Skocz do zawartości

BMW 325 TDS - coś mi stuka i puka - zawieszenie tył


patryk1981

Rekomendowane odpowiedzi

witam , problem tego typu że mam coś nie halo z zawieszeniem z tyłu ,jak wpadnę w dziurę to słychać tak jakby stuknięcie z tyłu i pomyślałem o tych tulejach co są z tyłu a czytałem co nieco tu na forum ,a ponadto tył jakby mi uciekał przy większej prędkości podczas wpadnięcia w koleinę lub dziurę ,wiem że są straszliwe problemy z odkręceniem wahacza w tyle ,może ktoś podać receptę jak to zrobić nie urywając śrub :norty: bo jak pojechałem do mechanika i się dowiedział że chodzi o BMW i o tylnie zawieszenie ,to o mało zawału nie dostał i kategorycznie powiedział NIE ,to jak to w końcu jest :roll:

 

czy to chodzi tylko o te tuleje http://allegro.pl/tuleja-tuleje-belki-bmw-e36-316-318-320-325-wozka-i1889869824.html

 

Z góry wielkie dzięki :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
te tuleje to nie bedą te. Prędzej padły Tobie tuleja pływająca, ta w zwrotnicy, lub ta pod drzwimy pasazerów z tyłu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki to i mechanik. Przygotuj wd40 nasadówkę 18 na przedłużce 20 lub 25 cm o 18 oczkową i nasadówkę 32 :

-odpinasz czujnik abs i klocków i przewody hamulcowe

-odkręcasz amortyzator

-wahacze poprzeczne górny i dolny

-wahacz przy tulei pływającej tu przyda się przedłużka

-ośkę (Powinna luźno wyjść z piasty)

i masz wahacz wymontowany

tylko zaznacz położenie śruby mimośrodowej w dolnym poprzecznym wahaczu (ustawienie kąta nachylenia koła).

 

U mnie wyjmowałem oba wahacze i żadna śruba nie ucierpiała, nic strasznego na 100% poradzisz sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to już coś wiem :cool2: a możecie na podstawie jakiegoś rysunku lub zdjęcia pokazać mi o które to tuleje chodzi ,i które jest odrazu najlepiej wymienić .

Zdaje sobie sprawę że najlepiej było by wszystkie ,ale wiecie z kasą krucho .A jeśli jest możliwość to prosił bym jeszcze o link do allegro z tymi gumami ,bo naprawdę trudno mi to ogarnąć a głupi nie jestem :norty:

Dzięki :cool2:

 

może na podstawie tego rysunku z liku ,podajcie numer tej gumy :cool2: http://allegro.pl/tuleja-tuleje-belki-bmw-e36-316-318-320-325-wozka-i1889869824.html

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kurcza ale znaleśc je na allegro to jest masakra :cry2: ,,jaki koszt tych elementów ,czy trzeba zdemontować cały wahacz łącznie z przewodami hamulcowymi :?:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najpierw podjedź do mechaniora i zobacz co i jak. Wpadni do sklepu do sosnowca na wspólnej, napewno nie będzie drożej niż na allegro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale byłem na przeglądzie ,trzepaki szarpaki i takie tam ,powiedział że tył bardzo dobry ,a amory to jak nowe ,bo mam sportowe gwintowane ,trochę twarde ale fajnie zakręty zbiera,dowalił się tylko że sworzeń z przodu jest na amen trup , i faktycznie jest luz ma i co najmniej 5mm "przód tył "

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozum mnie zle ,bo ja ciemny jak tabaka w rogu ,wiem też że te szarpaki to nie dają rady obadać zawiechy z tyłu bo za cienkie są ,czytałem to tu na forum ,ale czy możliwe żeby jeden sworzeń taką zeżnie robił :mad2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No jak mówisz że ma taki luz, to może wpływac na jazdę. Skoro z tyłu sie nic nie dopatrzył, to zmień ten sworzeń, ustaw geometrie z przodu i zobacz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o taki mi lata -

 

Panowie a jakie ja mam sprzęgło ,dwumas czy zwykłe jak nap.w golfie ,tarcza docisk i koło zamachowe :roll:

 

mam jeszcze pytanie odnośnie kompa, mam taki właśnie komp że ma mało guzików " jeden rządek " i jest tak odkąd go kupiłem, że nic na nim nie działa ,świeci mi ciągle że jest -37 i przeskakuje godzina ,i to też nie dokładnie bo późni 5 minut :? i naciskam te guziki i nic się nie dzieje ,w sumie to nawet nie wiem co powinno tam wyskakiwać , ale jedno jest pewne ,-37 to na bank nie ma :norty: Jest uszkodzony ten przycisk pierwszy od lewej,a działa tylko zmiana tem.na F lub C i funkcja do zegarka " coś jak by oznaczenie foto radaru ,taki głośnik " jeśli wiecie o co chodzi z tym niby kompem to poradźcie :cry2: :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisz do kolegi BIZON, on sie takimi pierdołami zajmuje, a chyba gdzieś z okolicy sosnowca, bedzina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takimi pierdołami zajmuje, a chyba gdzieś z okolicy sosnowca, bedzina.

