Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Po długich walkach ze spadkiem mocy w mojej 320d 150KM postanowiłem podjeść na poważnie do tematu  Zrobiłem air mass system test DIS’em. Sprawdził ciśnienie powietrza, egr , przepływkę itd. (test dostępny jest dla m47tu dla m47 raczej nie)

Moje auto ciągnie sinosoidalnie, po odpięciu przepływki idzie tak samo.

Ma założony nowy wkład przepływki Pierburg, wymienione wszystkie wężyki oraz założony używany EGR z allegro (poprzedni pokazywał błąd w DIS)

 

Mimo, że jest nowa przepływka DIS pokazuje, że jest do wywalenia .Zawór EGR również. Wyraźnie widać na screenach, że przepływka przy 4000 rpm dawkuje za mało ? Test przepływki polegał na wciśnięciu buta do 4000 RPM, oczywiście wszystko robiłem na postoju. Kolejny test : EGR, komputer sam ustawił obroty na około 1000 testował i wyszło to co na screenach.

 

I tutaj pojawia się moje pytanie czy DIS pokazuje błąd EGR oraz przepływki z tej racji, że są uszkodzone czy jest gdzieś nieszczelność? Przepływka ma 2 miesiące, EGR świeżo założony. Tłoczek wyczyszczony. Wymieniłem również gumową uszczelkę przy turbo.

Czytałem, że kolega trandolf z naszego forum miał taki przypadek, zrobił test nowej przepływki i oddał na gwarancje bo była uwalona. Chciałbym aby sprzedawca oddał mi pieniądze za przepływke, jest taka możliwość ? czy da mi drugą na wymianę ? oczywiście dokumentacje z DIS’a położę sprzedawcy na blat.Teraz wiem ze lepiej kupic boscha niż jakieś ‘dobre’ zamienniki. Pozdrawiam

 

 

http://i450.photobucket.com/albums/qq228/bspass/screenshot64.jpg

http://i450.photobucket.com/albums/qq228/bspass/screenshot63.jpg

http://i450.photobucket.com/albums/qq228/bspass/screenshot62.jpg

http://i450.photobucket.com/albums/qq228/bspass/screenshot61.jpg

Opublikowano
Błędne wskazania przepływomierza mogą powodować, że błędnie komputer wskazywać będzie na uszkodzenie zaworu EGR. Rozumiem, że już masz za sobą standardową ścieżkę odzyskiwania mocy w 320D? Czyli przewody podciśnieniowe, elektrozaworki? Skoro dolot do turbo uszczelniłeś,a mimo to wskazania przepływomierza są za niskie przy 4000 obr, to albo masz zapchany filtr powietrza, albo przepływomierz przekłamuje. A sprzedający powinien oddać Ci pieniądze, bo skoro ten wkład nie działa jak należy to i następny nie będzie. Dla 100% pewności odepnij EGR i zrób ten test jeszcze raz. Nagraj go tym razem (jest taka opcja w programie VMWARE) będzie łatwiej się przyjrzeć się wszystkim parametrom, a sam film posłuży Ci jako dowód do reklamacji. A później to wiadomo, że tylko oryginał BOSCH-a.
Opublikowano

Temat spadku mocy w e46 mam przerobiony, wszystkie tematy przerobione :wink: filtr jest nowy więc odpada, jedynie odma nie była wymieniana a czyszczona ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Tylko teraz pytanie, gdy odłączę przepływke auto zachowuje się tak samo,idzie sinusoidalnie od 2500 do 2700 czuć kopa. Gdyby to była przepływka to po odłączeniu nie czuć byłoby tych wahań mocy ? czy komputer pobiera wartości z map ?

z EGR'em daję spokój jeździłem tydzień z 'blachą' i 0 zmian.

 

Jutro zadziałam z filmem. Dodam, że fabryczną 136 KM ciężko odejść, wręcz idą tak samo, strasznie drażni :twisted:

Opublikowano
Bardzo słuszna uwaga z tym odpinaniem przepływomierza. Bardzo możliwe też, że masz zapieczone kierownice spalin w turbinie i stąd odcinanie mocy po przeładowaniu, ale wtedy przepływomierz mierzyłby więcej (jeśli byłby sprawny) :D Możesz sam się upewnić, czy przypadkiem komputer nie pamięta ostatnich wskazań przepływomierza i dlatego nie ma różnicy po odpięciu. Usuń po prostu zapamiętane "mapy wtrysków" czy jakoś tak się to nazywa w DIS-ie i odepnij wtedy przepływomierz, auto wtedy dawkować będzie paliwo i ciśnienie do takiej ilości powietrza jaką by fabryka chciała. Przejedź się też z INPA podpiętą i nagraj filmik, zobacz wtedy co się dzieje z ciśnieniem doładowania i ilością powietrza w momencie odcinania mocy.
Opublikowano

