Skocz do zawartości

problem po zmianie silnika i sprzęgła


tomek848

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Przełożyłem słupek silnika z e36 2.8 osprzęt i miska olejowa poszła z mojego e39 wszystko działa poprawnie tylko jest problem gdyż wlałem 6 litrów oleju i na bagnecie jest minimum a nie chcę wlać za dużo. Druga sprawa wymieniłem także sprzęgło na valeo i łapie dopiero przy samym końcu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej precyzyjnie łapie u góry czy na dole

jak na dole to ok

jak u góry to moze byc zle załozone ogolnie reklemacja

 

co do oleju to faktycznie wchodzi 6,5 miedzy minimum a maximum masz litr sam sobie dobierz, jak wlejesz troche(1mm powyzej max) za duzo to nic sie nie stanie

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła sprawa się wyjaśniła w sklepie dali złe sprzęgło. Wszystko się ładnie złożyło tylko później nie działało jak należy. A teraz z tym olejem bo jeśli wchodzi 6,5 ja wlałem 6 a między min. a max. jest litr różnicy to wychodzi na to że mi wejdzie 7 czyli coś jest nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy jak dokładnie spuścisz stary olej. Ogólnie jest tak, że jak wlejesz 6,5 litra to na bagnecie będziesz miał około 1/3 - 1/2 miarki. Jak wlejesz 7.0 litrów to na bagnecie podejdzie Ci stan pod maxa.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze ptanie czy w bmw e39 2.8 koło dwumasowe można zastąpić kołem zamachowym, np. coś takiego http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeglo-bmw-e30-e36-e34-e39-i1902849547.html. Bo niestety ktoś przy tym grzebał, szlifował to czy coś takiego. Majster sam do końca nie wiedział i zostałem ze świeżo zakupiony sprzęgłem które trzymam teraz w pokoju :mad2: ponieważ nie wysprzęgla na nowym. Na starym jeździ okej ale już pewnie niedługo :mad2:. Myślę teraz co z Tym zrobić nowy dwumas trochę kosztuje a wymiana silnika też tania nie była, więc muszę się z tym trochę wstrzymać, ale może ktoś ma jakiś pomysł jak by to trochę taniej zrobić ? Chyba że majster coś spartaczył i nie potrafił nowego założyć. Może trzeba je jakoś wyregulować ? Sam już nie wiem co o tym myśleć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak założysz taki zestaw jak w linku, który podałeś, powinno być ok. Zostaje jeszcze używany dwumas...

Po tej akcji z olejem widzę, że serio przewrażliwiony się zrobiłeś :D

Ciekawe, jak Karaluch jest przewrazliwiony :norty:

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze ptanie czy w bmw e39 2.8 koło dwumasowe można zastąpić kołem zamachowym, np. coś takiego http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeglo-bmw-e30-e36-e34-e39-i1902849547.html.

Tylko wybadaj dokładnie czy to można jeszcze do 528i założyć. Jak patrzyłem jakiś czas temu na te zestawy zastępujące koła dwumasowe to ich granicznym momentem obrotowym było 520d (no i te benzyniaki, które moment mają nie większy niż taki 520d). Wszystkie mocniejsze silniki były już nieobsługiwane przez te zestawy. Może teraz zwiększyli wytrzymałość tych zestawów i do mocniejszych silników także można pakować - tego nie wiem. Raz gdzies czytałem opinię kogoś kto zastąpił dwumasę zestawem jednomasowym i mówił, że chodzi to bez problemów. Jedynym objawem tego było trochę gwałtowniejsze przekazywanie momentu, trochę bardziej nerwowe i wymagało to nauczenia się właściwego operowania sprzęgłem aby zminimalizować ewentualne szarpnięcia itp. Wiadomo, że dwumasa jest po to, aby ewentualne szarpnięcia i zmiany prędkości obrotowej między silnikiem i skrzynią jak najpłynniej tlumić. Po wywaleniu dwumasy trzeba się liczyć z tym, że minimalne szarpnięcia mogą występować.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie posiadaczy 528i po wymianie słupka i sprzęgła :mrgreen: :cool2:

Primo: wyluzuj, to samochód jest, anie kandydatka na żonę :lol:

Secundo: nie znalazłem nigdzie koła zamachowego do silnika ponad 2,3 (mowa o E39). Niestety nie polecę Ci czegoś innego, niż dwumasa. Kosztuje jak za zboże, ale te samochody nie zadawalają się półśrodkami. Płacz i płać! :cry2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie posiadaczy 528i po wymianie słupka i sprzęgła :mrgreen: :cool2:

Primo: wyluzuj, to samochód jest, anie kandydatka na żonę :lol:

Secundo: nie znalazłem nigdzie koła zamachowego do silnika ponad 2,3 (mowa o E39). Niestety nie polecę Ci czegoś innego, niż dwumasa. Kosztuje jak za zboże, ale te samochody nie zadawalają się półśrodkami. Płacz i płać! :cry2:

Czyli - jak widzę - dalej koła jednomasowe dostępne są tylko do silnika 523i (lub 520d). Pewnie nieprędko zrobią koło jednomasowe to większej ilości niutonów - o ile je w ogóle będą chcieli zrobić bo przy większej liczbie niutonów pewnie by już dość mocno szarpało.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.