 

no dzięki :D

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam panowie :D

 

wziąłem sie powoli za zawieszenie z przodu ,walczyłem z nim dwa dni ale zrobiłem ,wymieniłem wszystkie sworznie i te tuleje gumowo metalowe wciskane w te okrągłe cuda dokręcone do nadwozia ,wszystko odbudowałem na firmie MEYLY ,myślałem że już nie będzie mi nic stukać,i tu zonk ,bo na dziurach nadal puka ,podczas składania zawiechy okazało się że są w stanie agonalnym te łączniki stabilizatora ,ale że nie miałem nowych bo była niedziela zmontowałem na starych ,jeden to jest tak rozwalony że ta tulejka metalowa wypadłą z gumy ,zapewne wiecie o którą chodzi ,i tu moje pierwsze pytanie ,czy te łączniki mogą tak pukać na dziurach ???

 

druga sprawa ,i tu wydaje mi się że układ wydechowy na wolnych obrotach wpada w jakieś dziwne drgania ,coś jak by popukiwał o nadwozie i wytwarza taki dziwy dźwięk ,coś ala buczenie czy coś na ten styl nie jestem w stanie tego określić,ale byc może ktoś to już miał i podpowie co zrobić,w sumie to tyle ,co do stukania z tyłu ,pozostawię to już na nowy miesiąc ,bo nie czuję się na siłach brania się za tył :norty:

ale wracając do meritum ,co sądzicie o tych łącznikach i tym dziwnym czymś odnośnie wydechu :?

 

Z góry wielkie dzięki :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli w łączniku guma się rozwulkanizowala, to musi pukać i to niemilosiernie. Starczy że odkrcisz te łączniki i przejedź sie bez nich a zobaczysz różnice.

A wydechu to by było trzeba zobaczyć od spodu. Możę gdzie sie guma podwieszająca sie oberwala, lub prepalony jest łącznik elastyczny wydechu (w tds chyba wystepuję, ale nie pamiętam na 100procent).

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w łączniku guma się rozwulkanizowala, to musi pukać i to niemilosiernie. Starczy że odkrcisz te łączniki i przejedź sie bez nich a zobaczysz różnice.

 

 

PZDR>

 

tak zrobię ,dzięki fajny pomysł ,nie wpadłem na to :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wyszła lipa ,wymieniłem te łączniki i stuka dalej ,ale mniej ,po wstępnych oględzinach wyszło mi na to że to gałka od strony kierowcy :cry2: normalnie mam już dość ,czy jest jakiś patent na to żeby to wymienić i nie jechać na zbieżność bo po prostu brakuje mi już kasy ,jak to się wymienia ,co trzeba urwać i wywalić ,proszę was doradźcie mi coś bo to stukanie na dziurach do nerwicy mnie doprowadzi ,a na moje nieszczęście mamy tu remont drogi " cała MAJEWSKIEGO " i nie zanosi się na szybki koniec ,więc rozumiecie moją frustracje .

 

ps .ile średnio kosztuje zbieżność w bmkach :?:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wiesz co puka, to na razie sobie odpuść. Zrób po zimie. No chyb że sprawa pilna. Zbieżność z przodu kosztuje w zależności od warsztatu, ale maks 100złotych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz co puka, to na razie sobie odpuść. Zrób po zimie. No chyb że sprawa pilna. Zbieżność z przodu kosztuje w zależności od warsztatu, ale maks 100złotych.

 

nie no pilne to to nie jest ,ale wiesz jak bardzo denerwuje ,w sumie wymieniłem całe zawieszenie i na koniec wyskoczyła ta gałka abo gałki bo na dziurach je słychać,chyba zacznę muzy głośniej słuchać.Jak się wymienia te gałki,dam rade sam ,bo coś poczytałem i podobno w bmw to przekichana sprawa ,coś tam zapieka się strasznie na gwintach :mad2: :cry2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da radę zrobić samemu. kwestia podstawowych wiadomości no niestety narzędzi. Przydatnym jest palnik gazowy, po nagrzaniu do czerwoności śruba puści (nie zdarzyło mi się nie odkręcić czegoś), kompresor i klucz pneumatyczny lub elektryczny pneumatyk, ściągacz do tulei. Czasami nie warto brać się za coś bez odpowiednich narzędzi, szkoda nerwów.
tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.