Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę o tym samym w swojej 540 chciałbym zamontować tłumiki końcowe od m5 i nie wiem jak dużo trzeba przeróbek, dodam iż zamiast koła zapasowego jest butla na LPG...

 

A ten tylni zderzak z aukcji nie jest od m5 tylko od mpakietu.

Opublikowano
Wiem kolego, że jest od m pakietu. Wcześniej miałem założony oryginał od m5 i zrobiony wydech na obie strony. Tent tłumik co miałem wcześniej to była inwencja twórcza poprzedniego właściciela i szczerze mówiąc dla mnie totalna rzeźnia. Mianowicie lewy komin miał dołożoną końcówkę wydechu a prawy był skonstruowany w taki sposób, że rura do niego wychodziła przed końcowym tłumikiem, była wygięta w kształt odwróconej litery L i zwieńczona taką samą końcówką. Pech chciał, że w tył auta zaparkował taksiarz. Zderzak poszedł w mak tłumik też nadaje się na śmietnik. Teraz planuje montaż mpakietowego zderzaka na tył z kominem m5 po lewej. Z tego co czytałem na forach USA to, żeby zamontować pełny wydech od m5 konieczny jest przeszczep podłogi od m5 :D gdyż m5 nie ma zapasu tylko jakiś tam zestaw naprawczy i wówczas z prawej strony jest wnęka na drugi komin.
Opublikowano

Wydaje mi się, że sam lewy tłumik od ///M5 będzie pasował bez rzeźbienia w podłodze. Sam chciałem u siebie założyć wydery od eMki, ale ze względu właśnie na tą rzeźbę spasowałem.

Druga opcja to założenie wydechu M-pakietowego, z jedną końcówką, ale wyprowadzoną poza zderzak, nie tak jak oryginalnie. U Ciebie jest pewnie tłumik końcowy taki podwójny jakby, z wylotem pod zderzakiem, mam rację? Sprawdź te M-pakietowe, też ciekawie wyglądają.

A może wypowie się ktoś, kto ma u siebie układ wydechowy z końcowymi tłumikami po obu stronach. Gdyby nie podłoga to jest dość łatwo wrzucić taki dwustronny układ, gdyż środkową część układy wydechowego stanowi rezonator, taki jakby w kształcie litery Y, gdzie wyjście z jednej strony jest jakby zaślepione. Wystarczy udrożnić wyjście z tej strony i poprowadzić drugą rurę, ale ta podłoga... Pewnie można to jakoś wyklepać, gdyby nie ta butla u Ciebie...

Co do dźwięku to przy M-pakowym się nie zmieni, może zmiana będzie przy takim od ///M5. Choć te ukłądy są optymalnie obliczone pod dany motor, więc pewności nigdy nie ma.

Sprawdź też rozwiązanie o nazwie X-pipe, przydatne przy montażu tłumików po obu stronach auta.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Ja już postanowiłem, że założę sobie jeden komin od m5 na lewą stronę, bo napewno podejdzie i nie będę nic rzeźbił. Cena około 550zł za używkę. Jak zmontuję wszystko do kupy to dam znać jak to brzmi w przypadku R6 :D nie oczekuje nie wiadomo jakich ryków bo to wiadomo nie wiejski tuning :D ale może jakiś milszy dla ucha dźwięk wydobędzie się z tego wydechu. A i z tym klepaniem podłogi to mógłby być ciężki temat, bo z prawej strony aku siedzi.
Opublikowano
Nie chciałem zakładać odrębnego posta więc zapytam tutaj. Pytanie kieruje do użytkowników m5 e39. Mianowicie jakbyście mogli napisać następujące wymiary swojego tłumika: średnicę końcówek wydechu, bo chciałbym zmierzyć czy podejdzie mi w tą wnękę zderzaka od mpakietu - tłumik tylko po lewej stronie. Znalazłem w sieci filmik jak to brzmi na 2.8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.