Skocz do zawartości

Zakup auta z automatem - jak sprawdzić stan skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Proszę o poradę jak dokładnie sprawdzić przed zakupem auta skrzynię automatyczną? Jakie testy wykonać, na co zwrócić uwagę, aby ewentualnie wychwycić jej usterkę lub defekt? Zawsze jeździłem manualem, teraz pora na automat.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano
Z mojej strony, pojeździj z pól godzinki po mieście na D (rozgrzej skrzynię) i staraj się jak najdelikatniej rozpędzać auto, na wysokich obrotach skrzynia przeważnie lepiej zmienia biegi, bądź wyczulony na każde szarpnięcie. Sprawdzaj steptronic jeśli takowy będzie, przeciągnij ją na kick-downie pod czerwone pole itp. pojeździj, szarpnięcia mogą być przyczyną sporych problemów bo koszt naprawy zaczyna się w najlepszym przypadku od 3-4 tyś... koszt używki to ok 1500 + olej i filtry.
Opublikowano
Hej, poza tym jak kolega wyżej napisał. Każdy automat z przebiegiem będzie szarpał, jeden mniej, drugi więcej i tego się nie zmieni. Teraz te nowe automaty szarpią nawet w autach salonowych. Najlepiej podjedź z kimś kto jeździ automatem i ma pojęcie, bo się okaże, że żadnego auta nie kupisz, bo delikatnie szarpie. Poza tym na zimnym powinien chodzić płynnie tak jak na gorącym. Jeżeli w któryś z przypadków jest inaczej niż w poprzednim to znaczy, że olej do wymiany. Sprawdź olej, powinien być różowy lub żółty, zależy jaka skrzynia, ale czysty i nie śmierdzący spalenizną. Poza tym żądaj rachunków za wymianę oleju, jeżeli ich nie ma, to może być sytuacja, że ktoś jeździł na oleju longlife cały czas bez wymian, TAKIE AUTA BEZWZGLĘDNIE OMIJAJ. Automat ma ruszać po puszczeniu hamulca, szybciej lub wolniej w zależności od momentu silnika na dole. Sprawdź wszystkie tryby skrzyni włącznie z steptroniciem jeżeli występuje, często z powodu błędu manetki sterownik wchodzi w tryb awaryjny. Kick down jak kolega napisał również. Ponadto szarpanie skrzyni może pochodzić od niedomagań silnika również, w każdym razie jeżeli są duże nie dochodź co to, nie dyskutuj ze sprzedającym, tylko podziękuj. Kilka razy sprawdź wsteczny, jeżeli to jest skrzynia 5hp18 lub 5hp30, lubił padać.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

mam przejechane 240 tyś i n igdy nie był wymieniany olej w skrzyni. Pytałem poprzedniego właściciela czy wymieniał - odpowiedział, że w bmw powiedzieli mu - olej na 1 milion kilometrów czyli dożywotnie. Wiem że wielu lub prawie wszyscy w Polsce wymieniaja olej w skrzyni. Zadzwoniłem wiec do bmw w edinburgu (szkocja) i również powiedzieli mi, że jest dożywotni. Nadmienie, że nic mi nie szarpie, płynnie zmienia, we wszystkich zakresach

bmw 740ia 98'

pozdro

ps mam nadzieje, że jutro tez będzie działać :) będe w Polsce na święta to wymienie profilaktycznie

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
mam przejechane 240 tyś i n igdy nie był wymieniany olej w skrzyni. Pytałem poprzedniego właściciela czy wymieniał - odpowiedział, że w bmw powiedzieli mu - olej na 1 milion kilometrów czyli dożywotnie. Wiem że wielu lub prawie wszyscy w Polsce wymieniaja olej w skrzyni. Zadzwoniłem wiec do bmw w edinburgu (szkocja) i również powiedzieli mi, że jest dożywotni. Nadmienie, że nic mi nie szarpie, płynnie zmienia, we wszystkich zakresach

bmw 740ia 98'

pozdro

ps mam nadzieje, że jutro tez będzie działać :) będe w Polsce na święta to wymienie profilaktycznie

