Skocz do zawartości

nowy samochód-problemik - e34 m20b20


cichy77

Rekomendowane odpowiedzi

witam po chwili szukania kupiłem nowe bmw - e34 m20b20 1990 rok. Silnik podobno wzmocniony? zmodyfikowany? i ma niby 150KM. tak mi powiedział sprzedający. jest coś takiego? bo mi się wydaje że nie. jeszcze napisałem do niego , zobaczymy co mi odpisze i napiszę na forum co i jak. do rzeczy. falują mi obroty biegu jałowego, silnik może nawet zgasnąć. moc ma, nie rzuca olejem, ładnie chodzi. czy to może silniczek krokowy? czy może miał ktoś taki problem i może napisać co było problemem?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu wzmocnienia silnika. Być może i tak jest, choć nie wiem jaki jest sens by ktoś wywalał grubą kasę (ostre wałki, modyfikacje kolektora, blok z ETY 2.7 czy inne bajery) by podnosić moc w m20b20.

Zwłaszcza że najsprawniej podnosi się moc w tym silniku wymieniając go na m20b25, m30b30 lub m30b35. Może auto faktycznie przeszło jakies modyfikacje, ale prawde powie Ci tylko chamownia. Ewentualnie ustaw się z jakimś E34 m50b20 i zobacz czy idziecie w miare równo, choc nie będzie to do końca miarodajne.

Co do falowania obrotów najczęstszymi powodami tego będzie cos z poniższej listy:

- silniczek krokowy (zasyfiony lub wytarta przesłona i nie domyka) = rozebrać i wyczyścić ewentualnie wymienić

- przepustnica, a dokładniej jej czujnik położenia znajdujący się pod nią, dostaje się tam syf z przepustnicy i być może też należało by go wyczyścić

- nieszczelności w dolocie, przepatrz gumowe węże doprowadzające powietrze do silnika, ten główny lubi po jakims czasie pekać, natomiast te małe wchodzące w kolektor za przepustnicą lubią obluzowywać się na króćcach.

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej myślę o gumie, jest trochę przetarta/spękana, jutro podmienię i zobacze jak to będzie chodzić :D a posiadał wczesniej m20b25 ale wlasciciel mówil ze mu się nie podobał i dał b20, i mówił mi coś o tym modyfikacjach, jednak zapomniałem już...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak jakoś wyszło... jednak lepiej jeździ niż poprzednie, filtr jest normlany, raczej nie ma żadnych magnetyzerów.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedający mnie informował, że został zmieniony silnik z b25 na b20, gdzie mogę odczytać oznaczenie, czy coś innego(blok silnika?), inaczej: jak odróżnić b20 od b25?bo może jest tam b25 po prostu?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany silniczek krokowy- siedziałem dzis dwie godziny- rozebrałem , przeczyściłem, przepuszcza lewe powietrze od strony wirnika, widać że był kiedyś rozbierany i dlatego przepuszcza- chwilowo zatkałem przepływ powietrza otworem i zasysa powietrze nieszczelnością- o dziwo dawka powietrza jest wystarczająca i normalnie trzyma obroty jałowe.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście wpierw pojechałbym na hamownie :) i sprawdził jego moc , może to bardzo dobra kondycyjnie seria , a może faktycznie było coś dłubane

 

aczkolwiek w tym wypadku wzmocnienie e34 polega na wytarganiu m20b20 i wpakowaniu co najmniej 3 litrowej jednostki

WOLAŁBYM NAWET ROBIĆ TDS NIŻ m20b20 - większy przyrost , mniejsze koszty :)

 

swoją drogą witam wszystkich i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie modzenie m20b20 to troszke przerost formy nad treścią. Ale są i tacy co to modzą. Widziałem E30 m20b20 z turbiną, szła jak przecinka. Przeszcze bloku z ETY do głowicy z m20b20 też daje fajne rezulaty. Ale to raczej dla pasjonatów, bo taniej będzie włożyć m30b30 lub b35 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie modzenie m20b20 to troszke przerost formy nad treścią. Ale są i tacy co to modzą. Widziałem E30 m20b20 z turbiną, szła jak przecinka. Przeszcze bloku z ETY do głowicy z m20b20 też daje fajne rezulaty. Ale to raczej dla pasjonatów, bo taniej będzie włożyć m30b30 lub b35 :)

 

 

no ale e30 to nie e34 :) osobiscie mam e46 320d i będę zmieniał na jakąś silniejsza :) ale ponownie e46 ale w przeciwieństwie do autora inna jednostke

sam nie wiem co wybrać , koszta są dla mnie ważne bo robie 70 tyś rocznie i to lekką ręką więc powinienem kupić fabie z 2011 roku za 32tyś z szybą na korbke ale się nie dam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.