Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukam wariatora zapłonu do instalacji gazowej do samochodu BMW 740 I E38 95r. Jaki ,jakiej firmy i gdzie go dostać pod ten model samochodu bo u tych gaziaży co byłem to nic nie mają.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ten zakup wg mnie jest zbędny - odp. w Twoim poście o duzym spalaniu.

UIHZ9556.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No royal, widzę, że uparcie dążysz do realizacji żądań gazowników... Dziwne, że jeszcze nie przekonała Cię opinia forumowiczów. Weź pod uwagę, że żaden nie potwierdził diagnozy gazowników.

 

Upierasz się, masz przykład: http://www.shopgaz.pl/?search=891. Nadal uważam, że gazownicy powinni jeszcze popracować nad Twoim autem...

Kai
Opublikowano
problem tkwi w zapłonie na gazie kożystam z dorad ludzi z servisu ASO BMW oraz różnych firm montujących gaz i też nie widzą błędu w instalacji więc nie ma sensu już zakładać kolejnej bo sami nie chcą podjąć tego tematu bo nie dają gwaracji że na ich będzie paliło mniej
Opublikowano

Koledzy wspieraja kolegów... dziwne że innym te instalacje działają tak jak powinny bez żadnych wariatorów.

 

A jak zamontujesz ten "wariator" i dalej bedzie tak samo, to co zrobisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy wspieraja kolegów... dziwne że innym te instalacje działają tak jak powinny bez żadnych wariatorów.

 

A jak zamontujesz ten "wariator" i dalej bedzie tak samo, to co zrobisz?

 

No dokładnie, na tym forum jest sporo takich silników z gazem i... wszystkie działają poprawnie. Nie chodzi o założenie kolejnej instalacji, tylko o regulację aktualnej.

Jeżeli gazownik uważa, że czas wtrysku staje się za długi, to nie wie, że problemem może być wydajność reduktora? Jeżeli reduktor masz odpowiednio dobrany, to można jeszcze podnieść ciśnienie gazu. Standard to około 1atm względem kolektora dolotowego, a jeżeli masz porządne wtryskiwacze, to spokooooojnie można ciśnienie dźwignąć do 1,5-1,6atm. Ponadto według paru producentów, dla Twojego silnika średnica dysz (286KM/8 = 35,75KM/cylinder) powinna wynosić 2,7mm!

 

Jak widzisz, można jeszcze co najmniej trzy rzeczy (ciśnienie, dysze, regulacja) zrobić bez wariatora...

Kai
Opublikowano

Z całym szacunkiem dla Was ale ciśnienie wtrysku mam 1,6 -1,8 bara , dysze 2,7 a zmieniane były i na mniej sze i na większe, a co do regulacji to nie jest problem bo jak wspomniałem regulowany był już na różne sposoby. A jeżeli zapłon jest nieprawidłowy to nie można oczekiwać poprawnego spalania i mocy. Na gazie zapłon się opźnia do takiej wartości ,że wyskakuje błądnr 17 tj. czujnik fazowy poza minimalnym zakresem., więć trzeba go przyspieszyć i powinno być ok.Tą sprawe może załatwić wariator tylko nie wiem jaki pod ten model samochodu.

Tosamo stwierdzili w BMW mając ten samochód na djagnozie i nie tylko to auto z tegorocznika -problem tkwi tylko w roczniku 95 z kompem MOTRONIK o nr.0261 203 484 a wcześniejsze roczniki i późniejsze mają iny system i wtedy jest ok. To są słowa BMW Polska Smorawiński z Poznania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z całym szacunkiem dla Was ale ciśnienie wtrysku mam 1,6 -1,8 bara , dysze 2,7 a zmieniane były i na mniej sze i na większe, a co do regulacji to nie jest problem bo jak wspomniałem regulowany był już na różne sposoby. A jeżeli zapłon jest nieprawidłowy to nie można oczekiwać poprawnego spalania i mocy. Na gazie zapłon się opźnia do takiej wartości ,że wyskakuje błądnr 17 tj. czujnik fazowy poza minimalnym zakresem., więć trzeba go przyspieszyć i powinno być ok.Tą sprawe może załatwić wariator tylko nie wiem jaki pod ten model samochodu.

