Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zakładam ten temat, ponieważ nie znalazłem podobnego na forum (tematy, które znalazłem dotyczą raczej świecących się obu kontrolek ABS i ASC).

Po wymianie ogumienia na zimowe, zaczęła świecić się kontrolka ASC. Pojechałem na kompa i okazało się, że uszkodzony jest lewy tylny czujnik ABS. Zamówiłem czujnik, zamiennik nie oryginał za 130 zł z szarą końcówką. Po wymianie nadal świeciła się kontrolka ASC, ale komp nie pokazywał już błędu czujnika. Mechanik powiedział, że błąd ASC sam się wykasuje tylko trzeba się przejechać... Niestety błąd się nie wykasował sam a kontrolka ASC świeci się nadal...

Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Dodam na koniec, że ABS chodzi...

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Witam ponownie!

Znalazłem przyczynę świecącej się kontrolki ASC. Zerwała się linka kontroli trakcji przy przepustnicy. Przeszukałem forum ponownie i znalazłem odpowiedź.

Mógłby mi jeszcze tylko ktoś napisać skąd wziąć nową linkę (czy serwis sprzedaje takie części, czy ew. używka?) i ile czasu mniej więcej trwa wymiana takiej linki?

Pozdrawiam!

Opublikowano
Wystarczy kolego zadzwonić do serwisu i się zapytać,potem poszukać w częściach na alledrogo i sprawa wyjaśniona.Pewnie używka grosze kosztuje,a wymienisz sam.Nie ważne czy w 5 minut,czy w 10 ważne,że sam i z tego najlepsza radocha :cool2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Witam

Mam podobny problem ale u mnie jest do wymiany cała ta część (silniczek i linka). Nie działa rownież tempomat, też pewnie ta część za niego odpowiada. Czy ktoś zna może jej numer?

Opublikowano
kolego podaj swój nr VIN a znajdziemy numery
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
kolego nr 1 na rysunku i podany masz numer silniczka oraz linki nr 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD41&mospid=47539&btnr=13_0413&hg=13&fg=15
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
nie sugeruj Się tymi cenami, napewno można dostać to taniej
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

Tak jak napisał kolega "perszing" wymiana linki od ASC była trywialna.

Jednak wczoraj problem pojawił się znowu. Zaświeciła się kontrolka od ASC. Spojrzałem pod maskę i zauważyłem że linka jest dość luźna. Lekko nią poruszyłem (nie wypadła z plastikowej prowadnicy) i kontrolka zgasła.

Mam pytanie: jak mocno ma być naprężona ta linka (do kontroli naprężenia służy czarna pokrętełko przy lince). Czy ma być na maksa naciągnięta, czy lekko wychylona (powiedzmy 1-2mm da się podciągnąć do góry), czy może ma być zupełnie luźno.

Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Kolego ja wcześniej jeździłem na całkowicie zluzowanej i nie było żadnych problemów, ale teraz mam podkręconą na sztywno - do pierwszego momentu kiedy zauważam ruch przepustnicy. Tak kiedyś sobie myślałem czy jeśli linka będzie podkręcona na maxa to ASC będzie szybciej reagować? Bo przecież wtedy już przepustnica jest bardzo delikatnie przymknięta i silniczek ma mniej roboty z jej zamknięciem
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Hey!

Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że kręcisz tym pokrętłem aż zauważysz ruch przepustnicy. Jak w takim razie to sprawdzić? Poluzować linkę, włączyć silnik i kręcić aż przepustnica wejdzie w ruch (jakie są zatem fizyczne oznaki jej ruchu-zaczyna coś hałasować itp.) ?

Pozdrawiam.

Opublikowano
kręcę do momentu w którym widać że linka zaczyna ściągać ten mechanizm w którym jest zamocowana - dla przykładu podkręć ją do oporu ile Się da a potem cofnij i będziesz widział o czym pisałem wcześniej, wszystko robisz na zgaszonym silniku
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Oki wiem o co chodzi. Jak kręciłem to linka zaczyna ciągnąć czarny element plastikowy. Mam nadzieję, że to o to chodzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Rozumiem, że przy takim naciągu linki ASC działa bez zarzutu?

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Tak chodzi o ten czarny element który zamyka przepustnicę, u mnie wszystko gra z ASC żadnych problemów nie mam. Tylko jak pisałem wcześniej, jestem ciekaw czy przy maksymalnym naprężeniu linki ASC będzie szybciej reagować, bo w takiej konfiguracji jeszcze tego nie sprawdzałem :?: Może ktoś to już testował i opisze co i jak??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.