Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od pewnego czasu gnębi mnie pewien problem z zapłonem na 4. cylindrze. Objawy wyjaśnię może na przykładach:

- czasem tuż po odpaleniu silnik trochę "przerywa", spada z obrotów i albo gaśnie, albo - po ok. sekundzie wraca do normy i pracuje równo. Zdarzyło mi się jednak, że zaraz po odpaleniu po prostu zgasł.

- przy wolnej jeździe np. na II biegu i dodaniu gazu przy ok. 2 tys. obrotów silnik lekko szarpie, przerywa i dopiero przyspiesza. Sytuacja taka nie ma miejsca w wyższym zakresie obrotów - od ok. 2,5 tys. wszystko jest w porządku.

- przy hamowaniu silnikiem, praktycznie na dowolnym biegu i nagłym dodaniu gazu sytuacja jak powyżej - czuć wyraźnie pojedyncze lub kilkukrotne szarpnięcie, po czym następuje przyspieszenie. Dzieje się tak zarówno w trasie - np. przy puszczeniu gazu na V biegu, jak i w mieście - powiedzmy na III.

Ogólnie rzecz biorąc silnik nie zachowuje się prawidłowo przy dodaniu mu obciążenia w zakresie 1,5 - 2,5 tys. obrotów. Przyspieszanie od np. 3 tys. jest prawidłowe.

 

Podpiąłem się INPĄ pod silnik i odczytałem błąd: 2E27 CDKDZKU2 - spark coil cylinder 4 in 3. ignition sequence. Naturalnie w pierwszym odruchu podmieniłem cewki, dając na 4 cylinder tą z 3, jednak to nie pomogło - pojawił się dokładnie ten sam błąd, również na 4. cylindrze. Znów podmieniłem cewki, dając na 4 cewkę z 1 i nastąpiła pewna poprawa, jednak szarpnięcie czasem występuje, ale zdecydowanie rzadziej. INPA nie wykazała teraz błędu, jednak zrobiłem tak dopiero 20 km. Za pierwszym razem podmieniłem również świecę z 4. cylindra, dając ją na 2. Świece miały raczej prawidłową barwę, kawy z mlekiem.

Zdziwiło mnie to, że - pomimo podmiany cewek - błąd ponownie pojawił się na 4. cylindrze. Czy może to świadczyć o uszkodzeniu gdzieś "głębiej" w elektronice silnika, czy to po prostu przypadek?

Auto ma obecnie przebieg 76 tys. km, cewki są oryginalne, nie były raczej wymieniane od nowości. Świece wymieniłem przy przebiegu ok. 70 tys. km na irydowe NGK, zalecane w katalogu.

Poniżej załączam screeny z INPY. Będę bardzo wdzięczny za pomoc, bo nie bardzo wiem, czy wykosztować się np. na 4 nowe cewki, czy szukać problemu gdzie indziej.

 

http://i.imgur.com/cvYyD.png

http://i.imgur.com/RWMTQ.png

http://i.imgur.com/yafK7.png

Opublikowano

Jakie kable tam nie ma kabli wys. napięcia - tam są cewki. Dobrze żeby przed zakupem nowych cewek podmienić je z kimś kto ma takie same.

Biorąc błąd na język polski to problem z sekwencją zapłonu na 4 cylindrze. A czy na cewkach nie ma takiego brązowego nalotu? Jeśli jest to cewka kończy swoje życie.

Możliwe że uszkodzeniu uległ kabel zasilający cewkę. Poruszaj kablami i obserwuj drgania i dźwięk silnika. Przeprowadź test cewek odpinając je po kolei i obserwuj silnik czy na to reaguje. Najlepiej postawić na nim szklankę z wodą i obserwować drgania na powierzchni.

W INPIE jest test livedata zerknij tam może coś widać na cylindrach. Zerknij też na pracę czujników obrotów wałków rozrządu (ssący i wylotowy) - może jeden jest padnięty (ale to by INPA pokazała), może problem z rozrządem a może lewe powietrze zasysa.

A jak będziesz wymieniał cewki możesz w pierwszej kolejności kupić dwie - te podejrzane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.