Tosamo stwierdzili w BMW mając ten samochód na djagnozie i nie tylko to auto z tegorocznika -problem tkwi tylko w roczniku 95 z kompem MOTRONIK o nr.0261 203 484 a wcześniejsze roczniki i późniejsze mają iny system i wtedy jest ok. To są słowa BMW Polska Smorawiński z Poznania.

 

Taaaak... ciśnienie obalone, dysze obalone, regulacja obalona... hehe to się chyba odczepię. Skoro to rzeczywiście problem tego konkretnego sterownika, to już nie mam nic do powiedzenia.

 

Powodzenia i pozdrawiam, daj znać o wynikach... może jest możliwość podmiany sterownika?

Kai
Opublikowano

A swoja drogą to zdaje sie chlopaki eksperymentują na tobie z tą instalacją. Duży dystrybutorzy mający swoich lokalnych przedstawicieli w postaci montażystów zapewniają tym mniejszym zakładom pełne wsparcie w doborze instalacji do samochodu i ustawieniu elektroniki. Ja zakładając gaz postawiłem warunki brzegowe: Fura ma chodzic dobrze na beznzynie i gazie, spalanie max o 15% większe i zadnego przelaczania na wysokich obrotach na benzyne, oczywiscie jesli swiece czy cos trzeba wymienic to nie ma sprawy. Powiedzieli: Nie ma sprawy robilismy takie fury po 300 Koni i wiecej i nie bedzie problemu, w razie czego mamy speców w centrali. I jak powiedzieli tak jest, chodzi dobrze, przy okazji wykryli mi niewielkie pekniecie zbiornika wyrownawczego i zwalony termostat i juz jestem po wymianie. Oczywiscie przy takiej sytuacji jak twoja, kazdy gazownik bedzie sie bal cos ci obiecywac teraz, ale mysle, ze znajdziesz kogos sensownego kto zdiagnozuje profesjonalnie instalacje i poustawia ew wskaze co wymienic w instalacji. Z drugiej strony jak mi sie za miesiac stanie to co tobie to bede klal i zlorzeczyl i wtedy wrocimy do tej dyskusji z innej strony. W sumie jedyne co chcialem przekazac, to fakt, ze to co zrobic z fura nie powinno byc twoim zmartwieniem tylko zakladu, ktory sie tego podjal. Chca wsadzac wariata, neich wsadzaja, moga wsadzic nawet dwa male murzynki co beda powietrze dodmuchiwac, byle dzialalo i w tej cenie, na ktora sie umowiles.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z całym szacunkiem dla Was ale ciśnienie wtrysku mam 1,6 -1,8 bara , dysze 2,7 a zmieniane były i na mniej sze i na większe, a co do regulacji to nie jest problem bo jak wspomniałem regulowany był już na różne sposoby..

 

Ja mam 1,5 bara i dysze 30. Problem w tym, ze u Ciebie moze i jest 1,6-1,8 bar ale ta wydajnosc pewnie spada jak dasz "w rure".

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Jak już wspomniałem instalcje były już wymieniane 3 krotnie na różnej marki BRC,OMVL, a teraz jest LOVATO jeden z najnowszych modeli oni nie eksperymentują bo jest to jeden z największych zakładów i sami właściciele jezdzą BMW z 4 litrowymi motorami.

A spalanie tak wysokie mam przy jezdzie do max.140 km/h

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i jak rozwiązałeś swój problem, czytałem że już wszystko super. Napisz coś więcej. Kupiłeś ten wariator?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy jak wymianiano instalacje to wymieniano też butle - ja mialem przypadek, że wydajność gazu ograniczał wielozawór w butli [był wadliwy].

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.