jceel Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 ja mam zagwozdkę - dostałem wydruk z EPS 200 z parametrami pracy mojego wtryskiwacza (tego cykającego) przed i po regeneracji. niewiele się zmieniły po regeneracji, wszystkie wyszczególnione parametry w normie. w inpie korekta -0,2. a nadal cyka. chyba jedynym rozwiązaniem byłoby kupić nowy czy coś.
janek459 Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 zastanawia mnie to 1.5 na 1 wtryskiwaczu
jceel Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 zastanawia mnie to 1.5 na 1 wtryskiwaczu nie ma tragedii, nie przejmowałbym się tym
Unkas Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 jceel - Gdybyś miał możliwość wymienić (pożyczyć) na chwilę za piwko dobry wtrysk do Twojego samochodu na próbę zamiast tego uszkodzonego czy taka zamiana pomoże coś na dziwny dźwięk to reflektujesz?A może zamienisz wtryski miejscami (no chyba, że nie masz czasu na kombinacje) dalekimi od siebie i zobaczysz czy też cyka? Jak cyka wtrysk w innym miejscu - to do wymiany, jak cyka w miejscu gdzie cykało a wtrysk inny to już przynajmniej wiadomo, że nie musisz kupować nowego.
jceel Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 jceel - Gdybyś miał możliwość wymienić (pożyczyć) na chwilę za piwko dobry wtrysk do Twojego samochodu na próbę zamiast tego uszkodzonego czy taka zamiana pomoże coś na dziwny dźwięk to reflektujesz? jasne, nawet flaszkę bym postawił... :lol: A może zamienisz wtryski miejscami (no chyba, że nie masz czasu na kombinacje) dalekimi od siebie i zobaczysz czy też cyka? Jak cyka wtrysk w innym miejscu - to do wymiany, jak cyka w miejscu gdzie cykało a wtrysk inny to już przynajmniej wiadomo, że nie musisz kupować nowego. mógłbym, ale nie wiem czy opłacalna robota i czy by pomogło bo dźwięk i tak się roznosi po całym silniku...
Unkas Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Co do flaszki... w weekend będę się widział z gościem u którego leżały sprawne wtryski i nigdy nie robił problemu kiedy coś pożyczał na próbę - jeśli ich nie sprzedał w poniedziałek dam znać na PW, że są i się dogadamy, jeśli nie dam znać to trudno, może będą znowu.Co do drugiej sprawy - jeśli ten wtrysk, który cyka włożysz jak najdalej od tego cylindra w którym jest, to osłuchując stetoskopem mechanik nie powinien pomylić się o kilka cylindrów w tak mocnym dźwięku, przynajmniej taką znam opinię.
czerwony330d Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 jceel - Gdybyś miał możliwość wymienić (pożyczyć) na chwilę za piwko dobry wtrysk do Twojego samochodu na próbę zamiast tego uszkodzonego czy taka zamiana pomoże coś na dziwny dźwięk to reflektujesz? jasne, nawet flaszkę bym postawił... :lol: A może zamienisz wtryski miejscami (no chyba, że nie masz czasu na kombinacje) dalekimi od siebie i zobaczysz czy też cyka? Jak cyka wtrysk w innym miejscu - to do wymiany, jak cyka w miejscu gdzie cykało a wtrysk inny to już przynajmniej wiadomo, że nie musisz kupować nowego. mógłbym, ale nie wiem czy opłacalna robota i czy by pomogło bo dźwięk i tak się roznosi po całym silniku...Jak tak cie nurtuje te cykanie to ja ci mogę pożyczyć na chwilkę :D Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
kacper_WLN Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Kacper, miałes wtedy inne objawy jak mocne kopcenie, zwiększone spalanie?Hmmm dymienia ni zaobserwowałem ale spalanie było w granicach 7-8 komputer w cyklu mieszanym. Mój mechanik miał przypadek że zbyt duża dawka paliwa która idzie do cylindra rozwaliła tłok.
janosek Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Witam, podłącze się trochę pod temat, ostatnio zauwazyłem ze poci mi się troche w okolicach wtrysków, nie wiem czy to wtrysk był niedokrecony czy przelew, dokręciłem minimalnie dwa wtryski wokól których było najbardziej mokro i od tego czasu usłyszałem mocniejsze klepanie wtryskiwaczy. Wczesniej tez słyszałem klepanie na zimnym silniku ale obstawiałem ze to hydropopychacze a teraz wyglada na to ze wtrysk raczej sie odzywał bo po dokreceniu stuka jeszcze mocniej(zwłaszcaza na zimnym). Dokrecenie mogło mniec taki wpływ? Dodam ze kopci dosyc mocno przy pełnym bucie ale mam wirusa więc moze byc tez przez to. Silnik CR 150/180KM
jceel Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Jak tak cie nurtuje te cykanie to ja ci mogę pożyczyć na chwilkę :D dzięki kolego, ale raczej się nie uda bo ty masz 330d Euro4 a ja mam Euro3... i raczej nie będą pasować (ale to niech się ktoś bardziej obeznany jeszcze wypowie). na pewno pasują od 320d 150KM Euro3 i 330d 204KM Euro3.
