Skocz do zawartości

nowy samochód-problemik - e34 m20b20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam po chwili szukania kupiłem nowe bmw - e34 m20b20 1990 rok. Silnik podobno wzmocniony? zmodyfikowany? i ma niby 150KM. tak mi powiedział sprzedający. jest coś takiego? bo mi się wydaje że nie. jeszcze napisałem do niego , zobaczymy co mi odpisze i napiszę na forum co i jak. do rzeczy. falują mi obroty biegu jałowego, silnik może nawet zgasnąć. moc ma, nie rzuca olejem, ładnie chodzi. czy to może silniczek krokowy? czy może miał ktoś taki problem i może napisać co było problemem?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

Co do tematu wzmocnienia silnika. Być może i tak jest, choć nie wiem jaki jest sens by ktoś wywalał grubą kasę (ostre wałki, modyfikacje kolektora, blok z ETY 2.7 czy inne bajery) by podnosić moc w m20b20.

Zwłaszcza że najsprawniej podnosi się moc w tym silniku wymieniając go na m20b25, m30b30 lub m30b35. Może auto faktycznie przeszło jakies modyfikacje, ale prawde powie Ci tylko chamownia. Ewentualnie ustaw się z jakimś E34 m50b20 i zobacz czy idziecie w miare równo, choc nie będzie to do końca miarodajne.

Co do falowania obrotów najczęstszymi powodami tego będzie cos z poniższej listy:

- silniczek krokowy (zasyfiony lub wytarta przesłona i nie domyka) = rozebrać i wyczyścić ewentualnie wymienić

- przepustnica, a dokładniej jej czujnik położenia znajdujący się pod nią, dostaje się tam syf z przepustnicy i być może też należało by go wyczyścić

- nieszczelności w dolocie, przepatrz gumowe węże doprowadzające powietrze do silnika, ten główny lubi po jakims czasie pekać, natomiast te małe wchodzące w kolektor za przepustnicą lubią obluzowywać się na króćcach.

 

-

Opublikowano
raczej myślę o gumie, jest trochę przetarta/spękana, jutro podmienię i zobacze jak to będzie chodzić :D a posiadał wczesniej m20b25 ale wlasciciel mówil ze mu się nie podobał i dał b20, i mówił mi coś o tym modyfikacjach, jednak zapomniałem już...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Jak będziesz wyciągał tunel dolotu to odrazu wyczyść krokowca, roboty z tym dużo nie ma. A może poprzedni właściciel dołożył magnetyzery i stożkowy filtr powietrza i teraz jest 150kucy ;)
Opublikowano
do wymiany silniczek krokowy- siedziałem dzis dwie godziny- rozebrałem , przeczyściłem, przepuszcza lewe powietrze od strony wirnika, widać że był kiedyś rozbierany i dlatego przepuszcza- chwilowo zatkałem przepływ powietrza otworem i zasysa powietrze nieszczelnością- o dziwo dawka powietrza jest wystarczająca i normalnie trzyma obroty jałowe.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

osobiście wpierw pojechałbym na hamownie :) i sprawdził jego moc , może to bardzo dobra kondycyjnie seria , a może faktycznie było coś dłubane

 

aczkolwiek w tym wypadku wzmocnienie e34 polega na wytarganiu m20b20 i wpakowaniu co najmniej 3 litrowej jednostki

WOLAŁBYM NAWET ROBIĆ TDS NIŻ m20b20 - większy przyrost , mniejsze koszty :)

 

swoją drogą witam wszystkich i pozdrawiam

Opublikowano
W sumie modzenie m20b20 to troszke przerost formy nad treścią. Ale są i tacy co to modzą. Widziałem E30 m20b20 z turbiną, szła jak przecinka. Przeszcze bloku z ETY do głowicy z m20b20 też daje fajne rezulaty. Ale to raczej dla pasjonatów, bo taniej będzie włożyć m30b30 lub b35 :)
Opublikowano
W sumie modzenie m20b20 to troszke przerost formy nad treścią. Ale są i tacy co to modzą. Widziałem E30 m20b20 z turbiną, szła jak przecinka. Przeszcze bloku z ETY do głowicy z m20b20 też daje fajne rezulaty. Ale to raczej dla pasjonatów, bo taniej będzie włożyć m30b30 lub b35 :)

 

 

no ale e30 to nie e34 :) osobiscie mam e46 320d i będę zmieniał na jakąś silniejsza :) ale ponownie e46 ale w przeciwieństwie do autora inna jednostke

sam nie wiem co wybrać , koszta są dla mnie ważne bo robie 70 tyś rocznie i to lekką ręką więc powinienem kupić fabie z 2011 roku za 32tyś z szybą na korbke ale się nie dam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.