 

Ojej a tu znowu stary temat wałkowany był chyba z kilkanaście razy, jak lubisz tak dzwonić to zadzwoń do ZF, producenta skrzyni, zobaczysz co Ci powiedzą. A teraz oleju już nie wymieniaj, bo jest za późno. Wszystko wynikało ze złej interpretacji co to znaczy lifetime, dodam, że BMW w USA, gdzie kilka lat mieszkałem wymienia olej w skrzyniach co trzecią wymianę oleju silnikowego, a tam interwał wymiany oleju silnikowego to 5 tyś km.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

w Polsce zawsze sa wszyscy mądrzejsi od serwisantów i wogóle, jak by to było oczywiste to bmw w kadej instrukcji pisało ze trzeba wymieniać. Pokaz mi w jakiejś instrukcji od BMW, że wymienia się. Nie ma zadnej takiej notki nigdzie! Ja nie twierdze ze sie nie wymienia tylko mówie co mi powiedzieli szpece od bmw, (no ale to oczywiście głupcy).

jeszcze jedno pytanie - dlaczego jak auto nowe z salony ma gwarancje na kilka lat lub na kilometry to dlaczego w przy serwisie gwarancyjnym nigdy nie wymiejają oleju w skrzyni ?

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

moją wypowiedz potraktuj jako ciekawostka (bo mnie zastanawia dlaczego w

uk nie wymienia sie a w polsce tak)

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Ojej a tu znowu stary temat wałkowany był chyba z kilkanaście razy

 

 

 

poto chyba jest forum, żeby dyskutować i pytać , a jak był wałkowany kilkanscie razy to nic nie znaczy bo technika mogła sie zmienić , do niedawna uważano ze niema nic szybszego od swiatła a tu zonk więc ......

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
A teraz oleju już nie wymieniaj, bo jest za późno.
To takie głupie gadanie,jak to nie wymieniaj?Bo co.ze niby nowy olej wypłucze nagary i skrzynia padnie?To są,ja bym to nazwał...herezje i przesądy :duh: Wymieniałem w swojej e32 w 5HP30 i skrzynia chodzi o niebo lepiej,wymienialem w W210 gdzie olej nie był wymieniany przez 230 tyś km...chodzi lala i mam zamiar wymienić w swojej E38 chociaż nie był olej wymieniany przez 205 tyś.Ale każdy zrobi jak uważa bo każdy ma swój sposób na życie.Pozdrawiam.
Opublikowano

poprostu w wielkiej brytani nikt nie wymienia oleju w skrzyni pytałem nie raz nikt niezna tego zagadnienia - poprostu nie i tyle (dziwne co?)

Ja tez mam zamiar wymienić tylko dopiero w grudniu jak bede w polsce

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
a w Polsce w serwisie wymieniają? co ileś km , czy tylko każdy wymienia prywatnie ?
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano
Dodam swoje 3 grosze, oleju w skrzyni się nie wymienia z prostego powodu: wymienia się skrzynie jako całość (część), która jest (przykładowo) obliczona na ok 200 tkm. Po tym przebiegu, auto według serwisów to już złom, który należy oddać do utylizacji. Ale Polacy jako naród do końca głupi nie są i dociągają przebiegów typu 400-500 tkm, dzięki właśnie serwisowi. Kupujesz samochód, który przerobił 300 tkm na drogach (czyli ktoś przesiedział, przepierdział,mieszkał ponad 200 dni w tej budzie) i liczysz na to, że olej w skrzyni jest taki jak w dniu zakupu samochodu? Po 10 latach? Albo dostosował się do zużycia części mechanicznych skrzyni? To ja poproszę tą kosmiczną technologię do silnika i żegnam się z serwisem oleju na kolejne 200-300 tkm. Nikt nie zmusza do wymiany oleju, chcesz, jeździj tak jak jest, każdy ma swoje racje, ja wymieniłem i ani lepiej ani gorzej, syfu nie było, ale przy przebiegu rzędu 300 tkm już rozglądam się za używaną skrzynią....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.