Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam taki oto silnik M52B25 znakowany jako 2,3 o wartości 170km. Chciał bym podnieść moc w tym silniku poprzez następujące modyfikacje:

- wszystkim znany kolektor ssący od m50b25

- barany od m3 e36 + przelotowy wydech + ori pucha na koniec

- sportowe wałki rozrządu

- bandaże termiczne na barany

- stożek z odseparowaniem

- dyferencjał o krótszych przełożeniach

 

Jeżeli chodzi o dyfer to chodzi mi głównie na szybszym przśpieszeniu od 0-100 tylko nie wiem od czego dyfer podpasuje i od czego jest krótszy niż obecny który mam seryjnie. Pytanie jeszcze brzmi jak się sprawują w tych silnikach dobrze odseparowane stożki dobrych renomowanych firm? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Odseparowane stożki nie sprawuja się a usunięcie katalizatora spowoduje spadek mocy. Generalnie wszystko tak jak planujesz oprócz usuniecia kata lub katalizator sportowy i zwykłej puszki filtra powietrza z usunietą gardzielą + ekumaster i sprojenie na hamowni - bez tego będzie gorzej niż fabryka. Sprawdzone :cool2: W takiej konfiguracji usyskaliśmy 211 KM i 267Nm

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W poszcze jest zwężka, którą mozna usunąć, do tego montujesz wkładkę K&N i juz...

Znajduje się w otworze powyżej elementu nr 8

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0Ml9w.png

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

czy trick z tym kolektorem od m50b25 nie przeszedł by w e46 m52b20 na podwójnym vanosie

a ta obudowa filtra czy też mogę ją zmodernizować??

BMW E46 320i
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z kolektorem więcej modernizacji, gdyż jest EML a w puszce w E46 tez jest dławik.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Odseparowane stożki nie sprawuja się a usunięcie katalizatora spowoduje spadek mocy. Generalnie wszystko tak jak planujesz oprócz usuniecia kata lub katalizator sportowy i zwykłej puszki filtra powietrza z usunietą gardzielą + ekumaster i sprojenie na hamowni - bez tego będzie gorzej niż fabryka. Sprawdzone :cool2: W takiej konfiguracji usyskaliśmy 211 KM i 267Nm

 

To znaczy ze jak zaloze kolektor M50B25 i wkladke filtra K&N i nie zrobie strojenia to nie bede mial wiecej mocy tylko mniej niz seryjne 170 KM ??

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To znaczy ze jak zaloze kolektor M50B25 i wkladke filtra K&N i nie zrobie strojenia to nie bede mial wiecej mocy tylko mniej niz seryjne 170 KM ??

Dokładnie :|

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
W moim aucie przed kolektorem było 176 Km i 236Nm a po 185 KM i 250Nm.Moment i moc poszły w górę w całym zakresie.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, mam pytanie co do praaawie tego samego silnika, mianowicie B28. Nie byłem jeszcze na hamowni ale po samym założeniu kolektora od m50b25 samochód zaczął przyśpieszać o ok sekundę szybciej do 100 kmh, po czym zepsułem całe to przyśpieszenie montując wtryskiwacze z s50b30 i teraz jest za bogata mieszanka. W tej chwili jest wkładka filtra KN ale nie mierzyłem przyśpieszenia (po tej lekturze postaram się odnaleźć dławik). Na montaż czeka wyizolowany stożek, powiększona przepustnica i kolektor wydechowy od s50b32. Spodziewana moc po strojeniu to 240KM+ ale w sumie nie wiem co będzie bo w modyfikacjach o ktorych czytałem nigdy nie występowały wtryski od m3. Ktoś się może wypowiedzieć czy w ogóle dobrze robię i gdzie mogę to ew. zestroić?
kom 513169867 gg 3442060 mail [email protected]
Opublikowano
Wydaje mi się, że wtryski z m52b28 spokojnie wystarczą na te 240 KM, skoro były montowane w hamerykańskim M3 (3.2, 240 KM).
Opublikowano

Dziwna sprawa bo w tej hamerykańskiej M3 co ma takie same wtryski jak m52b28, niema regulatora na listwie :shock:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA4OV9w.png a ta starsza S50 w wersji hamerykańskiej ma taki sam regulator jak w b28 ale inne wtryski. W każdym razie chyba zamontuje ten regulowany, ale już nie w tym miesiącu.

kom 513169867 gg 3442060 mail [email protected]
Opublikowano

Witam

Dlaczego odseparowane stożki sie nie sprawuja i jakie sa objawy pracy silnika.

Ja zamontowałem do E36 siolnik 3.0 M54 i mam tam zamontowany stożek oczywisci odseparowany i raczej nie odczuwam róznicy w pracy silnika,jedynie podczas analizy spalin troche była podwyzszona do 06 na obrotach a powinna byc 03.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.