Skocz do zawartości

E90 felgi ET


Słowik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Potrzebuje szybkiej porady ponieważ mam okazje kupić felgi ale te dane które dostałem nie mogę rozszyfrować.

Będą pasować felgi o taki parametrach (5x120, BJx17, EH2, IS46 ) do bmw e90 sedan?

Liczę na waszą pomoc.

Potrzebne będą dystanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam E90 320i 2006 przedlift (strasznie et :mad2: )


Zakupiłem bardzo tanio nowe felgi 8x17 ET 30 Styling 236 Ø72,5 od BMW 5 F10


Aktualnie posiadam oryginalne 16 Styling 32 205/55 R16 ET 34


Chciałbym dokupić nowe opony i zrobic szerszy tył ma tylko 150 koni chcę by była bardziej zrywna


np

Przód 215/45 R17 tu boje sie że felga będzie wystawać poza opone

Tył 225/45 R17 a tu znów będzie balon więc może 225/ na 40 R17 ? :?:


Wiem że z 17 zoll szału nie będzie i przydała by się większa felga ale teraz niestety w gre nie wchodzi nic innego jak te Styling 236 co kupiłem. Ale też nie chce mieć takich niskprofilówek że na dziurach plomby mi będą wylatywać z zębów :lol: i zawieszenie będzie dostawać po ..... :roll:


No i kolejna sprawa mam do zakupienia tanio takie dystanse H&R Ø72,5 5x120 30mm // 2x15mm (3075725)

One pójdą na tył ale dostane je bez śrub... i nie wiem jakie śróby kupić skoro Felga od BMW 5 jest nie chcę też żeby po roku były te śróby zardzewiałe tylko żeby ładnie wyglądały cały czas jak te nowe Felgi.. Bo te co mam teraz to chyba stalowe i całe w rdzy :duh:


Ktoś może doradzić dobrze wyglądający zrywny zestaw opon i jakie śróby kupić do tych felg i dystansów :?: :?: :?: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no fakt mój błąd. Ja miałem fabrycznie felgi 17x8 i na zalecanych 225/45 oczywiście opony z rantem ochronnym na felgę i ostatnie co mógłbym o tych kołach powiedzieć to właśnie "balony". Balony to dla mnie 195/65 na feldze 6x15. Są różne gusta jeden woli "balony" a inny "naleśniki" i częste wizyty u stomatologa zahaczając po drodzę zakład naprawy felg i wymiany opon :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz niższy profil opony to kup felgi o większej średnicy.

 

Widze że lubisz nabijac posty pisząc masło maślane :duh:


225/40 R18 czyli ta TWOJA większa felga to jakbyś nie wiedział 40% z 225mm

225/40 R17 to o co ja pytam znów jakbyś nie wiedział 40% z 225mm czyli ta sama wysokość opony tylko większe koło


A ja nie pytam sie jak mieć większe koło tylko zmniejszyć profil w taki sposó aby nie zgubić plomb z zębów na dziurach więc brawo za chęci ale czytaj ze zrozumieniem to to co napisałeś to nie to :nienie:


Producent zaleca na 17nastkach 225/45 R17 a na 18nastkach 225/40 R18

Pytanie co będzie gdy zmienie 17 na 225/40

-koło będzie lekko mniejsze czyli będzie bardziej zrywna a co z dziurami odczuje to bardzo czy tak jak ten co ma 225/40 R18 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Producent zaleca na 17nastkach 225/45 R17 a na 18nastkach 225/40 R18

Czyli żeby mieć niższy profil należy kupić większe felgi, cieszę się że też do tego doszedłeś.


Co do teorii to 225/40 17 a 18 nie będzie dużej różnicy poza tym że zamienisz jedne subiektywne odczucie wizualne tj. balon na drugie subiektywne odczucie wizualne tj. duży samochód na małych kółkach (zwłaszcza jak trochę bieżnika już zjedziesz). Najważniejszą praktyczną różnicą będą przekłamane wskazania drogomierza i prędkościomierza.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O o o o to to to właśnie o to mi chodziło

I teraz mój zapał na szukanie mózgu w dupie patrząc mi na Twoją opinie z boku mówi jasno i wyraznie trzeba sprzedać te fele i kupić 18nastki

W sumie niby sam to gdzieś tam wiedziałem ale nie ma to jak dosadny argument kogoś z boku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś robiłem pomiar tych dystansów i jednak zdecydowałem się dać 20mm na tył martwi mnie tylko to że mierzyłem to z 20 razy i dziwna sprawa...


Tylna opona chowa się około 3,3cm do środka auta na Felgach Styling 236 ET 30 i oponach 225/45 R17 (mierzone od środka góry nadkola)


Ale przód chowa sie o :oops:


Lewe koło 1,8cm / koło Prawe 1,4cm


O co chodzi :?: przednia oś jest krzywa o 4mm :?: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co Ci dadzą te dystanse, skoro opona na tylnej osi dalej siedzi 225? Ciężko z czegoś takiego coś rzeźbić. Kupiłeś te fele a zupełnie nie były Ci potrzebne...

To jest duża buda tu dobrze wyglądają 18, najlepiej 8J przód i 8,5 tył i wtedy wsadzisz kapeć 255 na tył i będzie to wyglądało.

Jak przechodzisz z 225/45 na 225/40 to przekłamanie wynosi ok. 2 km/h przy 50 km/h i 3 km/h przy 100 km/h na blacie itd. Przestaje to być homologowane, powinieneś operować rozmiarem felgi wraz z rozmiarem opony, aby średnica koła się nigdy nie zmieniła, pomijam setne części procentowe.

jvViN3M.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.