Skocz do zawartości

Tomi2561

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 530i 2002

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tomi2561

  1. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    a i zapomnialem, aby rozwiac najszybciej watpliwosci czy za ekranem masz kabelek, idz do bagola i sprawdz tuner radia, jezeli masz ekran 16:9 to napewno masz bm54 czyli kosta 40 pinowa, wiec idziesz do bagola, otwierasz oslone z lewej tam gdzie navi i przy samej tylnej lampie masz tuner, ona sklada sie z 3 czesci jak widac na schemacie, patrzysz konektr C czyli mala czarna kostka i sprawdzasz piny: 3, 4, 10 i jak takm nie ma kabelkow to niestety nie masz za ekranem kabelka pomocniczego, ale zawsze mozesz kupic wsuwki zarobic wlasne 3 kabelki i wpiac sie w kostke odpowiednio, ale zostaje jeszcze kwestia jaka masz date produkcji bm54
  2. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    Moge wrzucic choc juz skrecilem monitor ale jeszcze nie zakladalem ramki co jest upierdliwe ja sciagnac bez plastikowych lyzek, ale nie wiem czy to cos zmieni bo tu dajcie Ci linka jak to wyglada: oczywiscie to jest jakis suv ale wszystko wyglada tak samo tyle ze tu jest delikatnie pod innym katem umiejscowiony ekran i u mnie w e39 dolne sruby mialem w lewym dolnym rogu i kolejna idac w prawo, u gory mialem tak samo czyli prawy i lewy gorny rog i dolne srubki najlepiej odkrecic tak aby wysunac ekran na kasete to bedziesz mial lepszy dostep. oczywiscie jak nie okdrecisz w miare dynamicznie to ekran sie zamknie, mozesz go zablokowac wkladajasc do polowy kasete byle jaka lub szybo do bagaznika odpiac kleme:) Oczywiscie u mnie bylo na tyle dlugich przewodow ze smialo ekran mozesz wysunac i polozyc sobie na prawym kolanie, w tedy na pewno jezeli jest to zauwazysz. Oczywiscie kwestia jest jeszcze jaki rocznik auta
  3. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    PS. pamiętaj ze tuner nie moze być starszy niż wrzesień 2002 w tedy napewno działa aux. łatwo to obliczyc sobie na palcach na oko przyjmujac 4 tygodnie to 1 miesiac i wychodzi mniej wiecej ze powinno być 36/02 i cala reszta w górę 🙂 a jezeli bedziesz mial jaki kolwiek inny nr z przodu a konczacy sie .../03 to na bank dziala kabelek, ale mowie alternatywa jest kupic kasete a wyjsciem jack i gra tak samo:) tak wiem ekran sie wysuwa aby wlozyc kasete i kabel przytnie ekran - ja w tej kasecie mam 2x cienszy kabel niz ten do kupienia z wejsciem żeńskim tak wiec przy zamykaniu sie ekranu nic sie nie dzieje ze delikatnie kabelek jest przyciety:)
  4. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    Kupuj bez wahania kabelek gotowiec, działa dobrze, u mnie był problem z kablem łączącym tel z gniazdem. Kupowałem ten zestaw "żeński kabelek główny na 3 piny podłączany za ekranem i w zestawie jest czerwony jack łączący tel z tym wejściem. Kosztował niecałe 50zl. I miałem tak że na tym czerwonym kablu wciskając do końca kabel w to wejście grała prawa strona, delikatnie go wyciągając czyli do połowy to grało dobrze czyli obie strony, sprawdziłem go w domu na wieży i efekt ten sam czyli z zestawem tym czerwonym kablem możesz mieć taki defekt. Podłączyłem swój stary kabel na jakiś jeszcze filtrach bo są takie banki obudowane przy końcach kabla i gra jak trzeba. Uwierz mi kolego że jak to zagra to transmiter trafi do śmietnika, nie ma o czym nawet gadać