Skocz do zawartości

320d ustawienie zapłonu w M47


Dahaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

otóż niedawno uszczelniałem pompę wtryskową w M47, jednakże nie zablokowałem jej jak i wału z myślą, że na wałku pompy jest klin, jak się później zoriętowałem jego tam niema... Oczywiście ustawienia zapłonu poszły w siną dal.

 

A więc dowiedziałem się jak ustawić zapłon. Na pompie jest podany numer, który ma być wskazany przez zegar wkręcony w otwór do regulacji. Tak też zrobiłem, zablokowałem pompe, wał zmontowałem, auto ładnie zapaliło niby wszystko ok, nie sprawdzałem nic komputerem bo nawet nie wiedziałem, że jest taka możliwość.

 

Po czasie jednak (nie odrazu) auto wpadało w tryb awaryjny (odcinało turbo przy przyspieszaniu). Podpiąłem jednak komputer aby sprawdzić błędy. A tam błąd początku wtrysku, błąd położenia wału. Zabrałem się więc do regulacji na podstawie tylko komputera. Różnica była o 3 stopnie na biegu jałowym, poprawiłem to do granicy 0,5 stopnia. Błąd początku wtrysku przestał się pojawiać, jednak błąd kąta wału pozostał. Do tego przy gazowaniu na postoju z rury wydobywają się kłęby białego dymu tak że w kanale myszy by podusiło, wcześniej było tak tylko po odpaleniu zimnego silnika. Tryb awaryjny nadal się pojawia gdy tylko wdepnę pedał gazu. Jak silnik jest chłodny (50C płyn chłodniczy) to kąt wtrysku różni się nawet o 3-4 stopnie, gdy nagrzeje się do 90C różnica ta wraca do 0,5. Przy gazowaniu różnie kąt wtrysku wygląda, czasami różnica sięga przez sekundy 6-8stopni.

mam jeszcze filmik z DIS-a jak to wygląda statystycznie. Czy oprócz kąta wtrysku przy wyjęciu pompy mogłem coś jeszcze rozregulować? Już ręce mi opadają...

 

Dodam, że byłem w serwisie BMW w Bydgoszczy. Powiedziano mi, że oni nawet nie mają takich narzędzi do ustawienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziles stan tloka przestawiacza kąta wtrysku???? bo jesli byl przed montazem zatarty i nic z tym nie zrobiles to poczatek bedzie sie rozjezdzal i nic z tym nie zrobisz dopoki zakres pracy w/w tloka bedzie swobodny. Tam gdzie oddales pompe do uszczelnienia nie skalibrowali jej i nie zblokowali w punkcie P.W dla GMP?? Czy zblokowales wal korbowy w GMP 1ego tloka i tak aby grawerka na walku ssacym byla skirowana do gory?? Z ktorego roku Twoja beta, bo ostatni rocznik mial problemy ze sterownikami VP44 i stad bledy o polozeniu walu rozdzielacza pompy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniałem sam, gdyż były walnięte 2 uszczelki, które bardzo prosto można było wymienić (pod górną pokrywą i oring od blokady pompy). Jak ustawiałem na zegar za pierwszym razem to blokowałem wał specjalną śrubą przy czym grawerka była w górze. O stanie tłoka pompy nie myślałem, gdyż przed demontażem pompy nie było problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nieciekawy temat... ja tez chcialem sie za to sam zabierac, ale zdecydowalem sie oddac do supermecha z wieloletnim doswiadczeniem poniewaz przede wszystkim nie dysponuje czujnikiem zegarowym [a za ta cene mialem uszczelnienie VP44 tj 350zl]. Kolego no moim zdaniem problemem bedzie ten zacierajacy sie tlok przestawiacza kąta wtrysku. Podsylam instruktaz, moze cos Ci naswietli:

http://translate.google.pl/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/

 

Wybierasz po kolei: E46/320d (M47) Saloon/13 Fuel system/51 inj.pump, regulator, mixt.regulator/000 Removing and installing/replacing injection pump (M47)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na TIS-ie bazowałem ustawiając kąt za pierwszym razem.

 

Dodam jeszcze, że jak ustawiłem za pierwszym razem, dzień, dwa auto jeździło normalnie bez jakichkolwiek zatknięć.

Dzisiaj byłem jeszcze w jednym punkcie gdzie goście mają trochę doświadczenia z tymi pompami. Byli w ogóle zdziwieni, że puściła ta uszczelka górna, twierdzili że mogła jeździć na jakimś biopaliwie. I również stawiają na zatarty tłoczek. Jak im opisałem jakie parametry pokazuje mi obecnie komputer to stwierdzili, że zapłon ustawiony jest niemal że idealnie.

 

Auto ogólnie odpala na dotyk nawet jak kąt był odchylony o 8 stopni gdy robiliśmy próby regulacji, chodzi cicho i równo, a więc istnieje podejrzenie, że mogło coś się dostać do środka przy wymianie uszczelek i zatrzeć tłoczek...

