Skocz do zawartości

silnik dmuchawy nie pracuje.. :(


Starki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow. Jestem tu nowy wiec chcialbym sie na wstepie ze wszystkimi przywitac. Od jakiegos czasu mam problem ze swoim nawiewem a mianowicie nie dziala mi silnik dmuchawy.. :/ teraz jest taka pora ze ciezko sobie bez tego poradzic. Czytalem rozne wasze wypowiedzi i probowalem juz chyba wszystkiego i wszystko wskazuje na spalony silnik bo kiedy podlaczylem go na krotko z akumulatora, nie pracowal.. Jak myslicie czy to na pewno silnik czy moze jeszcze cos innego? Przyznam ze nie usmiecha mi sie wymieniac silnik, jak wogole do niego sie dostac? Duzo jest rozbierania? Bardzo prosze o jakies porady. Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli próbowałeś już wszystkiego to tak czy inaczej musisz dostać się do silnika.Najprawdopodobniej zawiesiły się szczotki i czyszczenie wystarczy więc wstrzymaj się z zakupem drugiego.Co do wymontowania to ja osobiście dostaję się do silnika w góra 30 minut(oczywiście bez użycia piły łańcuchowej :D ) Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic rezystor ale jesli podlaczylem go bezposrednio pod akumulator pod piny 1 i 5 i nie dzialal to czyzby tez przez ten rezystor? Bo w sumie co do tych szczotek to moglbym sie zgodzic bo na poczatku dzialal mi w kratke, 2 dni ok a pozniej cisza. Po jakims czasie znowu dzialal przez 2 dni i od tamtej pory juz nie pracuje wogole. Jak uwazacie? Szczotki? A co do dostania sie do tego silnika to ktoredy najlepiej? Ja tego jeza mam w nogach pasazera wiec do silnika ta sama droga? Co musze zdemontowac? Dzieki za pomoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede cie straszył ale trzeba całą deche sciagnąc i rurki trzymające deske

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurki to szczegół jak jest zdjeta deska niestety konsola srodkowa tez wchodzi w gre

moja rada oddaj komus kto sie zajmuje bmw inaczej ci połamie wszystko i zrobi dziadostwo w kablach

taka operacja niestety nie bedzie tania

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
rurki to szczegół jak jest zdjeta deska niestety konsola srodkowa tez wchodzi w gre

moja rada oddaj komus kto sie zajmuje bmw inaczej ci połamie wszystko i zrobi dziadostwo w kablach

taka operacja niestety nie bedzie tania

Aby dostać się do silnika nie trzeba ściągać konsoli środkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego MaciejV8 opisałbyś wreszcie jaki masz patent na wyjęcie tej dmuchawy a nie rzucasz krótkie hasła :wink: u mnie za to piszczy strasznie i też musze sie dostać do silnika dmuchawy w nadzei że wymiana łożysk załatwi sprawe i jak na razie nie widze innego sposobu jak ściągnięcie całego kokpitu.

 

Starki - kiedyś też zdarzało sie że dmuchawa chodziła w kratke, obstawiałem jeża i wymieniłem go ale nie pomogło. pomogło za to odpalenie dmuchawy na krótko tzn. zwarcie kabelków dochodzących do jeża. w sumie to nie pamietam ktore numery to były ale jest tam 5 w kostce i zwarłem te 4 grube parami. dmuchawa ruszyła z pełną mocą i potem pod jeżem też chodziła. jeśli u ciebie podpiąłeś plus i minus tam gdzie trzeba i nie ruszyła to chyba jedynie wyjęcie dmuchawy wchodzi w gre.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dostać się do silnika dmuchawy wystarczy tylko ściągnąć górną część deski.Zaczynasz od demontażu listew,potem licznika,schowka,radia oraz tapicerki ze słupków.Następnie wyjmujesz zaślepkę poduszki pasażera i samą poduszkę.Po zdjęciu tych elementów masz dostęp do wszystkich śrub.Po ich odkręceniu wyjmujesz deskę(jest nawet na forum post ze zdjęciami musisz poszukać) ale ostrożnie bo deska pod szybą osadzona jest na trzech otworach w które włożone są plastikowe oringi które lubią wypadać i wpadać w zakamarki auta.Potem odpinasz linkę od środkowego nawiewu i deska wylatuje.Następnie tunel środkowego nawiewu i masz silnik na wierzchu.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.