Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze skrzynią lub sprzęgłem, ciężko to określić.. Otóż:

1. Biegi wchodzą dość ciężko, szczególnie wsteczny, 1, 2 i 3. Czwarty i piąty bieg już jakoś daje się wbijać, najgorzej jedynka i wsteczny, bardzo mocno ,,haczą``.

2. Kolejny objaw to niemożliwość wyjęcia biegu i wrzucenia kolejnego przy wyższych obrotach.. przykładowo powyżej 3500rpm nie da się praktycznie wyjąć biegu, trzeba wysprzęglić i poczekać aż obroty spadną i dopiero wtedy udaje się wrzucić kolejny bieg.

3. Sprzęgło się nie ślizga, nic nie śmierdzi, wydaje się być ok.

4. Kolejna rzecz jaką zauważyłem to stuknięcie w chwili gdy bieg wskakuje. Daje się to słyszeć gdy z otwartymi drzwiami wrzucam jedynkę i lekko ruszam z miejsca. Z zamkniętymi drzwiami, w środku samochodu stuknięcie jest ledwo słyszalne.

5. Kolejny objaw: zdarza się się, że po wrzuceniu jedynki, ale przy sprzęgle w podłodze auto już ciągnie lekko do przodu. Raz kiedy stałem w korku to aż mi silnik przyduszało bo trzymam sprzęgło, hamulec, a auto chce jechać! Co dziwne - silnik nie gasł... tylko go przyduszało...

6. Kolejny objaw: skrzynia nieraz zgrzyta podczas zmiany biegu w czasie normalnej jazdy. Nie zawsze, nawet nie często, po prostu nieraz zgrzytnie tak jakby sprzęgło było niedociśnięte do końca.

7. I ostatni objaw, najbardziej dokuczający, a nawet niebezpieczny: kiedy samochód podjedzie pod strome wzniesienie np parking wielopoziomowy w galerii handlowej to skrzynia na chwile całkowicie odmawia posłuszeństwa. Bieg daje się wówczas wyjąć ale za nic w świecie nie daje się z powrotem wbić, dostaje jakby blokady. Trzeba wówczas chwile poczekać, kilka razy wciskać sprzęgło i po jakimś czasie udaje się jakoś wbić bieg ,,na siłę``. Zdarza się to też czasami gdy kilka razy użyję wstecznego, np wyjazd z ciasnych miejsc lub zawracanie na 3.

 

Teraz pytanie do Was: co to wszystko może oznaczać ? Prawdopodobnie będę musiał szukać skrzyni? I czy to możliwe, że przy przebiegu 200k można tak zarżnąć skrzynię? Czy to oznacza że poprzedni właściciel wyciskał z samochodu wszystko co się dało...? A może to tylko docisk...? Za wszelkie sugestie z góry dzięki. Pozdrawiam wszystkich którym chciało się czytać tego posta:)

Opublikowano

Kolego wszystkie objawy dotyczą sprzęgła ,które albo jet już zajechane i tarcza totalnie wytarta albo zapowietrzone ,albo źle poskładane.

 

Niestety, ale może i tak być i na pewno po części jest że skrzynia dostało przez to po dupie. Skup się wpierw na sprzęgle,najpierw odpowietrz,jak nie da nic to znaczy że do wymiany sprzęgło,wymień na nowe i sprawdź ,na bank będzie o niebo lepiej.Jeżeli po wymianie będzie ok ze sprzęgłem ale biegi będą lekko haczyć lub uczucie jakby ocierały przy wbijaniu no to już skrzynka jest do wymiany.

 

Ale jak mówię.Sprzęgło przede wszystkim!!!

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Stawiam na pęknięty docisk. U mnie objawy z ciężkim wbijaniem biegów były przez to. Pewnie o tego jak pęknie zależą objawy.
Opublikowano
Panowie nie ma się co zastanawiać i gdybać , tak czy inaczej trzeba skrzynkę wyjąć i wymienić sprzęgło . Ja osobiście stawiam na padnięty docisk sprzęgła .Kończąca się tarcza objawia się ślizganiem sprzęgła, a jeśli sprzęglo zaczyna brać przy maksymalnym wciśnięciu to jest to objawem zbyt twardego docisku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.