 

Pozostaje mi więc szukanie dobrego serwisu pomp, który zdiagnozuje już czy to napewno ta rzecz i który to zrobi. Macie jakieś ciekawe namiary? Na allegro oferuje się kilka firm min. Gładysek Bosch Service i Gazmot, które oferują naprawę tłoczka z wymianą uszczelek i łożyska w podobnej cenie 1200-1300zł. Czy ktoś miał z nimi styczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robilem u Teodora SZMITA w Zakrzewie: http://teodorszmit.wizytowka.pl/

... jezeli nawet wal rozdzielacza jest precyzyjny z GMP to przy zatartym tloczku i tak to nie ma znaczenia bo wyprzedzanie, lub opoznianie poczatku wtrysku jest uzaelznione od zyczenia kierowcy - czyli polozenia pedalu gazu. Jesli tloczek nie pracuje w pelnym zakresie to spada cisnienie w pompie i czujnik kątowy wysyla info do ECU o "problemie", a dalej juz wiadomo: tryb awaryjny, lub calkowite wylaczenie silnika. Mozesz jeszcze w zasadzie sprobowac z wymiana tranzystora sterownika VP44, ale bedzie to dzialanie chwilowe i musisz sie liczyc z tym, ze silnik Ci zgasnie w dlugiej trasie i juz go nie odpalisz... chyba ze bedziesz mial ze soba narzedzia, przenosna lutownice i dodatkowe tranzystory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm do jazdy tego bym napewno nie zrobił, ale dla spróbowania aby potwierdzić czy to tłoczek... No cóż muszę jeszcze się zastanowić, może odrazu wyślę do sprawdzenia serwisu bosha. No trudno tak czy inaczej trzeba zbierać kase. Wiesz jaki może tranzystor stosują? Dzięki Ci za pomoc yoshimura01, bardzo mi pomogłeś!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa sterownika za 1300zł?! W serwisie Bosh nowy sterownik 1200zł, dowiedziałem się o tym akurat dzisiaj.

 

jednak pompę odsyłam odrazu do Service Bosh Woliński, który jest polecany przez wiele osób. Rozmawiałem z właścicielem. Naprawa tłoczka + uszczelnienie 1200zł razem z vat i gwarancją na 6 miesięcy. W Krakowie również jest serwis, który oferuje podobną naprawę za 1300zł z roczną gwarancją, jednak gdy rozmawiałem z tym Panem z Krakowa, twierdzi że jeśli cokolwiek jest uszkodzone dodatkowo w sterowniku (nawet głupi tranzystor) to nie naprawiają lecz odrazu wymieniają na nowy za cenę 1200zł i ciekawe czy nie robią tak, że wymieniają już sterownik z góry i będą twierdzić że trzeba było wymienić. Wolę oddać w sprawdzone ręce ;) Mam nadzieję, że po tym zabiegu pojeżdżę kilka lat bez awarii tłoczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... jak sie zaciera tloczek przestawiacza kąta wtrysku to przez OPOR jaki jest tym spowodowany tranzystor ulega zjaraniu. Sterownik sam w sobie jest OK.

 

 

ten znajomy miał uwalony sterownik pompy, taki mu błąd wyrzuciło w inpie i tyle zapłacił. Bez uszczelnienia, sama elektronika mu padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tego nigdy nie demontowalem i tez w sieci nie znalazlem zadnego DIY. Wiem ze jest on pod ta przykryweczka na dwie srubki w dolnej czesci pompy po srodku. Jak to dalej sie demontuje to nie mam zielonego pojecia... moze ze schematow cos wyczaisz. Widac na tej fotce ze jest zmontowany razem z przestawiaczem i byc moze cala trudnosc polega TYLKO na wyciagnieciu go z tego "cylinderka".

http://images50.fotosik.pl/1189/6c4c6feb9f7ca968m.jpg

 

NIE BIORE ODPOWIEDZIALNOSC ZA WSZELKIE USZKODZENIA, A WSZELKIE DZIALANIA ZWIAZANE Z OTWIERANIEM VP44 BIERZESZ NA SIEBIE... powyzsza informacje traktuj jako ciekawostke :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Trochę odgrzebie temat, ale potrzebuje porady odnośnie ustawienia pompy w E46 2.0d 136km

 

Rozbierałem cały rozrząd, żeby wymienić klin na wale i już wszystko zrobione, ale zostało mi pozakładać blokady, zapiąć rozrząd i ustawić pompę.

 

I tu moje pytanie. Czy zwykły czujnik zegarowy np ten:

 

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01-0-10mm-e-d-k-a-r-fak-vat-bu-i2971521534.html

 

 

Da radę? Czy trzeba zaopatrzeć się też w adapter? Czytałem w tisie, ale nic nie mogę wywnioskować.

 

Z góry dzięki za pomoc, bo chcę przywrócić życie Buni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.