mikan Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 podpytując, 204 konne 330d do którego roku wychodziło bez eu4
jceel Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 podpytując, 204 konne 330d do którego roku wychodziło bez eu4 ja mam 12/2003 i jest jeszcze Eu3. zmiana była chyba na wiosne 2004.
czerwony330d Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 podpytując, 204 konne 330d do którego roku wychodziło bez eu4 ja mam 12/2003 i jest jeszcze Eu3. zmiana była chyba na wiosne 2004.Tak jak pisze kolega jceel, zmiana była w 03/2004 na euro 4, ja mam 08/2004 i mam euro 4 ale nie wiem czy jest jakaś różnica we wtryskiwaczach, różnica pomiędzy euro 3 a euro 4 była tylko w sterowaniu zmienną geometria turbiny i klapki były sterowane elektrycznie i chyba tylko takie zmiany nastąpiły. Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
mikan Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 podpytuję bo za około rok planuje założyć do siebie 3.0d, 204 konne przynajmniej, wiem że będzie dużo zabawy itd, ale brałem również pod uwagę nowsze z piatek bo ich pełno ale tam jest ten cholerny dostęp bezkluczykowy i to jest problem, a że mam u siebie niestety z eu4 to też bronie się jak mogę przed silnikiem z tym, i z tego co się orientuję to między eu3 2002 a eu4 2004r w 320d to inna jest wiadomo turbina, wtryski inne numery, niezamienne ze sobą w tych modelach i inny nawet jest przepływomierz,tak samo chcemy z kumplem chipować i za jego wozik 1000zł a za mój 1200zł bo inny sterownik itd - pomijając że mam problem z tym silnikiem z eu4 i chcąc wywalić filtr ( inny temat założony już ) mam duży zgryz czy ryzykować a z 2 strony może być to dalej powodem dużego spalania czerwony330d wywalałeś filtr cząstek przed albo po chipowaniu ? bo taką moc jak masz to pewnie też od 535d wtryski pokombinować trzeba już ...
czerwony330d Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 podpytuję bo za około rok planuje założyć do siebie 3.0d, 204 konne przynajmniej, wiem że będzie dużo zabawy itd, ale brałem również pod uwagę nowsze z piatek bo ich pełno ale tam jest ten cholerny dostęp bezkluczykowy i to jest problem, a że mam u siebie niestety z eu4 to też bronie się jak mogę przed silnikiem z tym, i z tego co się orientuję to między eu3 2002 a eu4 2004r w 320d to inna jest wiadomo turbina, wtryski inne numery, niezamienne ze sobą w tych modelach i inny nawet jest przepływomierz,tak samo chcemy z kumplem chipować i za jego wozik 1000zł a za mój 1200zł bo inny sterownik itd - pomijając że mam problem z tym silnikiem z eu4 i chcąc wywalić filtr ( inny temat założony już ) mam duży zgryz czy ryzykować a z 2 strony może być to dalej powodem dużego spalania czerwony330d wywalałeś filtr cząstek przed albo po chipowaniu ? bo taką moc jak masz to pewnie też od 535d wtryski pokombinować trzeba już ...Kolego nie miałem filtra cząstek stałych jeśli o to ci chodzi natomiast katalizatory wywaliłem po chipie a jeśli chodzi o wtryski to powiem ci tyle mam ori wtryski i każdy mi radził żeby zmienić na z 535d ale ja sobie odpuściłem i powiem ci szczerze nie dlatego że brak kasy ale moje miały bardzo dobre korekcje i pomyślałem sobie jak się wysrają jak mówiono po takim podniesieniu mocy to wtedy wymienię na z 535d ale zrobiłem już z 5000 tys. km. i jak na razie mają takie same korekcje jak przed podniesieniem mocy a nawet wydaje mi się że troszkę lepsze i jak na razie daję sobie z tym spokój. Kolego mikan a tymasz filtr cząstek stałych :?: Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D
mikan Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 to dobrze że wtryski tobie wytrzymują ... oby jak najdłużej, co do filtra to odp w innym temacie :)
m.power Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Odświeżę temat bo mam takie objawy czyli głośne cykanie po dodaniu gazu w przedziale 2000-3500 obr (potem już ciszej). Cykanie jest identyczne jak na tym filmiku i bardzo dobrze ujęty ten dźwięk. Czy to definitywnie wtryski ?
