Skocz do zawartości

ŁYDZIAK

Zarejestrowani
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 530i M60B30
  • Lokalizacja
    OPOCZNO

Osiągnięcia ŁYDZIAK

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Pojęcia zielonego nie masz o mechanice diesla . to co pokazujesz rzeczywiście jest czujnikiem prędkości obrotowej silnika ale przede wszystkim czujnikiem położenia wału , spełnia obydwie funkcje i jest w każdym silniku niezależnie czy samochód ma tempomat czy nie. każdy diesel sterowany elektronicznie TDS , TDI , HDI itp. musi mieć ten czujnik , kiedy jak będziesz miał okazje odepnij wtyczkę od tego czujnika i spróbuj odpalić auto. na każdym testerze diagnostycznym (przynajmniej na tych co ja pracuje ) uszkodzenie tego czujnika nr 15 wychodzi jako awaria czuj.położenia wału. Siedzę w dieslach pare lat to wiem coś na ten temat
  2. w miejscowości Miedzna Murowana koło Opoczna są chłopaki którzy ogarniają takie tematy. cena zależy od stopnia trudności, ale w Twoim przypadku z budy e34 do e34 pewnie wezmą nie więcej jak 2koła
  3. W każdym TDS-ie jest czujnik położenia wału. znajduje się pod rozrusznikiem skierowany w stronę koła zamachowego z którego odczytuje sygnały
  4. ŁYDZIAK

    problem z TDS

    masz kolego żle ustawioną pompe wtryskową pod warunkiem że rozrząd jest nie poprzestawiany. jeżeli pompa była rozbierana to na bank nie masz ustawionego sterownika bo to sie robi na odpalonym silniku po uprzednim ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu a do tej operacji potrzebne jest troche sprzętu i pojęcia (oczywiście nie ubliżając nikomu).
  5. Moim zdaniem jest wszystko ok. piszesz że wlałeś około 25litrów do pustego zbiornika a rezerwa w e34 zapala sie jeżeli paliwa zostało około 8litrów więc na 15-17-tu litrach tym samochodem 150km to norma. Miałem takie dwie i też żarły około 10l/100km
  6. żadna diagnostyka komputerowa nie wykryje uszkodzeń nastawnika pompy wtryskowej. jeśli chodzi o psucie się tej części to nie ma reguły , może chodzić rok, dwa, pięć i będzie wszystko ok. a czasem potrafi i po paru miesiącach paść. to że robiłeś pompe w serwisie nie znaczy że wymienili Ci nastawnik, bo nastawnik to nie bebechy pompy tylko przystawka, a wymieniając wszystkie te części to lepiej już kupić całą pompe, taniej wyjdzie
  7. Nie chce być tu złym prorokiem ale chyba zaczyna powoli padać Ci sterownik (nastawnik)pompy wtryskowej. ale najpierw zrób tak jak koledzy piszą, sprawdz też czy sitko na ssaku pompki wstępnej w zbiorniku nie jest zasyfione.
  8. 29 mignięć jest to kod układu adaptacyjnej regulacji prędkości jazdy czyli tempomatu
  9. ŁYDZIAK

    524 td wyciekajacy olej

    sory ale nie doczytałem że chodzi o kolektor wydechowy a cały czas pisałem o ssącym. jeżeli cała ta sytuacja dzieje się na wydechowym to prawdopodobnie turbina dostała luzu wzdłóżnego i puszcza olej na wirniku wydechowym, uszczelki pod kolektorem też na bank są wypalone. zdejmij rure łączącą filtr powietrza z turbiną i złap palcami za śrubke na wirniku i lekko ruszaj do przodu i tyłu wzdłóż osi . nie powinno być żadnego luzu a jeżeli będzie nawet lekko wyczuwalny to masz odpowiedz na swój problem (turbo do wymiany) . natomiast luz poprzeczny :góra-dół powinien być lekki nawet w nowych turbinach.
  10. ŁYDZIAK

    524 td wyciekajacy olej

    ile tego oleju ubywa na 1000km?
  11. ŁYDZIAK

    524 td wyciekajacy olej

    otwory na szpilki nie są przewiercone na wylot, leje Ci się olej przez uszczelki kolektora ssącego a nie nakrętki. dzieje się tak ponieważ albo turbo troszeczke puszcza olej na wirniku ssącym albo odma zaciąga go troche i na dodatek uszczelki kolektora proszą się o wymiane. moja rada jest taka żebyś zmienił uszczelki kolektora na nowe a resztą się za bardzo nie przejmował.tym bardziej że silnik nie dymi. ten typ tak ma a szczególnie w tym wieku.
  12. możesz spokojnie zakładać , zwróć uwagę na kolektor żeby miał na wejściu mocowanie na zawór EGR bo jeśli masz silnik z plastikowym kolektorem to jest i EGR przykręcany na cztery śrubki do kolektora, TDS-y w początkowych latach produkcji nie miały EGR-ów .
  13. ŁYDZIAK

    524 zapowietrzony ?

    WYCIĄGNIJ POMPKE ZE ZBIORNIKA PALIWA I SPRAWDZ CZY NIE MASZ ZATKANEGO SYFEM SITKA W SSAKU. NIGDY NIE MA PEWNOŚCI CO SIE LEJE DO ZBIORNIKA NAWET NA ORLENIE CZY BP. ZAWSZE JAK PRZYJEŻDZA DO MNIE KLIENT Z PODOBNYMI OBJAWAMI TO ZACZYNAM OD POMPKI WSTĘPNEJ W ZBIORNIKU I W WIELU PRZYPADKACH TRZEBA BYŁO TYLKO OCZYŚCIĆ SITKO I FURKI LATAJĄ DO TEJ PORY A CO NIEKTÓRZY CHCIELI JUŻ WYMIENIAĆ POMPY WTRYSKOWE.
  14. ŁYDZIAK

    mocowanie chłodnicy

    Poza tym – od góry zaczepu jest otwór - sprawdź czy nie pełni jakiejś roli przy zdejmowaniu/zakładaniu ??? Otwór jest właśnie po to aby przy zdejmowaniu/zakładaniu włożyć cienki przedmiot i podważyć górne ząbki. Jeżeli tego nie zrogisz to połamiesz uchwyt a nie zdejmiesz/założysz go
  15. ŁYDZIAK

    mocowanie chłodnicy

    Żeby uchwyt zapiąć trzeba mocno nacisnąć go , jeśli dalej będzie stawiał opór to sprawdz czy przypadkiem nie masz podgientego do dołu pasa przedniego, jest wykonany z cienkiej blachy i łatwo można go zdeformować
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.