca dla 3 osób niż w X5. Weryfikowałem kilkakrotnie, bo sam wątpiłem. Podejrzewam że to kwestia ukształtowania kanapy.
  10. Dla podsumowania, zdecydowałem się na Audi Q7. Szukam czegoś fajnego na rynku wtórnym. Chciałem mieć 7 miejsc (na sporadyczne sytuacje), ale niestety X5 się tutaj nie sprawdza. Nie dość że miejsca w 3 rzędzie jest tylko tyle co dla dzieci, to w wersji 7 osobowej jest gorsza kanapa niż w wersji 5 osobowej! Środkowe miesce jest wyraźnie węższe.
  11. Daniel Car

    Zakup X5 G05

    LCI w kwietniu 2023, a nowy model w 2024? Myślę że dłużej poczekamy.
  12. Nie mam X7, na razie tylko rozglądałem się za autem na 6-7 osób. Zwrócę mimo wszystko uwagę na 1 rzecz - gdybyś tego nie wiedział. W wersji 6 osobowej fotele (kapitańskie) nie składają się na płasko. Ogranicza to możliwości przewiezienia większych rzeczy. Oczywiście może to być dla Ciebie bez znaczenia - po prostu miej to na uwadze.
  13. Czy komuś wyprodukowało się ostatnio X5 z pneumatyką? Potrzebuję wersji na 7 osób, a to wymaga pneumatycznego zawieszenia.
  14. Wow, nie spodziewałem się zmieszczenia tak szerokich fotelików (47 cm wg strony producenta). Kore i-Size / Kore Pro i-Size ma 44 cm to te w ogóle powinny spokojnie się zmieścić. Dzięki!
  15. Udało mi się znaleźć: post w wąrtku G31 525d Bluestone M-Sport. Tam przykład RWF + FWF + RWF. Jestem ciekaw jak by wyszło z dwoma FWF obok siebie. O, dzięki, właśnie żałowałem że nie miałem walizek podręcznych ze sobą! Po kilku przymiarkach widzę, że jest tu kilka składowych: szerokość kanapy, wyprofilowanie kanapy (zwłaszcza boków), szerokość środkowego miejsca. Potwierdzam, środkowe miejsce jest szersze w X5 (G05) niż X7 (G07)!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.