Skocz do zawartości

Temperatura silnika wariuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowa na forum i proszę o pomoc. Kupiłam sobie dwa miesiące temu moje BMW E39 2.0 benzyna. Przez pierwsze dni było wszystko ok, byłam naprawdę szczęśliwa, że mam to auto. Postanowiłam założyć gaz i od tego chyba wszystko się zaczęło ale nie jestem pewna. Problem jest taki, że wskaźnik temperatury na desce po przejechaniu kilkunastu km zaczyna wariować i auto nie przełącza się na gaz ( gaz zaczyna działać gdy temperatura zbliża się do czerwonego). wskaźnik wchodzi na czewone pole a potem po kilku kilkunastu sekundach wraca do normalnej temperatury i to się powtarza. Pojechałam do serwisu BMW w Wojkowicach wymienili mi termostat i odpowietrzyli i nic znowu to samo. Pojechałm kolejny raz i pan z serwisu stwierdził że to jakieś wisko i wymienił. Kosztowało mnie to już jakieś 400zl a smochód dalej tak samo. Byłam też u gazownika (gaz był zakładany w Siewierzu). Gazownik podłączył pod komuter i powiedział że z gazem wszystko ok nie ma żadnych błędów temperatura ustawiona na 28 st. Proszę o pomoc co to może być, czy to wina auta czy może gazu? Może ktoś z Was miał taki problem i mógłby mi pomóc. Pozdrawiam Kamila

Opublikowano
A czy próbowałaś pojeżdzić jeden dzień na benzynie?Ja miałem przypadek,że auto mi się zapowietrzało i temperatura wzrastała do czerwonego pola i tak załatwiłem uszczelki pod głowicami.Okazało się,że parownik gazu walął i przez membramę wciskał gaz do układu chłodzenia.Przy odpowietrzaniu było czuć gaz pomieszany z zapachem płynu.Jak pośmigasz jakiś czas na benzynie i będzie ok.,to masz przyczynę.Najlepiej odepnij przwody od elektrozaworu gazu te obok filterka przed parownikiem.Ps.jaki masz parownik i jaką instalkę?
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Chyba nie, ten co jest na desce z prawej strony. Z lewej jest ilość paliwa w zbiorniku a z prawej temperatura silnika

 

koleżanko czujnik temperatury płynu to jedno a wskaźnik to co innego, chyba mylisz pojęcia

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jeździłam już na samej benzynie i jest to samo, temperatura wzrasta i opada i tak na przemian. Gaz to stag 300 założony misiąc temu. Zapowietrzony napewno już nie jest, bo był sprawdzany. Czy może być uszkodzony ten wskaźnik na desce? Jeżeli tak czy od niego może zależeć przełączanie się samochodu na gaz? Czy może za przełącznie gazu odpowiadać czujnik temperatury płynu chłodzącego?
Opublikowano

a jak temperatura idzie w górę i auto się nie chce przełączyć na gaz to czy działa Ci ogrzewanie jak dasz na full czy leci ciepłe powietrze?

 

Bo Coś mi się wydaje że jest zapowietrzona

 

Gaz jest tak ustawiony, że włącza się gdy czujnik temperatury na reduktorze przekroczy pewna temperaturę przeważnie jest to 40-45stopni i jak auto jest zapowietrzone to płyn chłodniczy nie dostaje się do reduktora i dlatego się nie włącza na gaz przerabiałem temat wiele razy

 

Może być tak że gazownik założył reduktor wyżej jak odpowietrznik i dlatego nie mogą jej odpowietrzyć ( tak mi się wydaje)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie było tak,że po awari parownika gdy jeżdziłem na benzynie,wszystko było ok.Po prędkości autostradowej około 35 km.zapowietrzał się i temperatura rosła.Przyczyną były uszczelki głowic,bo płyn przy wyższych obrotach przedostawał się do komory spalania.Po mieście mogłem śmigać tydzień i było git.Też mam STAG-a 300 i po tych awariach jesr ok.A jaki koleżanko masz parownik?Ja na początku miałem MAGIK III i siadł jeden po drugim.Teraz mam KME GOLD i śmiga aż miło.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
W karcie od gazu jest napisane reduktor MAGIC COMPACT. Mnie się wydaje, że auto fizycznie się nie grzeje, bo gdy temperatura wejdzie na czrwone to silnika można się dotknąć i nie parzy i czy jest to możliwe aby w ciągu kilku sekund się ostudził i wrócił do normalnej temperatury? A co do gazu to się załącza tylko, że gdy wskaźnik jest bliżej pola czerwonego a kiedyś przełączał się po zejściu z niebieskiego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może sterownik gazu jest źle wpięty w instalację elektryczną samochodu lub padł jakiś sterownik,gryzie się i wszystko szaleje.Nawet nie macie pojęcia jak mogą szalec wskaźniki po założeniu Hid-ów,zwanych xenonami.
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.