Skocz do zawartości

318i N42B20 przebieg 250 000km jaki servis ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich ,mam pytanie odnośnie servisu ( przeglądu ) jakiego powinienem dokonać przy przebiegu 250tys. km ? na zegarach zapalił mi się kwadratowy zegarek informujący o konieczności wykonania servisu ,wiem że można to skasować u elektryka ,ale nie o to chodzi .Chcę wymienić podzespoły które należy zmienić przy tym przebiegu na nowe ,oraz dokonać sprawdzenia ( ale nie wiem czego :) ) ,proszę o pomoc w tym temacie ,pozdro
Opublikowano
Witam

 

Symbol inspekcji czasowej - pora na wymianę płynu hamulcowego.

 

czyli ten mały zegarek pomarańczowy nad wyświetlanym przebiegiem ,to czas na wymianę płynu hamulcowego :D ,a co do samego prezebiegu czy powinienem na coś zwrócić uwagę ?

Opublikowano

Zrób mu coś na kształt inspekcji drugiej, czyli weryfikację wszystkiego. Sprawdź wszystkie płyny, wymień te które podlegają okresowej wymianie, sprawdź klocki i tarcze, pasek PK, filtry wszystkie itp itd. Generalnie przyjrzyj mu się bliżej. Odma nie daje Ci się we znaki?

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Zrób mu coś na kształt inspekcji drugiej, czyli weryfikację wszystkiego. Sprawdź wszystkie płyny, wymień te które podlegają okresowej wymianie, sprawdź klocki i tarcze, pasek PK, filtry wszystkie itp itd. Generalnie przyjrzyj mu się bliżej. Odma nie daje Ci się we znaki?

 

Pozdrawiam

 

Thx za szybką odp . olej silnikowy + filtr wymieniłem 200km temu ,płyn chłodniczy latem ,płyn do spryskiwaczy wczoraj ,klima przeglądnięta i nabita latem ,klocki OK - tarcze przednie wyglądają bardzo dobrze ,ale tylne już wymienie.......więc zostaje do wymiany płyn hamulcowy ,filtr powietrza , filtr paliwa , pasek PK ,tarcze - klocki - szczęki tył ......co z tą odmą ? jakie są objawy gdyby miała być do wymiany ? .....a co z rozrządem ,czy też coś tam muszę zrobić :?: :) pozdro

Opublikowano

Witam

 

O rozrządzie zapomnij, jeśli napinacz nie sprawia problemów, to lepiej cieszyć się jazdą niż szukać dziury na siłę :)

Co do odmy - prawdziwej udręki współczesnych silników BMW - to objawy takie jak ubywanie dużych ilości oleju czy majonezowy nalot na bagnecie pomiaru oleju wraz z jego korozją oznaczają, że odma już dawno jest zmęczona i należy wymienić separator i wszystkie węże.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witka , widze że ta odma dokucza sporej ilości użytkowników beemek....na szczęscie ( odpukać ;) ) u mnie nic takiego się nie dzieje ,a przebieg przecież już mam średnio wysoki :norty:
Opublikowano
Witka , widze że ta odma dokucza sporej ilości użytkowników beemek....na szczęscie ( odpukać ;) ) u mnie nic takiego się nie dzieje ,a przebieg przecież już mam średnio wysoki :norty:

 

...aha wspomniałeś coś o napinaczu :shock: ,jakie problemy mógłby stwarzać ? :cool2:

Opublikowano
O napinaczu poczytaj na forum jest taki temacik. Co do serwisu to zobacz jeszcze wspomaganie, świece i rolki paska wielorowkowego, poziomy oleju w skrzyni i w dyfrze.
Opublikowano
O napinaczu poczytaj na forum jest taki temacik. Co do serwisu to zobacz jeszcze wspomaganie, świece i rolki paska wielorowkowego, poziomy oleju w skrzyni i w dyfrze.

 

ok. dzięki za informacje ;) ,a nasuwa mi się kolejne pytanie :) czy w skrzyni i dyfrze wymienia się całkowicie olej ,czy tylko dolewa gdy brakuje :?:

Opublikowano
Witam

 

O rozrządzie zapomnij, jeśli napinacz nie sprawia problemów, to lepiej cieszyć się jazdą niż szukać dziury na siłę :)

Co do odmy - prawdziwej udręki współczesnych silników BMW - to objawy takie jak ubywanie dużych ilości oleju czy majonezowy nalot na bagnecie pomiaru oleju wraz z jego korozją oznaczają, że odma już dawno jest zmęczona i należy wymienić separator i wszystkie węże.Pozdrawiam

 

Siemanko ,odnośnie twoich sugestii zaczęłem się zaopatrywać we wszystkie filtry ,płyny ,elementy układu hamulcowego ....przyszła też pora na separator oleju-FILTR ODMY ? dziwne bo albo nie potrafie tego znajść ,albo to występuje tylko w DIESLU ? :mad2: proszę o podpowiedz ,ewentualnie link do tego separatora

Opublikowano
...przyszła też pora na separator oleju-FILTR ODMY ? dziwne bo albo nie potrafie tego znajść ,albo to występuje tylko w DIESLU ? :mad2: proszę o podpowiedz ,ewentualnie link do tego separatora

 

Jest jest, zerknij tutaj jak się do niego dostać, jest pod kolektorem ssącym - http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/03/78

 

Czyli do wymiany separatora oleju trzeba ściągać kolektor dolotowy?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Witam

 

Nie, Krzysiu, nie jest to konieczny zabieg. Ta uszczelka jest bardzo gruba i jeśli nie została fizycznie wcześniej uszkodzona, to nie trzeba jej wymienić. Oczywiście przy koszcie zakupu separatora i węży koszt tej uszczelki nie robi już wielkiej różnicy...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Koszt kompletu uszczelek pod kolektor na dzień dzisiejszy wynosi mniej więcej tyle co separator ok 140 zl w ASO. Też nad tym myślę bo widziałem zdjęcie ściągniętego kolektora na którym uszczelki nie wyglądały za dobrze - fakt był to diesel. W TIS zaznaczyli żeby je wymienić tylko jak są uszkodzone. Jeżeli jest możliwość kupienia tego samego dnia to git jednak jak trzeba czekać parę dni a auto potrzebne to lipa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.