Skocz do zawartości

matti21sk

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X1 f48, b460/231km
    Było E36 320M50/325M52 i E39 525 M57.
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz

Osiągnięcia matti21sk

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Odgrzewając kotleta... Możesz mieć zawieszenie Msport czy Mpakiet, czyli 1cm niższe od wersji "normalnych". Rozkoszuj VIN to będziesz wiedział.
  2. Czy mógłby ktoś podrzucić aktywny link? BMWtis już usunął stary link.
  3. Ok, poradziłem sobie. Nigdzie nie ma informacji o tym jak zdjąć lampę w klapie, więc napiszę. Do tego potrzeba klucza nasadowego nr 8, ale w wersji długiej/rurkowej. Jak zdejmie się czarna osłonę lampy, to należy odpiąć wtyczkę. Następnie trzeba zlokalizować jedna nakrętkę i ja odkręcić - ale nie do końca. Gdy okręcie nakrętkę do końca, to jednocześnie jeden element mocujący stanie się luźny i może wpaść w wewnętrzne zakamarki klapy. Mi się akurat to przydarzyło i musiałem demontować cała tapicerkę klapy by Element odnaleźć.
  4. Czy ktoś ma tutorial jak zdjąć lampę z klapy od x1 f48 ?
  5. Cześć. Czy rozwiązałem problem? Udało się dobrać odpowiedzi kolor elementu? Taki sam dylemat jak ty i przydała by się podpowiedź.
  6. Cześć wszystkim. Po 6 latach planuje wrócić do BMW. Mam na oku X1 F48 2,0 w benzynie, 231km (b48a20?), 126tkm, lekko bity z Californi. Widzę, że muszę uważać na poziom płynu chłodniczego, częstą wymianę oleju i to chyba tyle? Czy Rozrząd w tym silniku jest z tyłu? Ps. Już dawno zapomniałem gdzie można znaleźć stronkę, która by pokazała historię serwisowa instrukcja (Carfax ma bardzo mało informacji). Ps. Szkoda, że te x1 mają główny napęd z przodu a tył dołączany. Da tym razem bokiem pośmigać?
  7. Witam wszystkich Temat dość popularny w tych silnikach. Forum już przejrzałem, ale albo znaleziony temat został nie dokończony przez autora albo rozwiązania są nie te. Do sedna, pacjent to 525d, przejechane 347000, 2001r. Auto co jakiś czas nagle słabło i nagle moc odzyskiwało. Zadziało się to tak z 5 razy. Diagnoza na kompie - niby wszystko było dobrze. Był spokój na dłuższy czas i nagle jak auto straciło moc, tak do tej pory nie może jej odzyskać. Vmax na ekspresówce to 160 - na czwórce, wrzucę 5kę to spada do 150. Filtr powietrza - w zeszłym roku zmieniany. elektrozawór turbo czyszczony kilka dni temu EGR czyszczony kilka dni temu Do elektrozaworka EGR jeszcze się nie dostałem, bo mam za grube paluchy i nie mogę tam łapy wcisnąć. Zdjąłem dolot powietrza z IC do Turbo by sprawdzić czy widać ruch sztangi turbo (ośka na przedłużeniu wężyka podciśnienia z elektrozaworka) - przy operowaniu gazem nie widać tam ruchu podłużnego. Próbowałem to rozruszać palcami i się nie dało. Zalałem to teraz WD40 i przeczekam nockę. Zdjąłem wężyk podciśnienia pomiędzy elektrozaworkiem a Turbo. Przy operowaniu gazem 1-3000obr. przyłożyłem palec do końca tego wężyka - nie czułem żeby podciśnienie wsysało skórę palca lub nadciśnienie odpychało ten palec. Czy to podciśnienie jest na tyle duże, że paluchem można coś wyczuć? Dam znać jak poszło z rozruszaniem tej sztangi. ps. Czy można ją delikatnie młotkiem potraktować?
  8. Hej Ustawiałem rozrząd bez uzywania blokady. Po prostu uważałem, by przy ustawianiu rozrządu wałki(kwadratowe końcówki od strony kabiny pasażerskiej) były równolegle ustawione do powierzchni głowicy. Ja na wałki rozrządu położyłem kwadratowy pręt (zielony kolor), pilnowałem, by po całej długości pręt idealnie dolegał zarówno do jednego jak i do drugiego wałka. Idealnie wtedy wyszło, że pręt jest równolegle do powierzchni głowicy. http://img198.imageshack.us/img198/1429/vanosglowica.jpg czerwony - głowica
  9. matti21sk

    [e36] nastawy zawieszenia

    Idz do jakiegos PZM-otu i popros zeby Tobie sprawdzili. dy robilem u siebie geometrie to mialem do wyboru klika nastaw. Dokladnych parametrow nie znam. pzdr
  10. matti21sk

    330xi Vanos

    W moim pierwszym silniku musialem planowac glowice. Przy okazji musialem sciagnac Vanosa i ustawic rozrzad. Zgadzam sie z przedmowca, jazeli ustawisz kolo na znaki, ustawisz walki zwrocome do siebie oraz bedziesz mial sruby mniej wiecej w polowie otworu fasolkowego, to powinno byc wszystko OK. U mnie chodzilo jak ta la la Nie pytaj co to za poszczegolne czesci i otwory fasolkowe - jak rozkrecisz mechanizm Vanosa/ustawiania rozrzadu to od razu bedziesz wiedzial o co chodzi.
  11. matti21sk

    330xi Vanos

    Czy jest Vanos, czy nie koni jest tyle samo, moment obrotowy taki sam. Charakterystyka wartosci mocy i momentu jest odmienna. Za rozne charakterystyki przebiegu momentu i mocy odpowiadaja rozne walki rozrzadu. Silniki bez Vanosa posiadaja ostrzejsze wałki, dzieki temu charakterystyka jest bardziej liniowa. Silniki z Vanosem po przekroczeniu okolo 4 tys obrotow zmieniaja kat wyprzedzenia zaplonu, dzieki temu silnik z vanosem jest bardziej ekonomiczny od silnika bez vanosa gdy jezdzimy ponizej 4 tys. obrotow. pzdr
  12. matti21sk

    Problem z elektroniką

    Licznik albo jego styki siadaja. Zobacz styki - moze to pomoze. pzdr
  13. Atualnie Garmin ma najlepsze pokrycie.
  14. matti21sk

    Silnik kaput?

    SIlnik, wiazka elektryczna do niego razem z kompem i przeplywka. Ale to powinno byc juz w innym temacie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.