Skocz do zawartości

318i problem z chłodzeniem, pilne !


MaRyS

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem taki problem z moim BMW że jechałem nawet krótki kawałek i w aucie bardzo szybko rozgrzewał się silnik i zapalała się żółta kontrolka oleju. Pojechałem do mechanika który powiedział że albo termostat albo pompa wody. Na pierwszy rzut wyciągnął termostat i samochód się nie grzał, po ok. 4 dniach tj. dzisiaj przejechałem nim jakieś 10-15km i znów zapaliła się żółta kontrolka oleju. Termometr na desce rozdzielczej miał wskazówkę w pionowej pozycji, silnika nie dotykałem więc nie wiem czy był gorący. Co to może być ? Oleju ma dobra ilość.

 

https://picasaweb.google.com/110502454351587127243/BMWE46?authkey=Gv1sRgCJjP0r-M_InuywE#5664554096215468834

 

Dorysowałem na obrazku jak była ustawiona wskazówka czerwona linią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek, zmień mechanika jak najszybciej :wink: Bo taki co wyjmując termostat chce usunąc awarię to jakiś przebieraniec.

Po drugie, wydaje mi się że kontrolka oleju i układ chłodzenia nie są w tym przypadku powiązane, choć może przypadkowo i zaraz o tym napiszę.

 

Piszesz, że wskazówka w pionie (czyli prawidłowo) to dlaczego twierdzisz że silnik jest przegrzany ???

to że zapala się na żółto ( czyli ostrzega) kontrolka oleju, może być spowodowane,

- niskim jego stanem , ale nie krytycznym (wtedy pali się na czerwono).

- zwarciem w obwodzie zasilającym lub masowym na czujnik oleju.

 

Możliwe, że masz przebicie i czujnik wariuje i przy okazji robi gdzieś zwarcie na wskazania temp w innym czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wyciągnął termostat by on nie otwierał bodajże dużego obiegu i samochód się grzał a po jego wyjęciu było o wiele lepiej. Na moje oko oleju jest dość. Mógł byś mi zaznaczyć na jakimś zdjęciu miarki oleju ( bagnetu ) ile powinno być oleju ? Jak sprawdzić czy nie ma zwarcia ? Jeszcze jedno, po przejechaniu wczoraj tych 10-15km kontrolka oleju jak już pisałem się zapaliła a jak wyłączyłem silnik kontrolka dalej się paliła, zgasła dopiero po włączeniu i wyłączeniu zapłonu ( nie wiem czy to istotne ale pisze ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja miałem podobny przypadek z żółtą kontrolką oleju tyle tylko że paliła się razem z migającą kontrolką ładowania tzn ładowanie migało cały czas a kontrolka oleju od czasu do czasu. Okazało się że za te wariacje odpowiadały 3 bezpieczniki odpowiedzialne za kontrole silnika, wymieniłem na nowe i problem rozwiązany.

Proponuje sprawdzić skrzynkę z bezpiecznikami nie muszą być spalone wystarczy że jeden jest trochę przyśniedziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnął termostat to się nie przegrzewał ale też i nie dogrzewał bo nie trzymał małego obiegu na zimnym, przez co wzrastało ci spalanie i silnik był niedogrzany :cool2:

 

Jeśli chodzi o ilość na bagnecie..., chyba to oczywiste..., powinien mieścić się w granicach załamania dolnego i górnego , czyli takiej wyznaczonej części na dole bagnetu.

Najlepiej jak będzie na górnej części i nie mniej jak w połowie. :lol:

 

Jak kontrolka dalej się paliła po wyłączeniu zasilania, to znaczy że może mieć zwarcie i kolega mcgyver7 podpowiada z doświadczenia gdzie możesz zacząć poszukiwania. Nie mam zielonego pojęcia gdzie mogło się zrobić na tak dużym odcinku przewodów. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przyłącze sie do tego postu bo kolega miał to samo w 318 i okazało sie że trzeba było pod komputer podłączyć i usunąć błąd i wymienić czujnik ciśnienia oleju, oczywiście w odwrotnej kolejności najpierw wymiana później podłączanie pod komputer;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 320d te czujniki padają jak muchy więc i może w twojej stało się to samo, jak zwykle nie ocenione byłoby podpięcie pod kompa. Może wyskoczy błąd czujnika.

Co do temperatury włącz test nr 7 przejedź się i będziesz wiedział ile stopni ma płyn chłodniczy.

Nawisem mówiąc to przez kompa da się wyłączyć sprawdzanie poziomu oleju, także kontrolka już się nie zapali na pewno, koniecznie trzeba tylko kontrolować stan oleju !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.