m.power Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Definitywnie wtryski Znalazłem w tym temacie viewtopic.php?f=69&t=194221&start=15 opisany przez Ciebie sposób sprawdzenia wtryskiwaczy Możesz to zdiagnozować w bardzo prosty sposób. Wykładasz grubszą szmatę przy wtryskiwaczach i przy pracującym silniku luzujesz nakrętki wtryskiwaczy - pojedynczo. Jeśli po zluzowaniu któregoś nagle przestanie cykać to masz winowajce. Wato sprawdzić tym sposobem wszystkie. Pamiętaj, że po diagnozie jednego musisz go mocno skręcić przed diagnozą kolejnego. Szmata zapobiegnie upierniczeniu pokrywy wałków paliwem. Tylko czy w moim przypadku uda się ten sposób bo na postoju mam ciszę :(
yoshimura01 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Znalazłem w tym temacie viewtopic.php?f=69&t=194221&start=15 opisany przez Ciebie sposób sprawdzenia wtryskiwaczyTak, tylko sposób ten dotyczy jednostki M47 na zasilaniu pompą wtryskową VP44. Ty masz układ zasilania Common Rail, więc sposób ten się nie sprawdzi niestety.
rafalekjan Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam,mam te same objawy co koledzy u góry.BMW E46, 2.0d 150KM, 2002r. (lift)Ewidentne cykanie dochodzące z komory silnika przy obrotach w granicy 1500-3500obr/min, głównie słyszalne na wyższych biegach.Spalanie podwyższone około 7,5l/100km przy jeździe 40% trasa, 60% miasto. Na kompie pokazuje 4,8-5,2l/100km.Kopcenie na postoju przy mocniejszym dodawaniu gazu, oraz przy zrywnym ruszeniu czarna chmura za autem.Turbina lekko upocona, zawór EGR zawalony czarną breją. Samochód dopiero co oddałem do mechanika i sprawdza wszystko po kolei. Ja od początku stawiałem na wtryski, oraz obawiałem się, że sprawa przeszła już na turbo. Auto mimo tego jest dynamiczne, ale czuć, że brakuje mu parę kucy. Rozumiem, że sama diagnostyka IMPA nie wystarczy i należy sprawdzić również oddzielnie wtryski? W wtryskach z m47n nie występują podkładki miedziane (zderzaki), więc to również odrzucam jako przyczynę cykania. Jakie powinny być prawidłowe wyniki testów przelewowych i korekty? (W jakich granicach powinny się mieścić?) Ps. To mój początek na forum, więc proszę o wyrozumiałość i nie rzucanie kamieniami.
m.power Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Odświeżę temat bo mam takie objawy czyli głośne cykanie po dodaniu gazu w przedziale 2000-3500 obr (potem już ciszej). Cykanie jest identyczne jak na tym filmiku i bardzo dobrze ujęty ten dźwięk. Czy to definitywnie wtryski ? Okazało się jednak że wtryski są do wyrzucenia nie ma co regenerować. Powiedziano mi że są zatarte i coś tam,nie do uratowania wszystkie 4szt.
rafalekjan Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Cześć!Odgrzewam kotleta, żeby nie tworzyć nowego wątku. Wspomniane wcześniej cykanie jest również w moim BMW 320d 150KM.Zacząłem od podłączenia pod kompa. Znalezione błędy przepływomierza i sterownika grzania świec, przelewy były ok. Ciśnienie również.Wymieniony przepływomierz oraz sterownik grzania świec.Stukanie nie ustało, więc zająłem się samymi wtryskami.Wymienione podkładki pod wtryskami oraz naprawiona urwana klapka od kolektora ssącego.Stukanie nadal nie ustąpiło. Mimo to samochód zaczął się lepiej zbierać i mniej kopcić.Cykanie słychać tylko pod obciążeniem. Jeśli ma ktoś pomysł co to może być, albo jest z okolic Wrocławia to dajcie znać, bo mi już ręce opadają..
yoshimura01 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Zgłoś się do Kolegi Szatyna. On na pewno będzie wiedział co dalej zrobić ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=42711
rafalekjan Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Cześć! Podłączyłem wczoraj auto pod kompa (E46 M47N), bo odczuwam braki w mocy.Zauważyłem, że turbo nie ładuje się zgodnie z wskazaniami kompa:http://k4be.eu/upload/files/untitled_33e1e37.bmp Zmierzoną wartość air-mass miałem za każdym razem za dużą. Tak powinno być, czy coś jest również nieszczelne?Jedynie przepływka reaguje poprawnie (niedawno została wymieniona na nową). http://k4be.eu/upload/files/untitled2_657ea.bmp Słyszalne jest cykanie, tak jakby uciekało gdzieś powietrze. Czy możliwe jest, że to powód zbyt niskiego ciśnienia na turbo? Jakieś kable od podciśnienia popękały lub są nie szczelne?http://k4be.eu/upload/files/po_odpaleniu_5fd0a.bmp Dodatkowo sprawdziłem przelewy na wtryskach i też proszę o komentarz. Czy są sprawne? Pierwszy miał wartość ujemną, dopiero po jakimś czasie pracowały powyżej zera. Pozdrawiam Rafał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się