po pierwsze że przez tel jak podłączysz uruchom equalizer to się zdziwisz jak to zagra. Głośniki dopiero pokażą swoje możliwości 🙂 a na skróty kup kasetę z wyjściem na Jack i zagra tak samo tylko że podczas ciszy w aucie będziesz słyszał delikatne chrobotanie kasety bo ona nie ma w środku taśmy i dlatego chalasuje ale jak gra muzyka to nawet nie zwrócisz na to uwagi. Ogólnie przy zmianie utworów jest też takie pyknięcie jak byś odłączał kabel ale ogólnie gra Kozak. Też nie wiem jakie masz nagłośnienia bo ja mam hi fi profesional czyli po między najgorszym a DSP i nawet CD gra gorzej niż z tel. Dlatego że brakuje equalizera który mamy w tel.🙂jak odpowiada Ci transmiter FM to tu odczujesz jak byś miał inne głośniki
  5. oczywiscie to prawda, ale ja chcialem doradzic najtansza z mozliwych opcji, z tym modulem mozesz miec takie kierunki nie majac nawet ekranu;)
  6. no ta zaroweczka napewno miala na to wplyw pewnie na to aby oszukac komputer i na to aby nie bylo stroboskopu z tylu 🙂 dlatego wyslalem fimik jak to powinno byc zrobione, szukaj szukaj po kabelkach i modulach dojdziesz do sedna co jest przyczyna, ale ewidentnie jak mechanior dal pradu tak jak byc powinno to swiatlo stop nie swieci:) wiec tu jest napewno jakas przyczyna, poprzedni wlasciciel poszedl na latwizne albo uczyl sie elektryki na bmw a Twoj mechanior robiac jak powinno byc masz teraz tak jak powinno byc, musisz aby ogarnac druga lampe, moze idz tym samym tropem, zrob to samo w drugiej lamie;)
  7. hmm znowu pomyslamec ciut wiecej i powiem tak, sprawdz druga lampe czy tez nie ma jakis dziwnych lutowanych kalbi bo teraz wnbioskuje to ze poprzednni wlasicilem lutowal jakis kable nie wiem po co skoro w po lifcie wszystkie zarowki procz pozycji sa umieszcone na wkladach ktore wyciagasz i nie ma zadnych kabli bo to sie laczy blaszkami na wkladzie, wic mysle tak ze albo ktos chcial sobie zrobic dodatkowe pozycje i jako swiatlo stop gdzie mija sie z celem bo pozycja led swiecac jako sama wyglada b.dobrze a dodajac do tego swiatlo stopu żarzące sie to kiepsko sie zgrywa, wiec moglo to byc robione jesczze jak mial lampy przed lift albo cos namieszal w kompie ze bledu nie ma zadnego nawet o spalonej zarowce tym bardziej ze masz niby w rignach led wiec tez musisz miec lampy z przodu po lift lub masz dolozone te ledzy klejone recznie to lamp przed lift to tez duzo wyjasni czemu nie masz stroboskowpow w ringach;)
  8. hmm napewno jest niezle przekombinowane w elkrtyce, najlepiej jak bys sprawdzil przede wszystkim jaki masz moduł lcm, bardzo mozliwe jest jednak to ze twoj modul juz zlapal zmine luty i tak sie dzieje, ciekawostka bylo by napewno sprawdzenie na kompie ta opcja spalonej zarowki, nie pamietam jak i czy w ogole a szczegolnie przed liftach jest jakis podzial ktore ma sprawdzac ale ogolnie jest takie cos ale nie pamietam wiec to by byl juz jakis trop napewno ( w po liftach np jak w ringu zamontujesz led bez tego filtra na kablu to bedzie blad spalonej zarowki, a jak zamontujesz z filterm gdzie jest wiekszosc takich ogloszen to bledu nie bedzie ale stroboskop bedzie bo idzicie tak niskie napiecie ze zarowka OEM sie nie zapali bo potrzebuje wyzszego napiecia a led sie zapali nawet od zwyklego miernika ktory chodzi na baterie;) raz jakis sprawdzalem ale to od PC bo chcialem sobie wymienic na inny kolor do sygnalizacji pracy hdd i jakas znalazlem mini taka jak w zapalniczkach montowali i delikatnie zaswiecila dlatego jest ten stroboskop w bmw i dlatego jest stroboskop bo on wyslyla pojedynczy impuls i mozna zauwazyc ile tych impulsow wysyla po ilosci mrugniec