Czy jest możliwość zamówienia nowego przepływomierza w sklepie i jeśli to nie będzie przepływka to bez stresu oddać ? :mrgreen: jak to ma się w praktyce ? Ręce opadają z tymi 320d :mad2:

 

w m47tu jest reset całego DDE czy to pomoże ? ogarnę temat na zachodnich forach bo u nas cisza o m47tu i DISie

Opublikowano
Nie wiem jak się ma prawo do tego konkretnie przypadku, ale kupując przez internet masz możliwość zwrotu towaru do iluś tam dni. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. A sam przepływomierz śladów użycia nosić nie będzie. Ale jak dla mnie to tylko ten element jest winny. Wyobraź sobie, że dla danej pojemności silnika i kolektora dolotowego, przy określonych obrotach silnika i ciśnieniu w kolektorze dolotowym, powinno zostać zassana dana ilość powietrza. Więc jeśli ciśnienie doładowania jest OK a turbo nie ssie gdzieś powietrza na lewo, to winowajca jest jeden. Ale decyzja należy do Ciebie, ja się bardzo długo naszukałem przyczyny tak dziwnego spadku mocy. Jakbym pewnie oddał auto do mechanika to zaczynając od turbo przez pompę, a później wtryski nie doszedłbym i tak do rozwiązania. Podstawa to szczelny EGR, szczelny dolot do turbo, nowe przewody podciśnieniowe i elektrozaworki sterujące egr i turbo, oczywiście też czujnik ciśnienia doładowania jakby był czysty nie zarośnięty nagarem to też by było super. To co wymieniłem to drobiazgi w porównaniu do turbo, pompy czy wtrysków
Opublikowano

hymm czujnik wpinany w tył kolektora wymieniałam ale jest jeszcze jeden obok bagnetu orientujesz o który chodzi ? u mnie w mieście rozkładają ręce... tłumaczą "wydaje się Panu, dobrze chodzi, komputer nie widzi błędów" :duh:

 

Napiszę Ci tak, odpływ mocy jest w całym zakresie oprócz 2500-2700 w tym zakresie czuć krótkie szarpnięcie w fotel, jutro sprawdzę ale z tego co się przyglądałem to minimalnie skacze o dosłownie 1 milimetr w czasie właśnie tych 2500-2700. Jutro dokładnie zaobserwuję ekonomizer. Na 4 biegu pełne 20 l

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rozwiązałeś problem ?

Dla porównywania wynik testu mojego auta:

W moim czuje, że jest za mało mocy na wolnych obrotach na niższy biegach - test przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania (nie wiem czy dużo, czy mało) i wskaz problem ze sterowaniem turbiny - poza tym, żadnych błędów.

Opublikowano

Jeszcze nie rozwiązany, nie mam za bardzo czasu. Wykluczyłem przepływomierz, auto na innej przepływce ma odpływ w tym samym momencie co moja pierburga, muszę dokładnie zobaczyć zawór EGR wydaję mi się, że nie domyka się do końca ten "tłoczek" ale znowu z zaślepionym EGR nie widać różnicy.

 

Zauważyłem ostatnio, że wąż od intercoolera na łączeniu poci się, widać olej co może być tego przyczyną ? może tam jest jakaś nieszczelność ?

 

chris_G podmienialeś EGR ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam . Robiłem dziś test przepływomierza DISem i wyskoczył mi taki błąd podczas testowania http://clip2net.com/s/6rVqO6 , czy to przepływka do wymiany czy jakiś błąd programowy ? Sytuacja powtórzyła się na dwóch sądach lambda za katalizatorem , reszta testów przechodzi poprawnie.

 

Pozdro

 

OK , znalazłem : viewtopic.php?f=97&t=219757 .

 

Zmiana softu na starszy nic nie dała , wina leży chyba po stronie fejsa USB , który tak czy inaczej muszę wymienić na COMa bo właśnie z tego powodu kupiłem lapka z portem COM. DIS pokazuje wartość napięcia poniżej 0,6 v gdzie powinno być powyżej i podpowiada żeby sprawdzić połączenia od DME aż po przepływkę. Prawdopodobnie zaraz po sylwestrze jak dojdę do siebie podskoczę do jakiegoś diagnosty żeby to sprawdził.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.