  9. Najlepiej obejrzyj to, to moze cos na prowadzi: Gosc jest kozak tyle ze to USA ale wyposażenie jest dostepne dla kazdego niezaleznie od silnika wiec wszystko co procz mechaniki jest dla kazdego modelu takie same, sam duzo od niego zaciagnelem wiedzy i polecam:)
  10. W poliftach napewno nie swieci no chyba ze w jakis ostatnich modelach modulu lcm ale raczej watpie, widzialem pare modeli polift gdy im nie swiecily neony w pozycji to po prostu nie swiecily, co innego z przodu, jezeli odepniesz kostke od pozycji to zamiast ringu bedzie swiecic kierunek tak jak made in usa czyli swieci slabo a w momencie wlaczenia kierunku zacznie normalnie mrygac tylko mocniej (to byl najlatwieszy sposob zrobienia sobie opcji usa tyle ze sie pozbawialo slawnych ringow;) Prawdopodobnie sam sobie odpowiedziales na pytanie odnosnie oszukania komputera poniewaz po lift sprawdza wszystkie zarowki jak przed lift i to wlasnie chodzi o podanie najnizszego napiecia na zarowke przykladem jest chociaz by po liftowe ringi led zamiast zarowki OEM, w tedy mamy tak zwany stroboskop przez chwile po przekreceniu kluczyka i czasem w czasie jazdy gdy jedziemy na dziennych lub ogolnie gdy pozycje sa wyl. i tam tez jest zastosowany jakis modul na kostce aby oszukac komputer aby nie wywalal bledu. Komp wysyla sygnal czy jest zamkniety obwod, jak jest przerwa to dostajesz komunikat o spalonej zarowce, sadze ze to cos co zostalo usuniete to wlasnie oszukiwalo kompa bo ledy nie potrzebuja takiej mocy aby sie zaswiecily i dlatego masz taki cyrk Podsumowujac, w po liftach swiatlo stop nie zastepuje pozycji led, w twoim przypadku jak swieci w jednej lampie stop jako pozycja to napewno komputer widzi to jako spalona zarowka dlatego bo w przed liftach wlasnie na 100% zarowka zastepuje swiatlo stop, tylko nie wiem czy jak sie spali tylko jedna czy obydwie bo wiadomo ze przed lift ma 2 zarowki i tu napewno jest jakis blad, pytanie jeszcze czy komp wywyala bald spalonej zarowki bo jak nie to jakos dobrze przekombinowane jest
  11. Dobra pobawiłem się trochę tym no i z aux jest podobny dźwięk jak się ustawi w radiu tony, zapomniałem że każde źródło dźwięku ma swoje ustawienia tonów. Ale z kasety ciut lepiej🙂
  12. Witam, trochę późno ale.... Co do wtyczki to na bank ja masz. Ja mam e39 08/02 i mam tą wtyczkę lecz mój tuner to 22/02 i miałem zagwozdke bo kabel jest, podłączasz i nic nie działa. Okazało się że moja wersja była przejściowa bo wiązkę kładli już pod aux a tuner w wersji bez możliwości uruchomienia aux bo za stary soft. I taki to pech bo od 09/02 już każdy miał taką wtyczkę i odpowiedni soft aby to działało. Teraz mam tuner 22/05 i do tego wgrany najnowszy soft bo chciałem mieć audiotext wyświetlany że zmieniarki mp3 oczywiście OEM ale dziś był przełom w moich upgarde. Jak bym wiedział to bym sobie dał spokój z tym aux i audiotext ponieważ po pierwsze z aux dźwięk jest słaby a nawet tragiczny w porównaniu do tego co dziś odkryłem. Mianowicie OEM aux gra ciut gorzej od zwykłego FM o CD nie wspomnę nawet bo wiadomo audio CD gra najlepiej ale do dzisiejszego dnia. Zupełnie przypadkiem szukając kabla znalazłem kasetę adapter mp3. Jestem w szoku jak to gra. Nie mogę w to uwierzyć ale dźwięk jest lepszy niż z audio CD. W tel wiadomo equalizer czyni cuda, dosłownie nie poznaje swojego nagłośnienia tak to fantastyczne gra, efekt jest taki jak bym wsadził jakiś wzmacniacz albo tubę dosłownie szok. Oczywiście żeby nie było tak różowo są 2 minusy. Pierwszy to taki że słychać delikatnie ta kasetę w środku jak jest cisza, a drugie to takie że niektóre utwory trzeba kalibrować equalizer bo czasem jest za duży bas itp. no i jak się kończy utwór to w głośnikach delikatnie takie szumy są ale gdy tylko pójdzie muzyka to w ogóle nie słychać tego. A no i u mnie przynajmniej nie można dać ma full głośności w tel bo słychać jak się dźwięk że tak powiem dusi ale to przez equalizer. Tak więc ogólnie tenminusy w ogóle prawie nie odczuwalne jak na ten efekt jaki usłyszałem. Pytanie do speców jest takie czemu to gra lepiej niż płyty CD? No wiem że dużo daje equalizer ale np. Na aux jak bym nie ustawił to za żadne skarby nie będzie takiego efektu. Tak więc panowie mówię szczerze dajcie sobie spokój z tym aux tylko puszczać przez kasetę 🙂 Teraz się zastanawiam czy nie wlutowac się wejściem aux w kasetę bo jestem w szoku z jakości dźwięku gdzie zawsze było tak że to z płyty audio był najczystszy dźwięk a tu taka niespodzianka. Już chyba nawet dam sobie spokój z tą zmieniarka na MP3 bo napewno tak nie zagra jak kaseta
  13. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    A i jeszcze jedna ciekawa sprawa, gdzieś na forum wyczytałem gdzieś w tematach ciekawa rzecz a mianowicie w tym kablu są te rezystorki i jeden z nich jest aby niwelować zakłócenia nie porządnych dźwięków przy podłączaniu kabla lub go odłączaniu i ktoś napisał aby go usunąć i w tedy podobno gra maxymalna wydajnością. Mi nie przeszkadza to że coś tam by pykalo przy włączaniu bo i tak mam tel który by był podłączony cały czas na stałe. Ktoś coś wie na ten temat ile w tym prawdy? Koleś pisał że nie ma praktycznie różnicy między audio a aux. Będę musiał poszukać tego tematu bo w sumie może coś w tym jest właśnie że ten antyzakluzeniowy rezystorek zaniża jakość bo filtruje te niby zakłócenia. Chyba rozbiór swój kabel jak mi się uda i zobaczę czy wszystkie te rezystorki są odpowiednie no i może sam się skusze aby ten jeden usunąć i zobaczyć efekt
  14. Tomi2561

    AUX E39 Navi 16:9 BM54

    Kodować napewno nie trzeba, dopiero od e60 się koduje. Nie wiem od czego to zależy ale niektórym aux działa dopiero gdy podłączymy źródło dźwięku a innym pojawia się od razu bez podłączenia źródła dźwięku. U mnie kabelek na dwóch różnych tunerach pokazał się od razu lecz problem jest taki że jakoś dźwięku jest trochę przymulona, bas jest słyszalny itp. Ale tak jak by gra trochę z obniżoną mocą, tak jak by zasłonić głośnik poduszką i oczywiście w tel i w module podglosnione na max, delikatnie się poprawia dźwięk jak się dobrze ustawi equalizer w tel. Ale to i tak nie jest to. Pytanie czy to wina kabla? I zauważyłem że mam takie coś że jak wepne kabel tak jak być powinno czyli na max do końca to gra tylko prawa strona a jak go wycisne tak do połowy w tym gnieździe ten jack to gra już normalnie lewo i prawo. Chciałem kupić OEM kabelek ale nie mogę znaleźć. Może ktoś się wypowiedzieć jaki kabelek jest dobrej jakości lub ten moduł bluetooth tak aby to zagrało trochę lepiej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.